Minkälainen imusarja
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälainen imusarja
Holley on lähtenyt nyt ihan kivalla tavalla lisäämään valikoimaa SBF imusarjoissa. Alla esimerkkiä räyhäkkäämpään 9.5" windsoriin.
https://www.holley.com/products/intakes ... ts/300-242
https://www.holley.com/products/intakes ... ts/300-242
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Minkälainen imusarja
^Tuo näytti jo aika hyvältä imusarjalta. Harmi kun ei vieläkään oo autoo jossa vois tosta vaan imarin vaihtaa...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Minkälainen imusarja
Tuommosen kun sais pellin alle, sellaisen sopivasti kutitellun 408W :n päälle! Nam!!!! 

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälainen imusarja
Aina oppii uutta... Luulin aina että nuo eripituiset torvet liittyisivät jotenkin imupään lomitukseen, mutta näköjään, varsinkin noissa SBC-leiskan koneissa, sillä kompensoidaan kanavien epäsymmetristä sijaintia, ja joidenkin kanavien, paremmuutta/huonoutta.
Re: Minkälainen imusarja
Vielä vanhempaa imusarjaa testissä.
http://carbdford.com/fletch/tech/intakes/intakes.htm
Noi alla olevat imusarjat löytyy hyllystä, muutama vielä testaamatta.
Holley Street Dominator (single plane)
Offenhauser Port-O-Sonic (single plane)
Offenhauser Offy Intake ("single" plane)
Weiand 7515 (single plane) (single plane) Testattu, riittää 400 - 450 hp 289:n päällä
Edelbrock Torquer 289 manifolds (single plane) Testattu, riittää 400 - 450+ hp 289:n päällä
Ford Power Parts "Cobra" (dual plane) Blue Thunder
Edelbrock F4B (dual plane) (Shelby Cobra designs)
Ford Power Parts Cobra / Tiger (dual plane)
Aika paljon noiden imusarjojen vaikutus riippuu siitä minkälaisen koneen jatkona ne on. Samoin suoraan laatikosta ei välttämättä saa irti kaikkea mitä imusarja voisi tuottaa tai toimia optimaalisesti.
Sama koskee myös pakosarjoja.
Parhaiten koneen saa toimimaan kun kaasutin, imusarja ja pakosarja toimivat yhdessä.
http://carbdford.com/fletch/tech/intakes/intakes.htm
Noi alla olevat imusarjat löytyy hyllystä, muutama vielä testaamatta.
Holley Street Dominator (single plane)
Offenhauser Port-O-Sonic (single plane)
Offenhauser Offy Intake ("single" plane)
Weiand 7515 (single plane) (single plane) Testattu, riittää 400 - 450 hp 289:n päällä
Edelbrock Torquer 289 manifolds (single plane) Testattu, riittää 400 - 450+ hp 289:n päällä
Ford Power Parts "Cobra" (dual plane) Blue Thunder
Edelbrock F4B (dual plane) (Shelby Cobra designs)
Ford Power Parts Cobra / Tiger (dual plane)
Aika paljon noiden imusarjojen vaikutus riippuu siitä minkälaisen koneen jatkona ne on. Samoin suoraan laatikosta ei välttämättä saa irti kaikkea mitä imusarja voisi tuottaa tai toimia optimaalisesti.
Sama koskee myös pakosarjoja.
Parhaiten koneen saa toimimaan kun kaasutin, imusarja ja pakosarja toimivat yhdessä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälainen imusarja
Älä stressaa, sattuuhan sitä kun nopsaan lukee. 
Mutta, tarkistan vielä kertaalleen etten kämmäile: sopiiko noihin EPerformer 5.0 ja Performer 5.0 RPM II Fordin orkkis bensakiskot jne.? Eli periaatteessa tommosen lisäksi ei tarttis kuin sen läppärunkomutkan ja EGR-adapterin eli nämä: klik ja se olisi sitten bolt on?
Siltä varalta, että linkit vanhenee, 94-95 Mussen kamat: mutka Edel 350-3835, EGR-adapteri 350-8025. Mutka ja EGR-adapteri sopivat sarjoihin 350-3821 (Performer 5.0) ja 350-7123 (Performer 5.0 RPM II).

