Alustan parantelua (Maavara)
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Maavara
Mulla sama kokemus noiden Konien korroosion kanssa, eikä niistä muuta huonoa sanottavaa olekkaan. Käyttöautoilu vaan ei maistu matalalla alustalla ympäri vuoden.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Maavara
Tilannepäivitystä. Uudet iskarit tuli tänään ja Energy Suspensionin uretaanit yläpäähän. Samalla lisäsin sen 5mm tavaraa jousen päähän. Aika paljon parani koko homma. Vaikka autolla ei ole ajettu, kuin karvan vajaa 30tml niin aika oli tehnyt tehtävänsä noillekin iskareille.
Toisaalta löysin Hakalan Harrin ohjeen tuosta korkeudesta, jossa kertoi tavoiteltavan korkeuden olevan pyörän keskeltä kaareen mitattuna 370-380mm. 360mm tuottaisi jo kuulema ongelmia ajettavuuteen. Mulla korkeutta oli tänään ennen hommaan ryhtymistä 365mm. Nyt operaation ja pienen lenkin jälkeen ollaan aika lähellä tuota 380mm. Vielä kun siitä hetken taas asettuu niin varmaan päästään tuohon 370mm tietämille.
Toisaalta löysin Hakalan Harrin ohjeen tuosta korkeudesta, jossa kertoi tavoiteltavan korkeuden olevan pyörän keskeltä kaareen mitattuna 370-380mm. 360mm tuottaisi jo kuulema ongelmia ajettavuuteen. Mulla korkeutta oli tänään ennen hommaan ryhtymistä 365mm. Nyt operaation ja pienen lenkin jälkeen ollaan aika lähellä tuota 380mm. Vielä kun siitä hetken taas asettuu niin varmaan päästään tuohon 370mm tietämille.
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Missä olette muuten kulmat käyny säätämässä? Melkosen kuluneet oli vanhat raidetangon päät. Samalla ruuvasin kiinni Camber pultit. Nyt pitäisi sitten kulmat käydä laittamassa arvoihin.
Maavara on pysynyt nyt reilussa 8 sentissä, joten se tuntuu olevan nyt kunnossa.
Maavara on pysynyt nyt reilussa 8 sentissä, joten se tuntuu olevan nyt kunnossa.
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Kulmat hoitui Nummelassa. Luottopaikka tässä hommassa on Vesa Leskinen.
Casteria oli 3.2 ja Camber säätyi pulteilla noin -1.5. Tuuman madalluksella Camber on siis noin -4 astetta ilman mitään säätämistä.
Uudet Quad shockit alle vielä huomenna ja sitten taitaa tämä projekti olla tältä kesältä tässä.
Casteria oli 3.2 ja Camber säätyi pulteilla noin -1.5. Tuuman madalluksella Camber on siis noin -4 astetta ilman mitään säätämistä.
Uudet Quad shockit alle vielä huomenna ja sitten taitaa tämä projekti olla tältä kesältä tässä.
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Maavara
Tähän ei tunnu paljon vinkkejä löytyvän. Kaikki käyttää pelkästää alkuperäisiä tai H&R?t-muckle kirjoitti: ↑09 Touko 2018, 23:10
Vinkkejä otetaan vastaan paremmista etujousista. Ehkä hieman jämäkämmät vakiokorkuiset voisi olla hyvät. Saa toki suositella jotain maltillisesti madaltavaakin, jolla saa kuitenkin maavaran mieluiten lähemmäs kymmentä senttiä jos se kerta vakiona on yli kymmenen. Saa vaikka tarjotakin jos jollain jotain nurkissa lojuu.
Vieläkään en ole täysin tyytyväinen näihin B jouduin. Tukivarren puslat on vielä vaihtamatta, mutta muuten taitaa olla kaikki vaihdettu. Melko kovalta tuntuu montuissa ja epämääräinen väpätys jää aina montun jälkeen. Liekö iskari/jousi kombinaation syytä vai sitten noista puslista. Muuten ajotuntuma on hyvä ja monin kerroin parempi mitä se oli keväällä ennen osien vaihtoa.
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Päivitetäänpäs vielä kerran tätä tilannetta. Asensin alkuperäiset jouset takaisin omaan autoon, kunnes löydän jotain mielekkäämpää.
B jouset asennettiin toisen harrastajan samanlaiseen avoon, mutta hänen autonsa on manuaali vaihteistolla. Nyt päästiin siihen ohjekirjan ilmoittamaan madallukseen ilman mitään kikkailuita. Kai se tuo mun automaatti sitten painaa niin paljon, että ongelmia oli.
B jouset asennettiin toisen harrastajan samanlaiseen avoon, mutta hänen autonsa on manuaali vaihteistolla. Nyt päästiin siihen ohjekirjan ilmoittamaan madallukseen ilman mitään kikkailuita. Kai se tuo mun automaatti sitten painaa niin paljon, että ongelmia oli.
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Parhaat ovat kuulemma : http://www.maximummotorsports.com/MM-Ro ... P1093.aspx ja tuollaiset laitoin omaani aikoinaan, ei tullut liian matala, eikä ollut älyttömän pintakovat. Mutta meillä täällä Suomessa on ongelmana helvetin huonot tiet, jos saatais ajaa sileää asvalttia niin alustan kovuus ei olisi nii häiritsevä tekijä.

