5.0 lohko
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
5.0 lohko
Mitä mahtaa tarkottaa tollaset stanssatut numerot noissa lohkon kansitasoissa, luulin ensin sylinterien järjestystä mutta samoja numeroita useemman sylinterin kohdalla. Poraus tässä dikityöntömitalla mitattu std.
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 5.0 lohko
Tämä lohko tuli mulle varaosa lohkoks, testailin tota fosforihappo kylpyä noihin jäähdytys nesteen tiloihin ja kyllä noi harmaalta näyttäs. Nythän tähän olis hyvä tehdä kierteet nostajien hämähäkille minkähän kokonen pultti siihen riittäs, lueskelin siihen hommaan ohjeita mutta ton pultin kokoo en huomannu. Ja meinasin tän viedä koneistamoon siellä varmaan osaavat kertoo noista stanssauista numeroista kiinnostas vaanmikä niiden tarkotus on ollu.
Re: 5.0 lohko
Hei mulla olisi tuo spider hässäkkä nyt ylimääräinen, kun en sitä laitakaan. Uusi. Osta pois, tulee ne pultitkin muistaakseni mukana.
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 5.0 lohko
Ei minullekaan tule sitä nyt paikalleen, ajattelin että nyt olis hyvä noi kierteet tehdä kun lohko irralaan ja noi mestat näkys olevan valussa. Tää on joku kaheksakytluvun truckki lohko.
Re: 5.0 lohko
Customina tehtynä tehdään riittävä männän välys ja tiiveys haetaan viilattavilla männänrenkailla, jotka mitataan ja viilataan sylinterikohtaisesti. Tätä ei tehdä tehtaalla koska liikaa aikaa vievä työvaihe.kaara91 kirjoitti: ↑19 Joulu 2018, 20:34 Ettei ole vaan samasta syystä kuin Volvolla aikoinaan. Mäntiä 0,01mm välein stanu mitoilla A,B,C,D. Eli kasatessa saadaan suoraan oikea männän välys, kun reiät on esimitattu valmiiksi, eli reikiä ja mäntiä ei ole tarvinnut koneistaa tarkalleen oikeaan mittaan. Kasatessa sitten saadaan eri yhdistelmillä oikea välys. Säästää valmistuskustannuksissa ja ajassa ja kuitenkin tarkkuus on kuin customina tehty... Tää oli arvaus.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 5.0 lohko
Mulla on noi koiranluut rullanostajissa.Voihan noi kierteet tehdä joskus jos tulee nostaja remonttia, tuskin tarvii mun kilometreillä, noi nykyiset on aikaa vähän ajettuja. Mites toi kun tässä on noi valu nappulat mutta ei kierteitä, ollu siihen aikaan laahaavia ja rullanokkia samaan aikaan tuotanossa vissiin pakuissa laahaavat.
-
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 11 Elo 2013, 20:35
- Auto: 1960 Ford F100 5L EFI
1959 Ford F700 kippi lava
1972 Vauxhall Firenza 1600 - Paikkakunta: Espoo
Re: 5.0 lohko
No on melkosta jälkee. Tämä minun moottori tulee maltillinen matalalta vääntävä 347 ei mikään kierroskone. Tein noi kierteet kun sai lohkon pylväsporakoneeseen noi mun käsivaralta poraukset kun tuppaa menee vituralleen ja sitten vielä noi nokan laakerit on nyt pois niin ei niitäkään tullu tuhottua.