S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Säätelin juuri alustaa tuosta 06GT:stä ja päädyin jättämään maavaraa 80mm, bensatankin pohjasta mitattuna. Matalammalle ei näytä uskaltavan pudottaa koska ainakin takana joustovara menee aika vähäiseksi jo tuolla pudotuksella. Pakoputkiston taka- akselin ylityksien ensimmäinen mutka akselin etupuolella roikkui tässä korkeudessa jo alle 60 millissä joten niistä piti pätkät ottaa pois. Tuntuu olevan sama homma myös aikaisemmissa korimalleissa. Nyt hidastetöyssyltä rauhallisesti laskeuduttaessa osuu joku osa töyssyyn, pitänee tutkia mikä.

Etupuskurin suhteen olisi kiva kuulla mikä on mahdollisimman matala puskuri? Varaa jää mulla Cerviniksen chin spoileri + normi GT kombon alle 110mm, jolloin auton alle pääsee turhaan aivan liikaa ilmaa. Oletteko mittailleet vastaavalla maavaralla korkeuksia puskureista, esim, Saleen, Roush ja vastaavat sekä Chinit, lipit ja muut? Jotain tuolle 110mm pitää tehdä mutta saa nähdä mitä..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

NoNeed4Boost kirjoitti: Oletteko mittailleet vastaavalla maavaralla korkeuksia puskureista, esim, Saleen, Roush ja vastaavat sekä Chinit, lipit ja muut? Jotain tuolle 110mm pitää tehdä mutta saa nähdä mitä..
Nyt ei ymmärrä Antti ? Mistä hipohommista on kysymys ja mitä varten ?
Mielestäni mullakin on aika matala, ja lähes 150mm on etuhelman ja maan välillä mitta ?
(ei tuollaisella 110mm mitalla voi enää missään ajaa, vaikka joustoa ei olisi lainkaan)
- Juha -
Avatar
juke302
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Joulu 2009, 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja juke302 »

Oisko ilmassa lievää provokaatiota :twisted: :P mulla tuos kopukas se 130 mm tuo etuhelma ja perse pystyssä tuo kulkee ku entinen likka joten...kyl tuol vielä on ainakin selvinny, toki en nyt sillä siwan pihaan edes yritä
ja toiseks mun ranteet loppuu ennenkuin tulee ongelmia tuon liian ilman kans :roll:
Avatar
Redfire06
Aktiivi
Viestit: 95
Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
Auto: Mustang GT 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja Redfire06 »

Jep juu, 110mm on jo varsin matala. Eli provo tuo on :)
Piti ihan käydä mittaamassa ja Redfiressä näyttää olevan 160mm keulassa keskellä maavaraa, ihan riittävän matala ja pitkä alahuuli.
Keulassa mitat määrittää seuraava yhtälö: 06 GT + 255/35-20 + Steeda Sport jouset + CDC Classic chin spoiler.

Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid ;)
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
Avatar
NoNeed4Boost
Addikti
Viestit: 441
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja NoNeed4Boost »

Ehtii taas kommentoimaan..

Kiitos mittaustuloksista. Taitaa olla niin että valmiiksi ei mitään supermatalaa puskurimallia löydy. Ja jos löytyy niin näyttävät joltain Darth Vaderin kypärältä.
Monta yötä tuli "valvottua" ton etupään maavaran johdosta. Nyt on säädöt niin että 99mm jää edessä varaa maahan ja korotetut suojatiet sekä hidasteet ylittyy ongelmitta. Omaan pihaan joutuu ajamaan nokka edellä, peruutettaessa raapii tonttiin. Sitä en tiedä miten slalomissa mahdollisesti kaatuneille keiloille tapahtuu, jäävät ehkä kihnaamaan chinin ja asfaltin väliin.

Löysin aika aerodynaamisesti muotoillun air damin http://aprperformance.com/index.php?opt ... &Itemid=44
Tuon alle kun laittaa vielä splitterin http://www.vividracing.com/catalog/2006 ... 57860.html, pitäisi olla aika lähellä asfalttia. Vuoden kuluttua olisi tarkoitus ajaa timeattackia ja nyt on hyvä alkaa hiomaan pikkujuttuja kuntoon.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti

Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

Meikäläinen käytti 265/35/18 renkaita (radalla) niin auto madaltui paljon,taitaa olla kuvakin jossain täällä palstalla,Pokkinen tais niistä ilkkuakin kun oli vähän hassun näköinen niin pienillä rengas/vanne yhdistelmällä :)
Avatar
pokkinen
Aina äänessä
Viestit: 1178
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
Auto: Ford Transit
Paikkakunta: Nokia

