'67 ohjaus vaeltaa
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Moro
Sopii 67;kaan sama.
Tossa pitää käyttää 67;kan pitman armiakin.
Mulla on tuolla tallis 65,66 ja 67 kaikissa samat runkopalkit ja samanlainen simpukka pitman armia luukuunottamatta.
Juha
Sopii 67;kaan sama.
Tossa pitää käyttää 67;kan pitman armiakin.
Mulla on tuolla tallis 65,66 ja 67 kaikissa samat runkopalkit ja samanlainen simpukka pitman armia luukuunottamatta.
Juha
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Moro
Voi sitä kiristää mutta ehdottaisin kyllä uutta. Samalla tarkastat sen apusimpukan.
Voi sitä kiristää mutta ehdottaisin kyllä uutta. Samalla tarkastat sen apusimpukan.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Voi olla, että isoilla renkailla tuo ohjaustuubi joutuu tosissaan töihin myös suunnan pitämisessä.
Se on kuitenkin suunniteltu pikkuisen kapeammille ja minun käsitykseni mukaan ainoastaan keventämään kääntämistä.
Se on kuitenkin suunniteltu pikkuisen kapeammille ja minun käsitykseni mukaan ainoastaan keventämään kääntämistä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Tai sit vaan oli kiinanpojan tinaraudasta tehty
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Eihän ny toki mitkään leviät.....
Onko vanteiden et:t lähelläkään alkuperäistä?
Mulla on omakohtainen kokemus vaikutuksesta, kun laitoin komiantähären tuuman levikkeet sn95:n orkkis etupyöriin.
Parin kilsan koeajo riitti.
Auto ei mennyt yhtään suoraan, vaan hairoi ja kiemurteli tasaisella pikitiellä.
Onko vanteiden et:t lähelläkään alkuperäistä?
Mulla on omakohtainen kokemus vaikutuksesta, kun laitoin komiantähären tuuman levikkeet sn95:n orkkis etupyöriin.
Parin kilsan koeajo riitti.
Auto ei mennyt yhtään suoraan, vaan hairoi ja kiemurteli tasaisella pikitiellä.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Ei johdu vanteiden ET:stä. Simpukka on väljä, tai/ja reaktiotankojen kumipuslat joustaa liikaa, kuten tuossa ketjussa aiemmin pääteltiin. Kohta ollaan viisaampia, kun lumet sulaa ja pääsee testaahan. 

- jtam289
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
- Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
- Paikkakunta: Lahti
Re: '67 ohjaus vaeltaa
mulla on -68, ja 351W keulalla.. eikä ole ohjaustehostinta sen enempää kuin jarrutehostintakaan.. ja renkaina edessa 235/14 ja takana 275/15.. eli leveyttä on ihan omiin tarpeisiin..
minusta autoa pitääkin ohjata, se olisi outoa jos vasta 170n vauhdissa tarvii alkaa ohjaamaan..
tosimiehet ajavat ilman tehostimia, kyllä sitä auto voi ohjailla, ja miltein paikallaankin kääntää (huom. pieni liike jo auttaa kääntämään renkaat.. hullu se on joka paikallaan yrittää sitä tehdä), ja kyllä se auto ilman tehostintakin pysähtyy todella nopeasti..
ajotapa ratkaisee ja etenkin kun Mussella ajaa niin ennakointi, koska toiset tulevat perse edellä vastaann

minusta autoa pitääkin ohjata, se olisi outoa jos vasta 170n vauhdissa tarvii alkaa ohjaamaan..



tosimiehet ajavat ilman tehostimia, kyllä sitä auto voi ohjailla, ja miltein paikallaankin kääntää (huom. pieni liike jo auttaa kääntämään renkaat.. hullu se on joka paikallaan yrittää sitä tehdä), ja kyllä se auto ilman tehostintakin pysähtyy todella nopeasti..
ajotapa ratkaisee ja etenkin kun Mussella ajaa niin ennakointi, koska toiset tulevat perse edellä vastaann



//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
Re: '67 ohjaus vaeltaa
67 on just se vuosimalli jossa on sekä 1" että 1 1/8 " pääakselia simpukassa. Joten pitman Armia on 2 erilaista. Mutta mun mielestä kanssa borgesonilla tuli tosi hyvä ohjaus, sopivan tehostava ja gm:n saginaw pumpulla.
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Saa tulla kokeilemaan vartille ilman tehostinta ja kuskin henkivakuutukseen edunsaajaksi mun nimi. Erottuu tosimiehet 100kmh jälkeen. 5 vetoa ajoin syksyllä 185-187 loppunopeuksilla, joka kerta kylmä hiki otsalla ja kieli keskellä suuta sihtaillen. Ilman ohj.teharia ainuastaan tosimiehet ois kyenny samaan.
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Nyt kyllä sekoitetaan pahasti nämä ohjausjutut. Jos on tehostamaton ohjaus kaikilla oikeilla osilla, niin menee taatusti luotisuoraan kovemmillakin nopeuksilla.
Mutta micowin tapauksessa on tehostettu ohjaus, josta on otettu pumppu pois käytöstä. Tuosta videosta näkee sen liikkumavaran, jos pumppu ei ole toiminnassa,
Tuo tyhjä liike häviää, kun pumpun tuottama paine on käytössä.
Mutta micowin tapauksessa on tehostettu ohjaus, josta on otettu pumppu pois käytöstä. Tuosta videosta näkee sen liikkumavaran, jos pumppu ei ole toiminnassa,
Tuo tyhjä liike häviää, kun pumpun tuottama paine on käytössä.
Mustang 2009 45th Grabber Orange 1 of 343
Re: '67 ohjaus vaeltaa
Juurikin näin ja sitähän het aluksi kysyin, miksi väljyys ilman teharia? Hakeminen 170+ nopeuksissa saattaa johtua pelkästään reaktiotankojen pituussuunnassa liikaa periksi antavista kumipuslista ja eliminoituu uusien tankojen saapuessa. Kevättä odotellessa...

