Bensapumpun sijoitus
Bensapumpun sijoitus
Mihin eri paikkoihin ootte earlyissä sijoittaneet sähköisiä bensapumppuja?
Mullon konehuoneessa carterin pumppu ja se kumirinkuloista huolimatta jurisee sen verran, että tuumasin kokeilla jotain muuta sijoitusta. Eli kuvia kiitos.
Mullon konehuoneessa carterin pumppu ja se kumirinkuloista huolimatta jurisee sen verran, että tuumasin kokeilla jotain muuta sijoitusta. Eli kuvia kiitos.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Bensapumpun sijoitus
Välikopassa on Facetin punainen tai hopeinen pumppu takarontissa. Kyllä se IDF:ille jaksanut pumpata. Mustangissa on Carterin mekaaninen ihan omalla paikallaan.
Re: Bensapumpun sijoitus
Carterin sähköpumppu pitää joka paikassa pahaa ääntä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: Bensapumpun sijoitus
Pumpun häiritsevä jurina loppuu, kun käynnistää moottorin 

Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: Bensapumpun sijoitus
Ennen suurempia sijoituspäätöksiä kantsii tutkia onko kyseessä imevä ja työntävä pumppu. Aika usein ne (sähköpumput) vain työntävät, jolloin pumpun on hyvä olla takana jossain määrin alempana kuin tankki, jolloin bensa valuu pumppuun painovoimaisesti ja siitä eteenpäin pumppu pumppaa. Joku tämmönen pumppu esim. konehuoneessa ei välttämättä toimi kunnolla/ollenkaan. Esim. kiihdytyksessä pumppu voi horia ilmaa ja/tai kärähtää muuten vain "jäähdytysnesteen" uupuessa.
Paras ratkaisu olisi tietty EFI-tankki sisäisellä pumpulla, kuten uudemmissa. Myös hiljaisin vaihtoehto.
Paras ratkaisu olisi tietty EFI-tankki sisäisellä pumpulla, kuten uudemmissa. Myös hiljaisin vaihtoehto.
Viimeksi muokannut ToniH, 06 Tammi 2019, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Bensapumpun sijoitus
Tällä hetkellä tankin vieressä, oikealla puolella. Aiemmin oli tankin edessä, taisi muuten olla jälkimmäinen Carteri ja edellinen Holley. Molemmat piti jurinaa, mutta hävisi kyllä aika hyvin kohtuu vapailla pakoputkilla ja
lopullisesti vastamelukuulokkeilla.

...täh?


...täh?

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Bensapumpun sijoitus
Mallia työntävä tämä on mutta myyjä sanoi että voi laittaa myös konehuoneeseen. Toimii moitteetta. Varmaan mä jätän sen konehuoneeseen. Kyllä se jurina kuuluu varmaan takakontistakin samalla tavalla. Vähän ku rikkinäinen tehostajan pumppu.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Re: Bensapumpun sijoitus
En tiedä mikä Carter sinulla on, mutta Carterin sähköpumppujen 1-sivuisessa yleisasennusohjeessa lukee "asenna lähelle bensatankkia". Carterin isommassa 6-sivuisessa asennusohjeessa lukee heti tokassa lauseessa: "missään tapauksessa pumppua ei saa asentaa takakonttiin, ohjaamoon tai konehuoneeseen". Ja kummankin pumpputyypin ohjeissa erikseen: "mahdollisimman lähelle tankkia". Valinta on kuitenkin sinun. Suosittelen vähintäänkin öljynpainekytkimen asentamista.

Sanot, että toimii moitteetta - miten olet todennut, ettei pumppu pääse pyörimään "kuivana" missään tilanteessa?
Kannattaa myös lukaista tämä (random google-haku sähköpumpun asentamisesta): http://www.how-to-build-hotrods.com/ele ... -pump.html
Kuvan alta muutama ranskalainen viiva merkittäviä tähän keskusteluun mutta muutenkin kantsii tutustua.
Itse olen siirtymässä toiseen suuntaan. Mulla on sähköpumppu vintageisolohkon ja kaasarin syöttäjänä mutta meinaan riisua sen, esisuodattimen, paineregun ja ö-painekytkimen (turvakytkin) pois ja mennä takaisin mekaaniseen. Koko systeemi yksinkertaistuu merkittävästi. Hommasinkin jo Edelbrockin mekaanisen ja kun ehdin niin homma uusiksi. Tosin, sitten kun vihdoin siirryn siinäkin ruiskuun niin kertaheitolla kunnollinen EFI-tankki ja avot.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Bensapumpun sijoitus
Eikös se auto sammu jos pumppu pyörii tyhjänä, mulla ainakin on sammunu
. Sitten virrat pois niin ei turhaan pyöri, eikä parista pikku hetkestä ainakaan ole hajonnut
.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Bensapumpun sijoitus
Ei se välttämättä sammu, jos hetkelllisesti horasee ilmaa. Pumpun toisella puolellahan on vielä putki/letku täys bensaa. Ei vaan voitele ja jäähdytä sitä pumppua sen hetken ja bensanpaine notkahtaa hetkellisesti. Voi lyhentää pumpun käyttöikää mutta sitä nyt voi olla vaikea todeta mistä joku pumpun leviäminen johtuu.

Tässä tämä kytkin, ostin omani Partsista, ei montaa kymppiä maksanut. EDIT: näköjään 38,90€.
Eikä se pumppu tietenkään jää pyörimään tyhjää auton sammuttua, eihän kukaan nyt ilman sitä em. ö-painekytkintä sähköpumppuaan asenna!? Mitäs sitten, kun auto on kyljeltään ojassa, kuski pökerryksissä ja pumppu työntää bensaa pakosarjoille tms.? Grillijuhlat tiedossa mutta krematoriokuluissa tietty säästää

Tässä tämä kytkin, ostin omani Partsista, ei montaa kymppiä maksanut. EDIT: näköjään 38,90€.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73