Jälkikaasu

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Jälkikaasu

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

Viisaammat kertokoon.. Mistä mahtaa johtua, että kärryni kiekat jäävät turhan useasti jylläämään 1500-1800 vaikka en olisi koskenut pedaaliin aikoihin. Tämä useasti liikennevaloissa esiintyvä "vika" ei sinänsä haittaa, mutta on lähinnä noloa kun auto on paikallaan ja mylly senkun huutaa.

Normaali tyhjäkäynti on siinä 700-800 kiekan tuntumassa.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Voitelepa kaasuvaijeri yms. kannattaa katella auto käynnissä ja kokeilla kaasua päälle/pois että jääkö jumittamaan, saattaa nähdäkin vian.
Go tell Alice....
Avatar
MarkkuJ
Addikti
Viestit: 222
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 12:39
Paikkakunta: Tampere, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MarkkuJ »

Eikös auto ollut early? Voisko kyseessä olla että se jousi joka auttaa kaasuvivun palauttamista ei jaksa enää joka tapauksessa vetää riittävän paljon ja kaasu jää kantaan? Eli tippuuko kierrokset jos tuossa tapauksessa laitat jalan kaasun alle/taakse ja nostat sitä?
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Jos on muokattu jakaja ja oikein löysät jouset säätimessä, niin se tekee vähän samaa vaivaa (jättää ennakkoja päälle) tai sitten voi olla säädin hieman nihkeä palauttamaan (ruostetta & skeidaa).

Eli jos vikaa ei löydy kaasuvivustosta niin kannattaa kurkata jakajan sisään :wink:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Ahti kirjoitti:Jos on muokattu jakaja ja oikein löysät jouset säätimessä, niin se tekee vähän samaa vaivaa (jättää ennakkoja päälle) tai sitten voi olla säädin hieman nihkeä palauttamaan (ruostetta & skeidaa).

Eli jos vikaa ei löydy kaasuvivustosta niin kannattaa kurkata jakajan sisään :wink:
Sama koskee myös alipainesäädintä, jos jakaja on sisältä hieman likainen ja hapettunut . Seuraus voi olla että alipainesäädin takkuilee ja jättää ennakkoa hieman päälle.

Jos vikaa ei ole kaasuvivustossa niin reilu CRC annos jakajaan sisälle voi poistaa jakajan takkuilun. Muutoin jakajan irroitus, puhdistus ja voitelu.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Ei onnaa vieläkään...

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

No, niin. Ei auttanut kaasuvaijerin voitelu eikä myöskään pedaalin nostelu.

Merkillisintä hommassa on se, ettei kaasu pelkästään jää päälle kierrosten laskiessa vaan auto nostaa itse kierroksia aika ajoin. Tämä ilmenee usein esim. kun lasken vapaalla alamäkeä. Jalka on aikaa sitten nostettu kaasulta ja kierrokset ovat laskeneet jo tyhjäkäyntiluvuille. Sitten ykskaks kiekat hyppäävät 1500-2000 välimaastoon. Muutama sekunti tätä ja taas rauhoitutaan.

Hulluksihan tässä tulee.
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Mikä auto kyseessä? Kun sanot vaijeri niin ilmeisesti foxi vähintään vai onko earlyyn tehty vaijerikaasu? Kaasarikone, ruiskukone...??? Mikä kaasari, miten on alipaineletkut / PCV-venttiili letkutettu jne...

Checklist:
- kaasuvaijeri ja muu vivusto, poljin jne; oletkin jo tsekannut (Aku_81)
- kaasunpalautusjousi kaasarin/TBI:n kupeessa; onko ok? (MarkkuJ)
- Ahdin ja 457:n ehdottamat virranjakajaongelmat; tarkista, että keskipakoennakon cam liikkuu niin kuin pitää ja limput/jouset toimii ok
- PCV-venttiili; tarkista että toimii, voit tsekata ettei se see mitään tuollaista vaikka disabloimalla se; tulppaa
- alipainekello (457); voit taas tulpata ja testata vieläkö vaikuttaa. Onko sulla muuten otettu se kaasuläppien ylä- vai alapuolelta, portattu vai imusarja-alipaine? Portattu taitaa useimmin toimia paremmin = tyhjäkäynnillä siinä ei ole alipainetta
- muut alipaineletkut ja -laitteet; tarkista kunto letkuissa, ja etsi mahdollista alipainevuotoa. Tsekkaa myös mahd. vuoto automaattiryypyssä, jarrutehostimessa, vaihdelaatikon (jos automaatti) letkuissa jne.
- kaasarin/TBI:n läppäakseli vuotaa ?
- voisko mahd. automaatiryypyssä olla mekaanista vikaa...

Arvaisin, että alipainevuoto se ei kuitenkaan välttämättä ole, koska jengat hyppävät noin paljon.

Summa summarum, jokin antanee joko liikaa ilmaa(+bensaa) tai muuttaa ennakkoa aikaisemmalle. Kommentoippa löytyikö mitään mistään kun olet listan läpi kahlannut.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Avatar
JJM-3
Hiljaisempi
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Kesä 2005, 23:57
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JJM-3 »

Herttilaijaa! Tässähän amatööri joutuu oikeasti koville. 65 HT on kyseessä ja kaasuvaijerin taisin keksiä päästäni. Katsotaan nyt noilla ohjeilla, jos vaikka jotain löytyisi.

Ongelmaksi muodostunee se etten tiedä puoltakaan noista mainitsemistasi värkeistä. Olisikohan aika opiskella? Auto on siirtymässä talviteloilla, joten opiskeluaikaa on riittävästi.

Ilmoittelen kunhan saan jotain selville. Jos saan...
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Vastaa Viestiin