- jtam289
- Hiljaisempi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 23 Loka 2013, 19:00
- Auto: Ford Mustang 408W (ex-289, ext-351W) HT 1968. Auto on tuonti / tuotu West Virginiasta.
- Paikkakunta: Lahti
Re: '67 ohjaus vaeltaa
yep Jaro, olet oikeassa... tehostamaton oikeilla palikoilla ja väljät pois, camberit, ym asteet kunnossa menee kuin juna raiteilla jos vain ei ole uria.. jos on uria, sitten on hakuammuntaa ja joskus aika rajusti.. eli ohjata pitää silloin, mutta sehän siitä ajamisesta mielekästä tekeekin.
kun tehostin on poissa pelistä välystä tulee heti koska se paine puuttuu.. tosin siinäkin on se että miten noi muut ohjaukseen liittyvät palikat on kunnossa jos välystä on niin ei koskaan tule toimii hyvin ei edes tehostimella vaikka se sitä klappia siitä paineella korvaakin. Simpukan välys on aika kriittinen on tehostinta tai ei.. jos se on huonossa hapessa, eipä sitä mikään tehostimen paine korjaa...
itsellä on kaikki ohjauksen varret ja reaktiotangot ym aidot -68 vuosimallia (ei uusittu) mutta säädetty on. alatukivarret ja ylempemmät pallonivelet vaihdettu. ja toi simpukka meni jossakin vaiheessa uusiksi, mutta sekin on nytkin vain kunnostettu cougarin simpukka (eikä ole välyksiä..)
mitä kovempi vauhti sen paremmin menee suoraan.. mut niihän se on tehostamattomassa ohjauksessa että ohjaus kevenee nopeuden myötä..
hitaassa vauhdissa noi urat kyllä saattaa joskus aiheuttaa kylmiä väreitä (urien syvyys täällä meillä ollut aika moinen jopa mitattu yli 10cm.. esim pojan ponu Trans Am GTA -89 alkaa raapia koko auton mitalta ruotesuojauksia pois jos noissa urissa ajaa...
eipä niissä nuo tehostimetkaan juuri auta..
sehän vähän riippuu missä ajaa... mut jos suoralla ja tasasella kuten vartti maili niin kyllähän tuolla matkalla auton pitäis kulkea vauhdista riippumatta kohtuu suoraan kun ei oikein rajuista kilpureista vielä puhuta... toki kyllähän Musset lähtee kuin tykin suusta ja vääntöä on.. mutta silti perus setti kun on kunnossa niin toimia pitäis on tehostin kunnossa tai ei.. jäykempihän se vain on käännellä ja siinähän se hapa kasvaa ilman salilla käyntiä..

kun tehostin on poissa pelistä välystä tulee heti koska se paine puuttuu.. tosin siinäkin on se että miten noi muut ohjaukseen liittyvät palikat on kunnossa jos välystä on niin ei koskaan tule toimii hyvin ei edes tehostimella vaikka se sitä klappia siitä paineella korvaakin. Simpukan välys on aika kriittinen on tehostinta tai ei.. jos se on huonossa hapessa, eipä sitä mikään tehostimen paine korjaa...
itsellä on kaikki ohjauksen varret ja reaktiotangot ym aidot -68 vuosimallia (ei uusittu) mutta säädetty on. alatukivarret ja ylempemmät pallonivelet vaihdettu. ja toi simpukka meni jossakin vaiheessa uusiksi, mutta sekin on nytkin vain kunnostettu cougarin simpukka (eikä ole välyksiä..)
mitä kovempi vauhti sen paremmin menee suoraan.. mut niihän se on tehostamattomassa ohjauksessa että ohjaus kevenee nopeuden myötä..
hitaassa vauhdissa noi urat kyllä saattaa joskus aiheuttaa kylmiä väreitä (urien syvyys täällä meillä ollut aika moinen jopa mitattu yli 10cm.. esim pojan ponu Trans Am GTA -89 alkaa raapia koko auton mitalta ruotesuojauksia pois jos noissa urissa ajaa...
eipä niissä nuo tehostimetkaan juuri auta..
sehän vähän riippuu missä ajaa... mut jos suoralla ja tasasella kuten vartti maili niin kyllähän tuolla matkalla auton pitäis kulkea vauhdista riippumatta kohtuu suoraan kun ei oikein rajuista kilpureista vielä puhuta... toki kyllähän Musset lähtee kuin tykin suusta ja vääntöä on.. mutta silti perus setti kun on kunnossa niin toimia pitäis on tehostin kunnossa tai ei.. jäykempihän se vain on käännellä ja siinähän se hapa kasvaa ilman salilla käyntiä..


//Jussi
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4
1968 Mustang HT 408W (ex-289, ex-351W..)+ C4