S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Säätelin juuri alustaa tuosta 06GT:stä ja päädyin jättämään maavaraa 80mm, bensatankin pohjasta mitattuna. Matalammalle ei näytä uskaltavan pudottaa koska ainakin takana joustovara menee aika vähäiseksi jo tuolla pudotuksella. Pakoputkiston taka- akselin ylityksien ensimmäinen mutka akselin etupuolella roikkui tässä korkeudessa jo alle 60 millissä joten niistä piti pätkät ottaa pois. Tuntuu olevan sama homma myös aikaisemmissa korimalleissa. Nyt hidastetöyssyltä rauhallisesti laskeuduttaessa osuu joku osa töyssyyn, pitänee tutkia mikä.
Etupuskurin suhteen olisi kiva kuulla mikä on mahdollisimman matala puskuri? Varaa jää mulla Cerviniksen chin spoileri + normi GT kombon alle 110mm, jolloin auton alle pääsee turhaan aivan liikaa ilmaa. Oletteko mittailleet vastaavalla maavaralla korkeuksia puskureista, esim, Saleen, Roush ja vastaavat sekä Chinit, lipit ja muut? Jotain tuolle 110mm pitää tehdä mutta saa nähdä mitä..
Etupuskurin suhteen olisi kiva kuulla mikä on mahdollisimman matala puskuri? Varaa jää mulla Cerviniksen chin spoileri + normi GT kombon alle 110mm, jolloin auton alle pääsee turhaan aivan liikaa ilmaa. Oletteko mittailleet vastaavalla maavaralla korkeuksia puskureista, esim, Saleen, Roush ja vastaavat sekä Chinit, lipit ja muut? Jotain tuolle 110mm pitää tehdä mutta saa nähdä mitä..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Nyt ei ymmärrä Antti ? Mistä hipohommista on kysymys ja mitä varten ?NoNeed4Boost kirjoitti: Oletteko mittailleet vastaavalla maavaralla korkeuksia puskureista, esim, Saleen, Roush ja vastaavat sekä Chinit, lipit ja muut? Jotain tuolle 110mm pitää tehdä mutta saa nähdä mitä..
Mielestäni mullakin on aika matala, ja lähes 150mm on etuhelman ja maan välillä mitta ?
(ei tuollaisella 110mm mitalla voi enää missään ajaa, vaikka joustoa ei olisi lainkaan)
- Juha -
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Oisko ilmassa lievää provokaatiota
mulla tuos kopukas se 130 mm tuo etuhelma ja perse pystyssä tuo kulkee ku entinen likka joten...kyl tuol vielä on ainakin selvinny, toki en nyt sillä siwan pihaan edes yritä
ja toiseks mun ranteet loppuu ennenkuin tulee ongelmia tuon liian ilman kans


ja toiseks mun ranteet loppuu ennenkuin tulee ongelmia tuon liian ilman kans

- Redfire06
- Aktiivi
- Viestit: 95
- Liittynyt: 31 Touko 2007, 09:20
- Auto: Mustang GT 2006
- Paikkakunta: Tampere
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Jep juu, 110mm on jo varsin matala. Eli provo tuo on
Piti ihan käydä mittaamassa ja Redfiressä näyttää olevan 160mm keulassa keskellä maavaraa, ihan riittävän matala ja pitkä alahuuli.
Keulassa mitat määrittää seuraava yhtälö: 06 GT + 255/35-20 + Steeda Sport jouset + CDC Classic chin spoiler.
Marko

Piti ihan käydä mittaamassa ja Redfiressä näyttää olevan 160mm keulassa keskellä maavaraa, ihan riittävän matala ja pitkä alahuuli.
Keulassa mitat määrittää seuraava yhtälö: 06 GT + 255/35-20 + Steeda Sport jouset + CDC Classic chin spoiler.
Marko
'06 Ford Mustang GT 280 cid
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid
Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
'07 Mazda MX-5 NC 110 cid

Linkki Mussen talliin viewtopic.php?f=36&t=10988
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Ehtii taas kommentoimaan..
Kiitos mittaustuloksista. Taitaa olla niin että valmiiksi ei mitään supermatalaa puskurimallia löydy. Ja jos löytyy niin näyttävät joltain Darth Vaderin kypärältä.
Monta yötä tuli "valvottua" ton etupään maavaran johdosta. Nyt on säädöt niin että 99mm jää edessä varaa maahan ja korotetut suojatiet sekä hidasteet ylittyy ongelmitta. Omaan pihaan joutuu ajamaan nokka edellä, peruutettaessa raapii tonttiin. Sitä en tiedä miten slalomissa mahdollisesti kaatuneille keiloille tapahtuu, jäävät ehkä kihnaamaan chinin ja asfaltin väliin.
Löysin aika aerodynaamisesti muotoillun air damin http://aprperformance.com/index.php?opt ... &Itemid=44
Tuon alle kun laittaa vielä splitterin http://www.vividracing.com/catalog/2006 ... 57860.html, pitäisi olla aika lähellä asfalttia. Vuoden kuluttua olisi tarkoitus ajaa timeattackia ja nyt on hyvä alkaa hiomaan pikkujuttuja kuntoon.
Kiitos mittaustuloksista. Taitaa olla niin että valmiiksi ei mitään supermatalaa puskurimallia löydy. Ja jos löytyy niin näyttävät joltain Darth Vaderin kypärältä.
Monta yötä tuli "valvottua" ton etupään maavaran johdosta. Nyt on säädöt niin että 99mm jää edessä varaa maahan ja korotetut suojatiet sekä hidasteet ylittyy ongelmitta. Omaan pihaan joutuu ajamaan nokka edellä, peruutettaessa raapii tonttiin. Sitä en tiedä miten slalomissa mahdollisesti kaatuneille keiloille tapahtuu, jäävät ehkä kihnaamaan chinin ja asfaltin väliin.
Löysin aika aerodynaamisesti muotoillun air damin http://aprperformance.com/index.php?opt ... &Itemid=44
Tuon alle kun laittaa vielä splitterin http://www.vividracing.com/catalog/2006 ... 57860.html, pitäisi olla aika lähellä asfalttia. Vuoden kuluttua olisi tarkoitus ajaa timeattackia ja nyt on hyvä alkaa hiomaan pikkujuttuja kuntoon.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Meikäläinen käytti 265/35/18 renkaita (radalla) niin auto madaltui paljon,taitaa olla kuvakin jossain täällä palstalla,Pokkinen tais niistä ilkkuakin kun oli vähän hassun näköinen niin pienillä rengas/vanne yhdistelmällä 

- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Niin totta, niin totta.FBFIN65 kirjoitti:Meikäläinen käytti 265/35/18 renkaita (radalla) niin auto madaltui paljon,taitaa olla kuvakin jossain täällä palstalla,Pokkinen tais niistä ilkkuakin kun oli vähän hassun näköinen niin pienillä rengas/vanne yhdistelmällä
Sun Saleen oli muuten tosi matala noilla "epäsopivilla" renkailla.
...tämä onkin sitten ainoa asia missä olen pystynyt Karille ilkkumaan

täytyy yrittää jostain kaivaa Saleenista kuva, joka on mullakin jemmassa.
- Juha -
- FBFIN65
- Mega-addikti
- Viestit: 625
- Liittynyt: 13 Loka 2005, 20:19
- Auto: ford mustang fastback 1965
ford mustang saleen s/c 2005 - Paikkakunta: uusimaa
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
muutama kuva löytyy hakusanoilla (Saleen s/c 18" vanteilla)
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Ohessa kuva meikäläisen auton etuspoilerin korkeudesta. Hiukan vajaa 10cm. Taitaa tarkka olla noin 9,7cm. Jos mennään tuon korkeuden perusteella, olen aika vahvoilla kisoissa... 

- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
onhan toi "huuli" jo vakiona, siinä syylärin alapuolella...ja nimenomaan sellanen kuminen.. ja ellei sitä ole, niin kannatta ehdottomasti laittaa, oleellinen vaikutus jäähdytykseen...
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Eli oma auto on 2006 gt avo ja madaltaminen hieman askarrutta: minulla olisi autoon eibachin pro-kit jouset, joiden madallus on sen luokkaa 30mm. Renkaina minulla on 255/45R18. Autossa on edessä CDC classic chin spoiler ja vakio heimojen alla cdc side rocker splitter. Nyt jo vakio alustalla sivuhelmojen etupää on 12,5 cm korkeudessa ja takapäät 15,5cm korkeudessa. Etuhelma 17cm maasta. Keulan "runkopalkit"/alimmat osat ovat 13cm maasta (eli ihan helmojen tasalla) ja putkisto perän etupuolella 15cm maavaralla.
Eli suurin madallusta askarruttavia seikka on tuo maavara; jos keula tippuu 10senttiin ja takapää 12 senttiin niin mahtaa mennä mahdottomaksi ajaa Suomen teillä. Vai mitä ajatuksia herättää? Ohessa pari kuvaa sivusta.
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
10 cm maavara on "täysin" riittävä, ei tule ongelmia. Ei muuta kuin madaltamaan.
Vakio iskarit ei varmaankaan toimi optimi tavalla noiden jousien kanssa.
Vakio iskarit ei varmaankaan toimi optimi tavalla noiden jousien kanssa.
Kettu 
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Ongelmia alkaa tulla, jos auton keskikohdalla, siis etu- ja takarenkaiden välisen keskikohdan, korkeus lähentelee 70mm. Minimi on pykälien mukaan, muistaakseni, 80mm. Olen kokeillut alle 80mm korkeutta ja tahtoo hidastetöyssyissä kolista. 100mm edessä ja takana ei pitäisi vielä tuottaa ongelmia perunapeltoteillä. Kadunvarteen pysäköinnissä täytyy olla tarkkana muuta ongelmaa en usko tulevan. Matalahan on aina parempi kuin korkea
.

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Aktiivi
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Kesä 2018, 11:45
- Auto: GT Convertible 2006, Automatic, Torch red
- Paikkakunta: Oulu
Re: S197 madaltaminen ja aerodynamiikka
Kiitoksia.
Toki jos menee omaan makuun liian matalaksi niin voihan sitä ostaa isommat vanteet.
Nyt ei vielä kehtaa ku kumit on ihan pakasta vedetyt.
Toki jos menee omaan makuun liian matalaksi niin voihan sitä ostaa isommat vanteet.

Nyt ei vielä kehtaa ku kumit on ihan pakasta vedetyt.