Saleen laatuongelma S197 helmat
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Saleen laatuongelma S197 helmat
Saleen valmistaa osansa thermoplastisesta olyfeenista melkoisen kalliilla muoteilla. Luotin siihen että Saleenin helmojen muotit ja mitat täsmäävät koska dataa on varmasti ollut saatavissa jo ennen muottien tekoa ja kaiken lisäksi nämä uudemmat S197 mallit on jo kasattu mittatarkasti roboteilla. Fox sukupolven autoissahan helmat tehtiin liukusovitteella, jolloin helma katkaistiin kahteen osaan ja helman kappaleet liukuivat toistensa limitykseen, sopien aina eri yksilöiden korin mittoihin. Mittatarkkuus on 2005 mallissa jo niin hyvä että tällaista 25 millimetrin säätövaraa ei millään voi perustella.
Ratkaisuna ensimmäisenä kävi mielessä helmojen katkaisu, lyhentäminen ja uudelleen liittäminen. Tämä materiaali vaan on moneen muuhun verrattuna erittäin hankala liittää ja jatkaa nätisti. Lisäksi maalautin nämä jo performace white sävyyn. Sitten mietin mittavirheen puolittamista eteen ja taakse.. ruma tulisi.
Onko Saleenin laadusta muilla kokemuksia? Olen nähnyt alkuperäisiä S281 malleja täällä Suomessakin enkä ole tähän kiinnittänyt huomiota.
Slalomiin 2 viikkoa ja ongelmaan ei ratkaisua. Mielenkiinnolla odottelen Saleenin vastausta ja ratkaisua ongelmaan. Alemmassa kuvassa helman etupää paikallaan jolloin takapää tulee ylemmän kuvan mukaisesti yli.
Viimeksi muokannut NoNeed4Boost, 15 Touko 2017, 06:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saleen osien laatu
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Vastaa melko pitkälle mun käsitystä kaikesta tuollapäin tehdystä, varsinkin korin osista. Kolarikorjaaja halusi laittaa kylkikolaroituun Camaroon pelkän pintapellin oveen. Tarkastaja päätti että koko ovi kun oli niin pahan näköinen. Koko ovi oli 2cm liian pitkä vaikka oli alkuperäinen. Kokenut korikorjaaja tiesi tämän ja olisi helpommin korjannut pintapellillä. Toki reilu 10v sitten, mutta ei näytä asiat muuttuvan.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Sovitusta ja ratkaisujen hakua ulkosalla..
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Monen meilin jälkeen vastaus Saleenilta
Hello Antti,
Thank you for your inquiry. It is common for people to think the side skirts are too long, however this is not the case. The side skirts should be longer in the back. Some people like to offset them evenly, but our production cars and company cars have the extra length at the rear. Please let me know if you need anything else!
Hello Antti,
Thank you for your inquiry. It is common for people to think the side skirts are too long, however this is not the case. The side skirts should be longer in the back. Some people like to offset them evenly, but our production cars and company cars have the extra length at the rear. Please let me know if you need anything else!
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Näin tää juttu eteni että esitin faktoja jonka jälkeen koko keskustelu Saleen foorumilla suljettiin.
Yritän saada Saleenilta vielä vastauksia.
http://saleenforums.soec.org/showthread.php?t=21407
Sain alkuperäisen Saleenin omistajaan yhteyden yhdysvalloissa. Hänen helmojensa mitta on 14 millimetriä / 0.55 in lyhyempi kuin minun.
Saleen ei myönnä näiden aftermarket osien erilaisuutta tai sitä että nämä tulisivat eri muotista.
Ensiviikolla tarkoitukseni on julkaista youtubessa ohjeet näiden helmojen leikkaamiseen ja liimaamiseen alkuperäistä vastaaviksi. Harmillista on että useimmat asiakkaat kuten minä maalauttavat nämä ennen asennusta. Koska thermoplastisten osien kuuluu sopia paikalleen jo senkin vuoksi että niitä on melko mahdotonta kotikonstein työstää.

Yritän saada Saleenilta vielä vastauksia.
http://saleenforums.soec.org/showthread.php?t=21407
Sain alkuperäisen Saleenin omistajaan yhteyden yhdysvalloissa. Hänen helmojensa mitta on 14 millimetriä / 0.55 in lyhyempi kuin minun.
Saleen ei myönnä näiden aftermarket osien erilaisuutta tai sitä että nämä tulisivat eri muotista.
Ensiviikolla tarkoitukseni on julkaista youtubessa ohjeet näiden helmojen leikkaamiseen ja liimaamiseen alkuperäistä vastaaviksi. Harmillista on että useimmat asiakkaat kuten minä maalauttavat nämä ennen asennusta. Koska thermoplastisten osien kuuluu sopia paikalleen jo senkin vuoksi että niitä on melko mahdotonta kotikonstein työstää.

If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Mittasin omasta Saleenista helmojen ylimenevän osan, kuskin puolella takana 8mm yli, apukuskin puolella 7 mm yli.
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 442
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Kiitos mittauksista
Noille helmoille tein leikkaa ja liimaa operaation niin että sieltä helman takareunan alaosasta lyhensin ja laminoin epoxilla vahvikkeeksi sisäpintaan hiilikuitumaton. Tuli hyvä mutta eihän näille Saleen oem quality osille pitäis joutua tällaista tekemään.
Sen jälkeen kun omani tilasin, näitä ei ole enää uutena saanut. Toivottavasti kun jälleen niitä valmistavat, tilanne olis korjattu. Luultavasti kuitenkaan eivät ala muottia muuttamaan koska kallis homma.
Purkuautoista sitten seuraavat Saleen osat.

Noille helmoille tein leikkaa ja liimaa operaation niin että sieltä helman takareunan alaosasta lyhensin ja laminoin epoxilla vahvikkeeksi sisäpintaan hiilikuitumaton. Tuli hyvä mutta eihän näille Saleen oem quality osille pitäis joutua tällaista tekemään.
Sen jälkeen kun omani tilasin, näitä ei ole enää uutena saanut. Toivottavasti kun jälleen niitä valmistavat, tilanne olis korjattu. Luultavasti kuitenkaan eivät ala muottia muuttamaan koska kallis homma.
Purkuautoista sitten seuraavat Saleen osat.
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Re: Saleen laatuongelma S197 helmat
Ei todellakaan saisi tuon hintaisilla osilla olla "sopivuusongelmaa". Omassani oli sitten näköjään yllättävänkin vähän pidemmät, mutta kyllä niitäkin itse ihmettelin, kun auton ensimmäistä kertaa näin. Miksi niitä ei olla tehty istumaan täydellisesti, kuten heiltä voisi olettaa?
- Saleen S 281 S/C '03 HH Special Edition
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004
- Ford Mustang GT 1988
- Ford Orion 1990 MR
- Volvo Amazon 1967
- Fiat 850 Special 1969
- Bmw M3 2005
- Lexus GS300 2008
- Saab 9-5 2.3t 2004