Apua

On sulla muodot Mustangin...
fox mustang
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 14:54
Paikkakunta: järvenpää

Apua

Viesti Kirjoittaja fox mustang »

:o Osaisiko joku kertoa että koska Fox Mustangimme joutui olemaan
ulkona nämä sadepäivät täällä Järvenpäässä niin etupuskuri joka on jonkinlaista muovia oli turvonnut jonkunverran päistään..
Tarkemmin ottanen siitä kohdalta jossa puskuri kohtaa etulokasuojan niin puskuri on turvonnut noin sentin verranmolempien etusiiven sivustakatsoen reunan yli ollen hieman ruman näköinen. Onko mahdollista että kuivuttaan sauma
"normalisoituu".
Tarkoitus on kyllä ottaa puskurit syksyllä irti sekä maalauttaa ne uudelleen koska maali on niistä jo muutenkin lohkeillut.
fox mustang
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 14:54
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja fox mustang »

:o
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 774
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minulla ei kyllä ole harmainta aavistustakaan kuinka vesi olisi turvottanut muovipuskuria. Ei kait siellä puutakaan ole sisällä :?
Odotellaan, josko joku antaisi järkevämmän vastauksen.
fox mustang
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 14:54
Paikkakunta: järvenpää

Olettamus

Viesti Kirjoittaja fox mustang »

Automme on siis vm 79 ja puskurin ja etupään materiaali on jotakin muovin ja uretaanin ? / kumista sekoitusta. Kun sitten pinnoitus elikkä maali on vähän karissut ja kosteus on imeytynyt etupuskuriin ja saanut sen hieman vääntyilemään ja pullistelemaan.
Ikävintä kaikkiaan asiassa on kun etupään osat kosteuden vaikutuksesta noinkin vääntyilee niin millä ne voi talven aikana maalata / pinnoittaa koska nytkin näyttää maali karisevan pois ?? Varmastikin kysymykseni kuuluisi kategoriaan "pölhölä" mutta kysyn kuitenkin.
Eihän tuollainen kuitenkaan vauhtia haittaa mutta jos autoa lähempää tarkastelee niin pullistelevat lampunympärystät ja vääntyilevä puskuri antavat hiukan huonon kuvan koska auto on muutoin niin siisti.
Avatar
kariboy
Mega-addikti
Viestit: 867
Liittynyt: 25 Touko 2004, 20:18
Auto: Mustang ´66 HT GT 302
Mustang 2003 GT Convertible 4.6
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Oisko se uuden puskurin hankinta, tai hyvän käytetyn...
Mustang HT GT 1966
Mustang GT Convertible 2003
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Re: Olettamus

Viesti Kirjoittaja Kristo »

fox mustang kirjoitti:Automme on siis vm 79 ja puskurin ja etupään materiaali on jotakin muovin ja uretaanin ? / kumista sekoitusta.
Ettei olisi uretaania, samaa kamaa jota käytettiin esmes Corvettejen etu ja takapuskureissa alkaen jostain 1974 tms. Ko. kaman hyvä puoli on periksiantavuus pienissä kolhuissa (vrt. lasikuitu joka halkeaa suht helposti) ja huonoja puolia taasen että, ajan myötä se alkaa "warppailla" ja maali haalistuu eri tahtia muun auton kanssa.
Uusi voikin sitten maksaa hinajaa (ainakin Vettejen orggis uretaani-puskurit maksaa maltaita, samalla hinnalla saa viisi lasikuituista :!: )

Jos puskuri on muuten hyvässä kondiksessa niin kyllä maalarit tietävät millä sen saa uudelleen maalattua, jos sen ensin vaan saa kuivatettua ja takaisin muotoonsa...
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Omat lasikuitukokemukset rajoittuvat kanootteihin, mutta ainakin niissa kuitu voi pintageelin murruttua imea uskomattomia maaria vetta. Yhdenkin enemman koskia kolunneen kanootin paino nousi useita kiloja kayttoikansa aikana (ainakin silta se tuntui) eika kaikki varmasti ollut paikkakuitua ja geelia. Kun vesi kerran paasee kuitumattoon, niin se ei sielta enaa ulos tule.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kariboy kirjoitti:Oisko se uuden puskurin hankinta, tai hyvän käytetyn...
Hyviä käytettyjä ei ole eli menee uuden hankinnaksi.
Ei tuo ´79 keulapala aivan tolkuttoman hintainen ole verrattuna ´87-´93 vastaavaan osaan. :roll:
-Jukka-
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: Olettamus