Mutta, tarkistan vielä kertaalleen etten kämmäile: sopiiko noihin EPerformer 5.0 ja Performer 5.0 RPM II Fordin orkkis bensakiskot jne.? Eli periaatteessa tommosen lisäksi ei tarttis kuin sen läppärunkomutkan ja EGR-adapterin eli nämä: klik ja se olisi sitten bolt on?
Siltä varalta, että linkit vanhenee, 94-95 Mussen kamat: mutka Edel 350-3835, EGR-adapteri 350-8025. Mutka ja EGR-adapteri sopivat sarjoihin 350-3821 (Performer 5.0) ja 350-7123 (Performer 5.0 RPM II).
Viimeksi muokannut ToniH, 11 Maalis 2018, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Minkälainen imusarja
Ai niin sori, mulla on 95:nen niin siihen liittyen tietty. 94-95 tb on vakionakin alukäyrän päässä, joten niissä on erilainen kaasuvaijerihärdelli kuin foxeissa. Lienee siis helpoin 94-95:siin hommata se alukäyrä, kun jotain joutuu virittämään sitten kuitenkin?
Niinkuin näin:

Niinkuin näin:

Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: Minkälainen imusarja
Onko kokemusta Trick Flow StreetBurnerista? Varmaan aika lähellä tota Performer 5.0:aa? Eihän siinä nyt paljoa hintaeroa ole mutta reilu 15% kuitenkin.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
Re: 302w imusarja.
Ei taida täällä suomessa paljon olla niitä efi imareita ylimääräisenä. Kato ebaystä, sieltä mä sain omaan 351w efiin imusarjan - 30% alennuksella Black friday alesta.
edit starsky 300119: Tämä viesti + eteenpäin jonkin matkaa yhdestä imusarjan ostoviestistä, jotta jää tänne aiheeseen liittyvään ketjuun talteen. Kaara pyysi yhdistämään.
edit starsky 300119: Tämä viesti + eteenpäin jonkin matkaa yhdestä imusarjan ostoviestistä, jotta jää tänne aiheeseen liittyvään ketjuun talteen. Kaara pyysi yhdistämään.
Re: 302w imusarja.
Mulla tuli maksamaan tasan 500e kotiovelle. Rahti ja verot vajaa 200e.
-
- Aktiivi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
- Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO
Re: 302w imusarja.
Mitenkäs nuo gt40 malliset fordin omat imusarjat? Onko ne hyviä/käyttökelpoisia? Vai onko niissä imuaukot kokonaan erimalliset?
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
Sent from my CLT-L29 using Tapatalk
-
- Aktiivi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
- Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO
Re: 302w imusarja.
Muttei parempi ku toi gt:n oma? 150$ löytyis jenkkilästä
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo
-
- Aktiivi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
- Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO
Re: 302w imusarja.
Vaikuttaisi siltä että tuonne 4500 kierroksille asti pärjää merkki imusarjoille tuo gt40. Sitten se loppuu kesken. Saattaisi olla mun käyttöön ihan hyvä tässä vaiheessa, kun budjetti on pieni.
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 302w imusarja.
HInta vertailussa kannattaa huomioida että esim. Summitilta suoraan tilatessa rahtien hinta huomattavasti halvempi kuin Ebay kauppiailta. Poikkeuksia tosin on ollut.
-
- Aktiivi
- Viestit: 122
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
- Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO
Re: 302w imusarja.
Joo, ihan rautakannet. Samalla jos vähän kotikonstein portataan tai laitetaan yhdet jo vähän valmiiksi portatut rautakannet. Ainakin nyt luetun mukaan ymmärtäisin että gt40 riittää mun setupille. Toi on explorerin gt40 imari, mut virtauksille ei ymmärtääkseni ole edes mitään eroa, että mikä versio noista on.kaara91 kirjoitti:Onko sulla rautakannet käytössä. Ilman kunnon kansitöitä imusarjaa ei saa hyödynnettyä. Toi GT40 imusarja riittää silloin hyvin.
1x 69 ht 351c c6 9", 1x 94 gt 5.0 t45 avo