Tehohäviölle en voi paljon mitään.
todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
No en tiedä, mutta tämä oli hyvä vertailu samassa dynossa, että mitä pelkkä joku osa tuo löylyä lisää. Pääasia että hepoja tuli lisää, eikä vähentynyt! 
Tehohäviölle en voi paljon mitään.
Tehohäviölle en voi paljon mitään.
-
Kankkis
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Ei voi millään olla 23% häviöt, 60hv häviöt eli 44kw häviöö mikä käytännössä olis lämpöö voimalinjassa. tolla lailla tietysti penkittäjä saa hienoja lukuja lapulle. Mutta tosiaan vertailuhan edelliseen se tärkein on oli ne lukemat sit mitä vaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
No jos laskee takapyörä tehosta lisää 23% on koneteho 305,04hv.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Tämä ei nyt varmaankaan mene ihan yksi yhteen. Jos samanlaisella vaihteistolla siirretään, samalla nopeudella enemmän tehoa, ei häviö varmasti ole lineaarinen suhteessa tehoon. Isommat tehot luonnollisesti vaativat järeämmän voimansiirron, jolloin tehohäviöt lisääntyvät. Tämä varsinkin suoralla nelosvaihteella, jolloin laakereihin kohdistuvat voimat ovat alhaisimmillaan.kaara91 kirjoitti: ↑22 Syys 2018, 01:38 En mäkään ymmärrä. Edellisen kerran noi arvot oli 244hp ja 256hp. Silloin häviöt olisi olleet vain 12hp eli 5%.( 95GT "Japsi" sivu 10) Joku noissa arvoissa mättää.
Lueskelin noita jenkkifoorumeita ja testejä yöllä kun ei uni tullut. Kertoilivat uudemmissa mustangeissa olevan keskimäärin 12,2% voimansiirtohäviöt, jotka hyvinkin ovat reaalisia. 300hp moottori ja takapyöräteho 263,5hp. Eli Simo ton mukaan kun lasket, niin ei varmaankaan paljon voi heittää. 500hp moottorissa se tekee 61hp ja tuhatkaakkisessa 120hp. Hyötysuhdehan muodostuu kitkasta. Eli häviöt ei tässä tapauksessa muutu vaikka tehot nouseekin.
Joku ihmetteli nelivetoauton häviötä jopa 25% 1000hp autossa 250hp menee lämmöksi. Että sehän sulattaa vaihteiston. No siksihän niissä on perän ja vaihteiston jäähdyttimet erillisillä pumpuilla. Ja eihän moottorikaan keitä, vaikka samaisessa autossa jäähdyttimen kautta karkeasti siirretään 1000hp (735,5kW) vedestä ilmaan.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Hiukan ihmetyttää itseäni, voiko tuo suhde olla prrosentuaalisesti noin suoraviivainen
. Tyhmähän mä oon, enkä asiasta mitään tiedä
.
Mites jos mopon perään laitetaan vaikka T56 magnum, pyöriikö ja hukkuuko tehoja kuinka monta heppaa?
........ niin no, kuhan kysyin
.
Mites jos mopon perään laitetaan vaikka T56 magnum, pyöriikö ja hukkuuko tehoja kuinka monta heppaa?
........ niin no, kuhan kysyin
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1375
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Aprilia Tuareg 660
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)
Moottorissa ei ole varsinaisia viritysosia, lukuunottamatta Eaton M112 ahdinta. Mach1 kone paremmalla alakerralla, 8.5:1 ruttu, Texelectric portatut kanneet ja ahdin, vakiovalusarjat, 2.5" putkisto. Ahtimen välitysuhde 2.375:1
Rajoitettu sisäänajon takio 6000 rpm, softa ei vielä valmis. Lupaavat numerot kuitenkin.
Rajoitettu sisäänajon takio 6000 rpm, softa ei vielä valmis. Lupaavat numerot kuitenkin.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/