Viesti Kirjoittaja ROKI »

fox mustang kirjoitti:Automme on siis vm 79 ja puskurin ja etupään materiaali on jotakin muovin ja uretaanin ? / kumista sekoitusta. Kun sitten pinnoitus elikkä maali on vähän karissut ja kosteus on imeytynyt etupuskuriin ja saanut sen hieman vääntyilemään ja pullistelemaan.
Ikävintä kaikkiaan asiassa on kun etupään osat kosteuden vaikutuksesta noinkin vääntyilee niin millä ne voi talven aikana maalata / pinnoittaa koska nytkin näyttää maali karisevan pois ?? Varmastikin kysymykseni kuuluisi kategoriaan "pölhölä" mutta kysyn kuitenkin.
Eihän tuollainen kuitenkaan vauhtia haittaa mutta jos autoa lähempää tarkastelee niin pullistelevat lampunympärystät ja vääntyilevä puskuri antavat hiukan huonon kuvan koska auto on muutoin niin siisti.
Ehkäpä kannattais teettää kuitu velholla entisen mallinen kuitu etukappale, se on helpompi korjata kuin ne kumisotkuiset paskat, jossa ei pysy mikään maali kauaa. Satun tietämään kokemuksesta on noita saanut vuosien varrella korjailla, tuo puskurista puhuminen on hiukan harhaan johtava, eihän se ole enää puskuri vaan keula kappale. Oikeat puskurit katosivat 60 luvun jälkeen, mut silti teetä kuituinen keula kappale ei pullistele sataassa. Tai miksi ei sit pellistä kunnon pelti maakari tekis sen pellistä, ei ole tekemätön paikka.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

veekoo kirjoitti:Omat lasikuitukokemukset rajoittuvat kanootteihin, mutta ainakin niissa kuitu voi pintageelin murruttua imea uskomattomia maaria vetta. Yhdenkin enemman koskia kolunneen kanootin paino nousi useita kiloja kayttoikansa aikana (ainakin silta se tuntui) eika kaikki varmasti ollut paikkakuitua ja geelia. Kun vesi kerran paasee kuitumattoon, niin se ei sielta enaa ulos tule.
Väärin kyllä se vesi tulee kuidusta pois, se vain pitää hioa auki isolta alalta, ja sit lämpöpuhallin puhkumaan. Olen muuten korjannut kuitu veneenkin joka oli imenyt pirust vettä sisuksiinsa, vaatii pitkän kuivatuksen ja kosteusmittarin käyttöä, ja pitkää pinnaa.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Voisi epäillä että onkohan sitä korjailtu aikaisemmin kun alkaa turpoilla, oma biili on seisonut sateessa jonkin verran eikä ole vielä ainakaan alkanu keulapala turvota, no saa nähä kun tulee ny reissusta kotipuoleen niin onkohan muuttanu sillävälin muotoa :lol: Rokin idea on hyvä että teettää kuitukopion, tietty jos haluaa vielä vähän päivitystä laittaa vaikka 86 gt-mallin keulapalan. Ot: Ihan kiinnostaisi millä tekniikalla auto on, laita vaikka yksityisviesti tai kirjoita alle, ei näitä vanhempia foxeja täälläpäin kuitenkaan hirveästi liiku.
Go tell Alice....
fox mustang
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Heinä 2005, 14:54
Paikkakunta: järvenpää

elävä auto

Viesti Kirjoittaja fox mustang »

:D Ilokseni sain huomata että kun säät muutuivat kuivemmaksi niin keulapala "kutistui" takaisin suht. normaaliksi. Materiaalina se tuntuu olevan sellaista "taipuisaa" jotakin muovi ym sekoitetta jonka istuvuus ei kait koskaa tule olemaan täydellinen mutta koska se on siihen suunniteltu niin sen kanssa on elettävä... säiden mukaan ja korjailtava talven aikana. Kiitos teille kaikille hyvistä neuvoista ja avusta. Tarvitsen toki vielä paljonkin neuvoja tekniikan suhteen koska talven aikana on tarkoitus huoltaa ja parannella sitä, mutta siitä myöhemmin.
Vastaa Viestiin