Virtalukko ei sammuta
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 10
- Liittynyt: 22 Huhti 2010, 21:16
- Auto: Ford Mustang Gt -95 avo
- Paikkakunta: Tuusula
Virtalukko ei sammuta
Moro,
Useimmiten ongelma tuntuisi olevan, ettei auto lähde käyntiin, mutta tämä pirulainen hörähtää kuin palmun alta, muttei sammu.
Eli ongelma alkoi näin:
Starttasin auton ja huomasin tämän jälkeen, että virta-avainhan pyörii vapaasti starttiin asti, eikä sammu enää. Avaimenkin sai virtalukosta ulos.
Akun kenkä irti, mutta jatkoi käynnissä. No sitten virranjakajan piuha irti, niin johan sammui.
Virtalukko vaihtoon ja ongelma on edelleen sama.
Sitten vielä virtalukon pohja vaihtoon ja ongelma sama.
Virtalukossa ei tunnu pykälää kun avaimen perusasennossa ja startin välillä.
Virta tosin on taas heti päällä, kun akun kengän laittaa kiinni.
Startin kohdalle kääntäessä on perus jäykkä ja palauttaa takaisin kun starttaa.
Onko haisua, mikä nyt on persiillään ja mitä tehdään?
Huomasin siinä ylösalaisin kuskin penkillä joogatessani, että vaalea tanko, joka virtalukon päästä liukuu virtalukon pohjan suuntaan, liikkuu eteenpäin, mutta virtaa pois kääntäessä se ei palaudu takaisin. Normaalia?
Kiitokset taas jo ennakkoon avuista.
Niin ja auto siis -95 Gt
Useimmiten ongelma tuntuisi olevan, ettei auto lähde käyntiin, mutta tämä pirulainen hörähtää kuin palmun alta, muttei sammu.
Eli ongelma alkoi näin:
Starttasin auton ja huomasin tämän jälkeen, että virta-avainhan pyörii vapaasti starttiin asti, eikä sammu enää. Avaimenkin sai virtalukosta ulos.
Akun kenkä irti, mutta jatkoi käynnissä. No sitten virranjakajan piuha irti, niin johan sammui.
Virtalukko vaihtoon ja ongelma on edelleen sama.
Sitten vielä virtalukon pohja vaihtoon ja ongelma sama.
Virtalukossa ei tunnu pykälää kun avaimen perusasennossa ja startin välillä.
Virta tosin on taas heti päällä, kun akun kengän laittaa kiinni.
Startin kohdalle kääntäessä on perus jäykkä ja palauttaa takaisin kun starttaa.
Onko haisua, mikä nyt on persiillään ja mitä tehdään?
Huomasin siinä ylösalaisin kuskin penkillä joogatessani, että vaalea tanko, joka virtalukon päästä liukuu virtalukon pohjan suuntaan, liikkuu eteenpäin, mutta virtaa pois kääntäessä se ei palaudu takaisin. Normaalia?
Kiitokset taas jo ennakkoon avuista.
Niin ja auto siis -95 Gt
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen.
Re: Virtalukko ei sammuta
No nyt minulle iski ihan samat oireet kesken kesäloma reissun. Tilasin jo virtalukon pohjan, mut en tiedä sitten tokeneeko sillä. Joko sait oman auton kuntoon, jos niin miten?
Re: Virtalukko ei sammuta
mitään en tiedä mutta vastaavaa vikaa tuntuu olevan muuallakin.
toivottavasti tästä on jotain apua.
lainausta https://www.stangnet.com/mustang-forums ... se.722683/
"sounds like the little pin that holds the two pieces of the ignition linkage together came out or came lose. not too hard to fix but takes time.
theres two little plastic pieces that slide front to back depending on key position. these connect the ignition tumbler where the key goes to the actuall ignition switch. the little pin that holds the two pieces together on mine somehow came out.
removed the lower dash trim on the drivers side
removed the upper two bolts under the dash that hold the steering colum up. backed the lower two allmost all the way out but did not remove them.
removed the two TQ head bolts on either side of the colum right near where the colum enters the dash.
after that i put the wheel all the way down using the tilt and then held the tilt lever so that i could push it down a little further giving me enough clearence to get in there and work"
eli virtakytkimessä on jokin pinni on poissa vai ei perillä asti jonka korjaaminen tuntui auttavan ko. oireisiin.
edit: videota aiheesta
toivottavasti tästä on jotain apua.
lainausta https://www.stangnet.com/mustang-forums ... se.722683/
"sounds like the little pin that holds the two pieces of the ignition linkage together came out or came lose. not too hard to fix but takes time.
theres two little plastic pieces that slide front to back depending on key position. these connect the ignition tumbler where the key goes to the actuall ignition switch. the little pin that holds the two pieces together on mine somehow came out.
removed the lower dash trim on the drivers side
removed the upper two bolts under the dash that hold the steering colum up. backed the lower two allmost all the way out but did not remove them.
removed the two TQ head bolts on either side of the colum right near where the colum enters the dash.
after that i put the wheel all the way down using the tilt and then held the tilt lever so that i could push it down a little further giving me enough clearence to get in there and work"
eli virtakytkimessä on jokin pinni on poissa vai ei perillä asti jonka korjaaminen tuntui auttavan ko. oireisiin.
edit: videota aiheesta
Re: Virtalukko ei sammuta
Hellurei!
Kiitos tipseistä. Autoa purkaessa tosiaan ilmeni, että pieni tappi on pois paikoiltaan muovivipujen nivel kohdasta. En tiedä vielä on onko vipujen päät rikki vai ei. Nyt pitää suunnitella miten jatkaa projektia. Alkuun nyt ainakin otin virtalukon pohjan irralleen josta saa auton kätevästi käyntiin ja sammuksiin. Tämä ei tosin varmaan katsastusmiehelle kelpaa. Autoni on tosiaan 95 GT.
Kiitos tipseistä. Autoa purkaessa tosiaan ilmeni, että pieni tappi on pois paikoiltaan muovivipujen nivel kohdasta. En tiedä vielä on onko vipujen päät rikki vai ei. Nyt pitää suunnitella miten jatkaa projektia. Alkuun nyt ainakin otin virtalukon pohjan irralleen josta saa auton kätevästi käyntiin ja sammuksiin. Tämä ei tosin varmaan katsastusmiehelle kelpaa. Autoni on tosiaan 95 GT.
Re: Virtalukko ei sammuta
No niin nyt virtalukko pelittää. Vipujen välistä oli tosiaan onneksi vain tappi irronnut, eikä tarvinnut ruveta hommaamaan uusia vipuja. Virtalukon pohja sai kyllä kyytiä ja uusi tilalle. Oli melkoisen jäykkä toiminen joka oli ilmeisesti vaikuttanut kyseiseen ongelmaan. Itse en tappia ruvennut kaikessa kiireessä laittamaan paikoilleen vaan vein korjaamolle. JM Garage auttoi mukavasti voin suositella.