Mielestäni tekniikkaosion jaottelua voisi muuttaa generaatiokohtaisiksi, kuten yllä Corvette forumilla. Tällöin olisi helpompi selata omaa kiinnostusta kohdistuvia keskusteluja ja viestejä tulee kuitenkin sen verran vähän, että en näe tarvetta sen alle enää tarkemmalle luokittelulle tarvetta.ToniH kirjoitti: ↑03 Heinä 2018, 14:32 Voidaanko foorumin selainversion käytettävyyttä parantaa, kun sitä luetaan kännykällä? Käytän mieluusti selaimella, en millään erillisellä foorumisoftalla tyyliin Tapatalk. Ongelma: foorumista näkyy vain alueiden otsikot. On siis käytävä jokaisella alueella erikseen katsomassa onko siellä uusia viestejä. Jää käymättä.
Muilla foorumeilla näkyy viimeisin viesti ajankohtineen, kuten tietokoneversiossakin. Ja se on ihan luettavissa kännykän ollessa poikittain.
Tässä vielä kuvana mitä tarkoitan. Tilaa olisi reilusti mutta informaatiota ei ole.
Esimerkin omaisesti IMHO käytännöllisempi näkymä toiselta foorumilta, jossa jopa turhaa tietoa (noi ketjujen ja kirjoitusten määrät):
![]()
Parannusideoita foorumille
Valvoja: Ville K
Re: Parannusideoita foorumille
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Parannusideoita foorumille
Firebolt on veivannut päässään jotain uudelleenorganisointia tekniikkaosiolle ja voisikin nyt tulla kaapista ulos ja kertoa mitä on keksinyt.Zasser kirjoitti: ↑25 Huhti 2019, 13:26
Mielestäni tekniikkaosion jaottelua voisi muuttaa generaatiokohtaisiksi, kuten yllä Corvette forumilla. Tällöin olisi helpompi selata omaa kiinnostusta kohdistuvia keskusteluja ja viestejä tulee kuitenkin sen verran vähän, että en näe tarvetta sen alle enää tarkemmalle luokittelulle tarvetta.

- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Parannusideoita foorumille
Voin vastata etten oikein mitään. Ollut niin paljon muuta hommaa ettei järkevää uudistusta ole vielä muodostunut, tuo ”mallikohtainen” olisi joo ihan fiksu vaihtoehto mutta se vaatisi kaikkien nykyisten viestien siirron alueella, sekä selvityksen mihin ne edes pitää siirtää. Täällä on myös paljon ei-Mustang harrastajia jotka esimerkiksi moottoripuolella kyselevät muihin Fordeihin tekniikkakysymyksiä.
Lähinnä mielessä on pyörinyt mahdolliset uudet alueet voimansiirtoa sekä sähkölaitteita varten, mutta niidenkin kanssa rajan joutuu piirtämään veteen, että mikä sitten kuuluu minnekin.
Lähinnä mielessä on pyörinyt mahdolliset uudet alueet voimansiirtoa sekä sähkölaitteita varten, mutta niidenkin kanssa rajan joutuu piirtämään veteen, että mikä sitten kuuluu minnekin.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Parannusideoita foorumille
Kävin kurkkaamassa http://finnshark.com/forum/ ja ryhmittely tulee tuossa jo heti päätasolla.Firebolt kirjoitti: ↑25 Huhti 2019, 18:16 Voin vastata etten oikein mitään. Ollut niin paljon muuta hommaa ettei järkevää uudistusta ole vielä muodostunut, tuo ”mallikohtainen” olisi joo ihan fiksu vaihtoehto mutta se vaatisi kaikkien nykyisten viestien siirron alueella, sekä selvityksen mihin ne edes pitää siirtää. Täällä on myös paljon ei-Mustang harrastajia jotka esimerkiksi moottoripuolella kyselevät muihin Fordeihin tekniikkakysymyksiä.
Lähinnä mielessä on pyörinyt mahdolliset uudet alueet voimansiirtoa sekä sähkölaitteita varten, mutta niidenkin kanssa rajan joutuu piirtämään veteen, että mikä sitten kuuluu minnekin.
