Sopiva perävälitys?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
ts636
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Helmi 2017, 11:27
Auto: 1966 HT
Paikkakunta: Jyväskylä

Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja ts636 »

Mikä olisi hyvä välitys katukäyttöön 5 vaihteisen manuaalin jatkoksi 66:seen?Tarkoitus olisi laittaa lukko ja samalla voisi vaihtaa välitystä tiuhemmaksi nyt luokkaa 3.Mistä kannattaisi osia kysellä ja onko suurta väliä merkillä?Entä olisiko Jyväskylän alueella sopivaa paikkaa missä moinrn työkin onnistuisi?
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on -65.ssa, 5 lovinen A5 ja 3.7 välitys. Kulutus alle 10l/100km matka-ajossa 90kmh nopeudella joka on "optimi". 80kmh nopeutta ei ole oikein kunnolla mennyt vitos vaihteella ja siksi olisin kaivannut hiukan tiheämpää perää, mutta laatikostakin tai vitos vaihteestakin riippuu. Perävälityksesksi oli suunniteltu ja tilattu 3.8 mutta 3.7 tuli.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Mulla on ollut T5 jatkeena 3.4 välitys. Nyt hyllyssä odottamassa paikalleenlaittoa 3.8. Kyse siis 8" perästä. Ja mulla tuossa t5 se lyhyempi vitonen. Niitähän on ainakin kahta eri välitystä. Renkaina 245/45-16. 100km/h vauhdissa tuolla 3.4 välityksellä muistaakseni kierroksia n. 2400rpm.

Itse tilasin suoraan RockAutolta remppasarjan ja välityksen, mutta esim. TuumaCid toimittaa myös.

Asennuksesta tulee mieleen ensimmäisenä Muuramessa Autopalvelu Markko jos on käsittääjseni touhunnut näiden laitteiden kanssa ja on varmaan myös välityksiä vaihtanut. Kannattaa ainakin kysyä, tietänee ainakin kertoa minne kannattaa viedä jos ei siellä onnistu.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Just eilen laskeskelin että tuo oma 3,75 on vähän raju neljällä pykälällä, mutta täydellinen esim. .08 ylivaihteella, jolloin kierrokset normi 2m ympäryksellä olevalla renkaalla ( esim. 225-60-15, 236-40-18) satasen vauhdissa n. 2500. Nyt on päälle 3k rpm. Neli vaihteisella 3:00 on aika optimi jos meinaa yhtään matkaa ajella.
ts636
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 04 Helmi 2017, 11:27
Auto: 1966 HT
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja ts636 »

Täytynee siis hommata tuollainen 3,8 se varmaan sopiva minun tarkoituksiin.
Nyt mulla siis 8 perä ja t-5 jossa vitonen ylivaihde ja sitä ei pysty oikein missään edes käyttämään kun nyt jo nelosvaihteella ja 2000rpm niin vauhtia
hiukan yli 100km/h renkaat siis 255/40-17.Moottori sellaisella nokalla että alle tuon 2000rpm ei oikein toimi mitenkään mutta toisaalta noilla kieroksilla menee matka-ajossa 9l/100km jos tuolla kulutuksella ylipäätän on merkitystä :D
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Sopiva perävälitys?

Viesti Kirjoittaja ak72 »

5-vaihteiselle 3.7 varmaan aika passeli, omassa 3.55 mutta lootana 4-vaihteinen ja kierroksia on liikaa 100km/h vauhdissa. Jos rahatilanne joskus helpottaa niin 5-vaihteisen laittaisin.
Vastaa Viestiin