s197 vikakoodit P0133 ja P0153

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
GT_Coupe_2006
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2018, 17:09
Auto: Ford Mustang GT
Paikkakunta: Seinäjoki

s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja GT_Coupe_2006 »

Musseen ilmestyi ylläolevat vikakoodit; P0133 02 sensor circuit slow response bank 1 sensor 1 ja P0153 02 sensor circuit slow response bank 2 sensor 1. Eli happianturi (lambda-anturi) mittauspiirit alhainen vaste puoli1 anturi1 ja puoli2 anturi1.
Koodit saa pois kuittaamalla, mutta ilmestyvät uudelleen hitaassa ajossa. Mikä ensiavuksi, pitääkö kenties lambdat vaihtaa?
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Vähän erikoista että molemmin puolin menisi anturit hajalle ja antaisivat saman vian. Ei se toki mahdotontakaan ole.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Kyllähän ne lamda anturi "kuluu" ja toiminta huononee, nuo vikakoodithan yleensä tulee jos tietyn lämpenemisjakson jälkeen lamda anturin reakointi/käyrä on kauhean alhainen mikä johtuu juurikin tuosta että kun lamda rupee olemaan "kulunut" niin sen toimimiseen alkamis aika pitenee ja muutenkin signaalijännitteen tuotto heikkenee
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Onko auto vakio?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
GT_Coupe_2006
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2018, 17:09
Auto: Ford Mustang GT
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja GT_Coupe_2006 »

Autoa on hieman piristetty, peltipakosarjat, suurtehopuolat, vapaavirtaussuodatin. Muusta en tiedä, pitäisi käyttää penkissä. Ajoon nuo vikakoodit ei vaikuta, ainoastaan moottorin varoitusvalo palaa.
Musse tuli jenkeistä nyt keväällä.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Mielestäni vaatii jo softan. Happianturi on sen verran kaukana että seoskorjaus osuu ajallisesti väärään hetkeen. Varsinkin pitkillä peltisarjoilla. Ja noillakin muutoksilla, jää heppoja pöydälle vakiosoftalla.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
GT_Coupe_2006
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2018, 17:09
Auto: Ford Mustang GT
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja GT_Coupe_2006 »

Löytyykö täältä Oulun seudulta paikkaa, jossa voi laittaa softan kohdalleen? Entäpä missä harrastajat penkittävät autonsa? Muutkin Mustangiin liittyvät vinkit kiinnostavat.
GT_Coupe_2006
Hiljaisempi
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Maalis 2018, 17:09
Auto: Ford Mustang GT
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: s197 vikakoodit P0133 ja P0153

Viesti Kirjoittaja GT_Coupe_2006 »

Käytin ponin tänään dynotestissä. Takapyöristä mitattiin teho 250 kW ja vääntö 440 Nm. Seokset olivat kohdillaan ja vikakoodien vaikutusta ei tuntunut. Pitänee ajaa muutama tankillinen johon on lisätty bensiinin puhdistavaa lisäainetta...
Vastaa Viestiin