Onkos kellään kokemuksia esimerkiksi Eibachin tai Scott Draken progressiivisistä jousista?
Versus GT tai "620" jouset? (vrt lista)
Onko väliä jos takana on edelleen lehtijouset?
Onko hinnan lisän arvoinen? (~tuplahinta)
Tämä tietysti tarvii kaveriksi vastaavat iskarit, mutta jätetään ne nyt sivurooliin.
Eibach ilmoittaa testanneensa vakioiskareilla omansa.
Progressiiviset etujouset?
Re: Progressiiviset etujouset?
On kokemuksia Eibach, 620, 750, ja vakio jousista, takana vakio lehdet tai 5½ lehdet. Muitakin on kokeiltu edessä 800 lbs soveltuu kai vain ratakäyttöön.jyge kirjoitti: ↑27 Elo 2018, 08:34 Onkos kellään kokemuksia esimerkiksi Eibachin tai Scott Draken progressiivisistä jousista?
Versus GT tai "620" jouset? (vrt lista)
Onko väliä jos takana on edelleen lehtijouset?
Onko hinnan lisän arvoinen? (~tuplahinta)
Tämä tietysti tarvii kaveriksi vastaavat iskarit, mutta jätetään ne nyt sivurooliin.
Eibach ilmoittaa testanneensa vakioiskareilla omansa.
Kaikki toimii omalla käyttö alueella moitteettomasti. Isoa eron ei progressiivisen ja 620 välillä ole.
Mikä tulee olemaan pääkäyttötarkoitus? Jouset sen mukaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Webmaster
- Viestit: 593
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 16:33
- Auto: HT '65
- Paikkakunta: Haukipudas
- Viesti:
Re: Progressiiviset etujouset?
Thnx. Juu. Jouset käyttötarkoituksen mukaan.
Hakusessa on mahdollisimman sporttiset (slalom), mut ei liian jäykät (750?), kun kesät meinaan töissä kulkea autolla ja matkalla on pätkä mukulakiveä. Eli oisko 620 tai progressiiviset siis. Eturenkaat on 215/45R17, joten kumin määrä on vakiota vähäisempi, joka tahtoo lisätä pintakovuutta. Joo, valintoja.
Takana on melko uudet 4-lehtiset jouset, joiden jäykkyydestä ei o faktaa, mut eivät tunnu olevan suhteessa etujousiin, vaan ovat selkeästi jäykemmät. Toki voihan olla vaan etujouset kuoleutunu..
Näyttääpä jousia löytyvän ihan kotimaastakin kohtuullisella hinnalla ja ihan kohtuudella eri mallejakin, paitsi 620-jousta..
Iskarit joutunee vaihtamaan samalla, vaikka ei nuo nykyiset ihan loppu ole vielä.
Hakusessa on mahdollisimman sporttiset (slalom), mut ei liian jäykät (750?), kun kesät meinaan töissä kulkea autolla ja matkalla on pätkä mukulakiveä. Eli oisko 620 tai progressiiviset siis. Eturenkaat on 215/45R17, joten kumin määrä on vakiota vähäisempi, joka tahtoo lisätä pintakovuutta. Joo, valintoja.
Takana on melko uudet 4-lehtiset jouset, joiden jäykkyydestä ei o faktaa, mut eivät tunnu olevan suhteessa etujousiin, vaan ovat selkeästi jäykemmät. Toki voihan olla vaan etujouset kuoleutunu..
Näyttääpä jousia löytyvän ihan kotimaastakin kohtuullisella hinnalla ja ihan kohtuudella eri mallejakin, paitsi 620-jousta..
Iskarit joutunee vaihtamaan samalla, vaikka ei nuo nykyiset ihan loppu ole vielä.