Sopiva perävälitys?
Sopiva perävälitys?
Mikä olisi hyvä välitys katukäyttöön 5 vaihteisen manuaalin jatkoksi 66:seen?Tarkoitus olisi laittaa lukko ja samalla voisi vaihtaa välitystä tiuhemmaksi nyt luokkaa 3.Mistä kannattaisi osia kysellä ja onko suurta väliä merkillä?Entä olisiko Jyväskylän alueella sopivaa paikkaa missä moinrn työkin onnistuisi?
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Sopiva perävälitys?
Mulla on -65.ssa, 5 lovinen A5 ja 3.7 välitys. Kulutus alle 10l/100km matka-ajossa 90kmh nopeudella joka on "optimi". 80kmh nopeutta ei ole oikein kunnolla mennyt vitos vaihteella ja siksi olisin kaivannut hiukan tiheämpää perää, mutta laatikostakin tai vitos vaihteestakin riippuu. Perävälityksesksi oli suunniteltu ja tilattu 3.8 mutta 3.7 tuli.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Kiesi
- Mega-addikti
- Viestit: 899
- Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
- Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man. - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sopiva perävälitys?
Mulla on ollut T5 jatkeena 3.4 välitys. Nyt hyllyssä odottamassa paikalleenlaittoa 3.8. Kyse siis 8" perästä. Ja mulla tuossa t5 se lyhyempi vitonen. Niitähän on ainakin kahta eri välitystä. Renkaina 245/45-16. 100km/h vauhdissa tuolla 3.4 välityksellä muistaakseni kierroksia n. 2400rpm.
Itse tilasin suoraan RockAutolta remppasarjan ja välityksen, mutta esim. TuumaCid toimittaa myös.
Asennuksesta tulee mieleen ensimmäisenä Muuramessa Autopalvelu Markko jos on käsittääjseni touhunnut näiden laitteiden kanssa ja on varmaan myös välityksiä vaihtanut. Kannattaa ainakin kysyä, tietänee ainakin kertoa minne kannattaa viedä jos ei siellä onnistu.
Itse tilasin suoraan RockAutolta remppasarjan ja välityksen, mutta esim. TuumaCid toimittaa myös.
Asennuksesta tulee mieleen ensimmäisenä Muuramessa Autopalvelu Markko jos on käsittääjseni touhunnut näiden laitteiden kanssa ja on varmaan myös välityksiä vaihtanut. Kannattaa ainakin kysyä, tietänee ainakin kertoa minne kannattaa viedä jos ei siellä onnistu.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet
He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Sopiva perävälitys?
Just eilen laskeskelin että tuo oma 3,75 on vähän raju neljällä pykälällä, mutta täydellinen esim. .08 ylivaihteella, jolloin kierrokset normi 2m ympäryksellä olevalla renkaalla ( esim. 225-60-15, 236-40-18) satasen vauhdissa n. 2500. Nyt on päälle 3k rpm. Neli vaihteisella 3:00 on aika optimi jos meinaa yhtään matkaa ajella.
Re: Sopiva perävälitys?
Täytynee siis hommata tuollainen 3,8 se varmaan sopiva minun tarkoituksiin.
Nyt mulla siis 8 perä ja t-5 jossa vitonen ylivaihde ja sitä ei pysty oikein missään edes käyttämään kun nyt jo nelosvaihteella ja 2000rpm niin vauhtia
hiukan yli 100km/h renkaat siis 255/40-17.Moottori sellaisella nokalla että alle tuon 2000rpm ei oikein toimi mitenkään mutta toisaalta noilla kieroksilla menee matka-ajossa 9l/100km jos tuolla kulutuksella ylipäätän on merkitystä
Nyt mulla siis 8 perä ja t-5 jossa vitonen ylivaihde ja sitä ei pysty oikein missään edes käyttämään kun nyt jo nelosvaihteella ja 2000rpm niin vauhtia
hiukan yli 100km/h renkaat siis 255/40-17.Moottori sellaisella nokalla että alle tuon 2000rpm ei oikein toimi mitenkään mutta toisaalta noilla kieroksilla menee matka-ajossa 9l/100km jos tuolla kulutuksella ylipäätän on merkitystä

- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Sopiva perävälitys?
5-vaihteiselle 3.7 varmaan aika passeli, omassa 3.55 mutta lootana 4-vaihteinen ja kierroksia on liikaa 100km/h vauhdissa. Jos rahatilanne joskus helpottaa niin 5-vaihteisen laittaisin.