Tekniikkapuoli siis nyt meillä päätasolla: Ponien generaatiot:
First generation (1965–1973)
Second generation (1974–1978)
Third generation (1979–1993)
Fourth generation (1994–2004)
Fifth generation (2004–2014)
Sixth generation (2014–present)
Puurakenteen puukotus esim. yo mukaiseksi tekniikkaosiossa pirstoisi moottoripuolen asiat sikin sokin eri generaatioiden alle. Esim. Windsor rompetta kun on ollut First, Second, Third ja Fourth generaatioissa. Ja samalla voimansiirtopuolen asiatkin olisivat sotkussa.
Toki koripuoleen liittyvä asia olisi ehkä jollain tavalla selkeämmin löydettävissä ja luultavasti alustapuolenkin asiat tekniikan suhteen. Tosin taas alustageometriaan liittyvä yleinen keskustelu pitäisi sitten saada jonnekin ja moni muukin useampa generaatiota koskeva yhteinen jutustelu.
Lisäksi pitäisikö First generaatio paloitella pienempiin paloihin (Earlyt , 67-68 …).
Tuo foorumin rakenne on juurikin ongelmallinen, kun lokeroinnissa menee aina jokin asia huonosti jonkin toisen parantuessa.
Ideointi vapaa. Mieluusti muutetaan rakennetta, jos se selkeästi palvelee käyttäjiä.
En tiedä miten phpbb taipuu linkityspuolella, mutta varjoaiheita saa leviteltyä ja linkkailtua. Eli saisiko tehtyä jonkinlaisen dynaamisen rakenteen, jossa esim. tagittamalla viestejä saa eri näkymiä (siis viestien tageilla saa dynaamisia näkymiä eri suunnista riippuen mistä haluaa asiaa lähestyä). Toisaalta on tullut nähtyä, että metatietojen lisäys viesteihin pitäisi olla määrämuotoista ja loppujen lopuksi tieto pirstoutuu entistä pahemmin ja oikein mitään ei sitten enää löydä (nimim. nähty dokumentinhallintapuolella).
Tässä on nyt ajateltu ja kirjoitettu samalla, eli ehdotuksia ja kommentteja vaan perään.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Parannusideoita foorumille
Varjoaiheiden sijaan voisi tehdä joka tekniikka-alueelle linkkilistan, jossa olisi perusjutut ym. Linkit tallessa?
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Parannusideoita foorumille
Minusta tuo linkissä oleva sivusto ei ollut ainakaan tätä sivustoa parempi.
Vaikka otsikoissa on hienosti vuosimalleittain, niin sisältö on ainakin äkkivilkaisulla aivan sekaisin.
Tämä nykyinen toimii ja kun otsikon muistaa aloittaa auton mallilla, niin asia tulee kerralla selväksi.
Mitä enemmän rönsyjä tulee, sen sekavammaksi menee käyttäjillä..... ja moderaattoreilla työläämmäksi.
Vaikka otsikoissa on hienosti vuosimalleittain, niin sisältö on ainakin äkkivilkaisulla aivan sekaisin.
Tämä nykyinen toimii ja kun otsikon muistaa aloittaa auton mallilla, niin asia tulee kerralla selväksi.
Mitä enemmän rönsyjä tulee, sen sekavammaksi menee käyttäjillä..... ja moderaattoreilla työläämmäksi.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Parannusideoita foorumille
Minusta tuo vasemman yläkulman, pikalinkit, näytä lukemattomat viestit on niin hyvä etten muuta kaipaa. Haku on sitten seuraava!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Parannusideoita foorumille
Onko mahdollista hakuun saada että saisi haettua ääkkösiä sisältäviä sanoja, vai onko itsellä joku viba ettei pysty
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Parannusideoita foorumille
Satun tässä justiin olemaan koneella ja testasin heti.
eli näyttää itsellä toimivan (selaimena Firefox 74.0 ja windows 10).
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Parannusideoita foorumille
Ite selaan android puhelimella ja crome selaimella.
Näimmä toimii kun siirtyy pois mobiili versiosta tietokone versioon.
Edit: ilmeisesti vaan anto tuon herjan kun ei sopivia sanoja löytynyt, tietokone versiolla antoi vaan että ei löytynyt osumia
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6