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja pokkinen »

FBFIN65 kirjoitti:Meikäläinen käytti 265/35/18 renkaita (radalla) niin auto madaltui paljon,taitaa olla kuvakin jossain täällä palstalla,Pokkinen tais niistä ilkkuakin kun oli vähän hassun näköinen niin pienillä rengas/vanne yhdistelmällä :)
Niin totta, niin totta.
Sun Saleen oli muuten tosi matala noilla "epäsopivilla" renkailla.
...tämä onkin sitten ainoa asia missä olen pystynyt Karille ilkkumaan :wink:

täytyy yrittää jostain kaivaa Saleenista kuva, joka on mullakin jemmassa.
- Juha -
Avatar
FBFIN65
Mega-addikti
Viestit: 625
Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005
Paikkakunta: uusimaa

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja FBFIN65 »

muutama kuva löytyy hakusanoilla (Saleen s/c 18" vanteilla)
simppa 73
Addikti
Viestit: 284
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 12:49
Auto: Ford Mustang GT 2005

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja simppa 73 »

Ohessa kuva meikäläisen auton etuspoilerin korkeudesta. Hiukan vajaa 10cm. Taitaa tarkka olla noin 9,7cm. Jos mennään tuon korkeuden perusteella, olen aika vahvoilla kisoissa... :lol:
Liitteet
P5190255.JPG
Avatar
hannu
Aina äänessä
Viestit: 1169
Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja hannu »

onhan toi "huuli" jo vakiona, siinä syylärin alapuolella...ja nimenomaan sellanen kuminen.. ja ellei sitä ole, niin kannatta ehdottomasti laittaa, oleellinen vaikutus jäähdytykseen...
Liitteet
20120519_170024.jpg
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

20190407_131158.jpg
Eipäs aloiteta uutta ketjua ku oma haaste/dilemma kuuluu tähän samaan sarjaan.

Eli oma auto on 2006 gt avo ja madaltaminen hieman askarrutta: minulla olisi autoon eibachin pro-kit jouset, joiden madallus on sen luokkaa 30mm. Renkaina minulla on 255/45R18. Autossa on edessä CDC classic chin spoiler ja vakio heimojen alla cdc side rocker splitter. Nyt jo vakio alustalla sivuhelmojen etupää on 12,5 cm korkeudessa ja takapäät 15,5cm korkeudessa. Etuhelma 17cm maasta. Keulan "runkopalkit"/alimmat osat ovat 13cm maasta (eli ihan helmojen tasalla) ja putkisto perän etupuolella 15cm maavaralla.

Eli suurin madallusta askarruttavia seikka on tuo maavara; jos keula tippuu 10senttiin ja takapää 12 senttiin niin mahtaa mennä mahdottomaksi ajaa Suomen teillä. Vai mitä ajatuksia herättää? Ohessa pari kuvaa sivusta.
20190407_131202.jpg
Avatar
ranger
Mega-addikti
Viestit: 878
Liittynyt: 23 Elo 2017, 22:13
Auto: Fox GT 89
Paikkakunta: Vantaa

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja ranger »

10 cm maavara on "täysin" riittävä, ei tule ongelmia. Ei muuta kuin madaltamaan.
Vakio iskarit ei varmaankaan toimi optimi tavalla noiden jousien kanssa.
Kettu 🦊
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ongelmia alkaa tulla, jos auton keskikohdalla, siis etu- ja takarenkaiden välisen keskikohdan, korkeus lähentelee 70mm. Minimi on pykälien mukaan, muistaakseni, 80mm. Olen kokeillut alle 80mm korkeutta ja tahtoo hidastetöyssyissä kolista. 100mm edessä ja takana ei pitäisi vielä tuottaa ongelmia perunapeltoteillä. Kadunvarteen pysäköinnissä täytyy olla tarkkana muuta ongelmaa en usko tulevan. Matalahan on aina parempi kuin korkea :peukku: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Bug85
Aktiivi
Viestit: 60
Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
Paikkakunta: Oulu

Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka

Viesti Kirjoittaja Bug85 »

Kiitoksia.

Toki jos menee omaan makuun liian matalaksi niin voihan sitä ostaa isommat vanteet. :blackman:
Nyt ei vielä kehtaa ku kumit on ihan pakasta vedetyt.
Vastaa Viestiin