Re: Alustan parantelua (Maavara)
Mulla on Eibach Pro Kit -jouset. Ihan ok:t mielestäni mutta nämä ovat makuasioita. Eivät ole vakiokorkeuksiset nekään mutta ei mitenkään ylimatala stance noiden kanssa. Iskarit vaikuttaa osaltaan myös siihen kuinka kovalta alusta tuntuu ja onhan se niin, että jäykemmät jouset, jäykemmät iskarit ja matalaprofiilit eivät tuota mitään pehmeetä mukavuusalustaa oikein millään.
Niitä on eri versioita riippuen moottorista ja siitä onko coupe vai avo, tässä pari ihan satunnaisesti valittua (saa myös Suomesta tilaamalla, taisin ostaa omani Tuumacidiltä):
https://lmr.com/item/EIB-3510/Eibach-Pr ... 04-Mustang
https://www.americanmuscle.com/eibach-p ... coupe.html
Niitä on eri versioita riippuen moottorista ja siitä onko coupe vai avo, tässä pari ihan satunnaisesti valittua (saa myös Suomesta tilaamalla, taisin ostaa omani Tuumacidiltä):
https://lmr.com/item/EIB-3510/Eibach-Pr ... 04-Mustang
https://www.americanmuscle.com/eibach-p ... coupe.html
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Juu ei kai tässä mitään sohvatuntumaa haetakaan vaan ongelmaan ratkaisua mistä koko ketju lähti liikkeelle. Tokihan se alusta kovenee, mutta mielestäni maavaraa pitää jäädä enemmän kuin viisi senttiä, joten mikään kahden tuuman madallus ei tule kyseeseen, jonka nuo B jouset mun autossa tarjosi.
E:
Tuolla on muuten tämmönen listaus. Kun listasta puuttuu -95 avo GT niin liekkö sitten mennään sinne 1.5" heittämällä.
This Eibach Pro-Kit Spring Kit Fits
- 1979-1993 5.0L Mustang hardtop (including Cobra) - 1.2" front/1.0" rear drop
- 1994-2004 4.6/5.0L Mustang hardtop - 1.1" front/1.1" rear drop
- 1994-1998 Cobra hardtop - 1.1" front/1.1" rear drop
- 2003-2004 Mach 1 hardtop - .75" front/.5" rear drop
- 1999-2004 3.8L Mustang convertible - 1.1" front/1.1" rear drop
E:
Tuolla on muuten tämmönen listaus. Kun listasta puuttuu -95 avo GT niin liekkö sitten mennään sinne 1.5" heittämällä.

This Eibach Pro-Kit Spring Kit Fits
- 1979-1993 5.0L Mustang hardtop (including Cobra) - 1.2" front/1.0" rear drop
- 1994-2004 4.6/5.0L Mustang hardtop - 1.1" front/1.1" rear drop
- 1994-1998 Cobra hardtop - 1.1" front/1.1" rear drop
- 2003-2004 Mach 1 hardtop - .75" front/.5" rear drop
- 1999-2004 3.8L Mustang convertible - 1.1" front/1.1" rear drop
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- t-muckle
- Aktiivi
- Viestit: 32
- Liittynyt: 24 Heinä 2017, 14:11
- Auto: Mustang GT Convertible -95
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustan parantelua (Maavara)
Jep. Aika lähelle menee. Estimated Drop: Front - 1.3”, Rear - 1.4”.
Toi on kyllä jännä miten lähellä maata katti ja muut hilppeet on jo tuuman pudotuksella. Kuitenkin renkaan ja kaaren välissä on ammottava aukko vielä tuossa kohtaa.
Jos lähtötilanne keskiöstä kaareen on 410mm niin 380mm on ihan maksimi, että maavara säilyy viellä katsurin hyväksymänä saati, ettei koko ajan tarvitse pelätä maakosketusta.
Toi on kyllä jännä miten lähellä maata katti ja muut hilppeet on jo tuuman pudotuksella. Kuitenkin renkaan ja kaaren välissä on ammottava aukko vielä tuossa kohtaa.

Jos lähtötilanne keskiöstä kaareen on 410mm niin 380mm on ihan maksimi, että maavara säilyy viellä katsurin hyväksymänä saati, ettei koko ajan tarvitse pelätä maakosketusta.