64½. Kojetaulun purkaminen:katkaisijat ym.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
64½. Kojetaulun purkaminen:katkaisijat ym.
Ajattelin maalata kojetaulun pellit. Katkaisijat ja lämmityslaitteen vivut voi tietysti teipata, mutta parempi olisi ottaa ne kokonaan irti.
Millä tekniikalla esim. valo- ja pyyhkijä katkaisin irroitetaan? Entä kojetaulun muovi+ Onko se liimattu niin, että hajoaa jos sitä yrittää repiä irti?
Millä tekniikalla esim. valo- ja pyyhkijä katkaisin irroitetaan? Entä kojetaulun muovi+ Onko se liimattu niin, että hajoaa jos sitä yrittää repiä irti?
Työnnyn samaan aiheeseen. Tosin laajentaen sitä hiukan.
Millä ilveellä ikkunan veivin ja ovenavauskahvan (-65) saa irti? Korjausoppaassa neuvotaan ruuvaamaan kiinnitysruuvi irti, joka tuottaa ongelmia, koska näissä kapistuksissa ei ole mitään ruuveja. Kun ei viitsisi koko ovea hajottaa...
Millä ilveellä ikkunan veivin ja ovenavauskahvan (-65) saa irti? Korjausoppaassa neuvotaan ruuvaamaan kiinnitysruuvi irti, joka tuottaa ongelmia, koska näissä kapistuksissa ei ole mitään ruuveja. Kun ei viitsisi koko ovea hajottaa...
Ford Mustang -65 HT
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Volvo V70 2,5T -03
VW Passat 2,8 Four Motion -00
Tässä järjestyksessä... Ja kaikki myynnissä.
Katkaisijat irtoavat perinteisellä amerikkalaisella tavalla, eli:
- valokatkaisijasta löytyy metallinen nasta kojelaudan sisäpuolelta. Nasta voi voi osoittaa joko alas tai jommalle kummalle sivulle mallista riippuen. Painat nastan sisään sormella ja vedät valkatkaisijan nupin ulos. Yleensä nasta on hillittömän jäykkä ja hommaa saa taiteilla hetken ennen kuin lukko aukeaa. Sitten vaan kojelaudan etupuolelta kiinnikekaulus ruuvaamalla irti.
- virtalukko purkautuu siten, että avain käännetään 1 tai ACC asentoon (jälleen hiukan mallista riippuvuutta) ja tynnetään esimerkiksi paperiliitin tai jokin muu jäykkä rautalanka virtalukossa avaimenreijän läheisyydessä olevasta pikkureijästä sisään. Lukkopatruuna tulee ulos ja sen jälkeen voit ruuvata kiinnikekauluksen irti. Tämän jälkeen virtalukko onkin irti.
- valokatkaisijasta löytyy metallinen nasta kojelaudan sisäpuolelta. Nasta voi voi osoittaa joko alas tai jommalle kummalle sivulle mallista riippuen. Painat nastan sisään sormella ja vedät valkatkaisijan nupin ulos. Yleensä nasta on hillittömän jäykkä ja hommaa saa taiteilla hetken ennen kuin lukko aukeaa. Sitten vaan kojelaudan etupuolelta kiinnikekaulus ruuvaamalla irti.
- virtalukko purkautuu siten, että avain käännetään 1 tai ACC asentoon (jälleen hiukan mallista riippuvuutta) ja tynnetään esimerkiksi paperiliitin tai jokin muu jäykkä rautalanka virtalukossa avaimenreijän läheisyydessä olevasta pikkureijästä sisään. Lukkopatruuna tulee ulos ja sen jälkeen voit ruuvata kiinnikekauluksen irti. Tämän jälkeen virtalukko onkin irti.
Kojelaudan muovi ei kaiketi pitäisi olla liimattu kiinni. Ota ikkunan alareunasta listat (2 kpl irti), kojelaudan alareunan listat (4 kpl) irti, kajari/tuuletusputkien ritilä irti ja sitten ne 2 mutteria, jotka keskeltä pitävät päällistä kiinni.
Amatöörin ovenkahvat ovat ns. early-malliset, ja niissä on rautalankasokka, jolla pysyvät kiinni, koska akselissa on pieni ura. EI lähde väkivalloin irti. Jollain sopivalla työkalulla pitäisi saada sokka joko lenkin puolelta vedettyä pois tai päiden puolelta työnnettyä pois. Ahdasta on. Joku pellin pala, jossa keskellä hahlo ja taivutetut päät voisi olla kova sana...
BTW, mulla on yksi tuollainen oven sisäkahva ihan ylimääräinen, brand new, sopuhinnalla...
Amatöörin ovenkahvat ovat ns. early-malliset, ja niissä on rautalankasokka, jolla pysyvät kiinni, koska akselissa on pieni ura. EI lähde väkivalloin irti. Jollain sopivalla työkalulla pitäisi saada sokka joko lenkin puolelta vedettyä pois tai päiden puolelta työnnettyä pois. Ahdasta on. Joku pellin pala, jossa keskellä hahlo ja taivutetut päät voisi olla kova sana...
BTW, mulla on yksi tuollainen oven sisäkahva ihan ylimääräinen, brand new, sopuhinnalla...
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Purkasin eilen ´68:n kojealudan ihan atomeiksi ja virtalukon osalta oli mukava huomata rakenteen järkevyys. Ainakin ´68:ssa ei tarvitse ottaa virtalukon patruunaa irti vaan kaulus oli ruuvattavissa vapaasti kaikki hilut paikoillaan.
Kammen jousi lähtee nätisti erikoistyökalulla jonka kuva näkyy klikkaamalla TÄSTÄ

Kammen jousi lähtee nätisti erikoistyökalulla jonka kuva näkyy klikkaamalla TÄSTÄ
Kammen irroitustyökaluja saa Mobitivesta. mobitive miukumauku comKTM kirjoitti:Purkasin eilen ´68:n kojealudan ihan atomeiksi ja virtalukon osalta oli mukava huomata rakenteen järkevyys. Ainakin ´68:ssa ei tarvitse ottaa virtalukon patruunaa irti vaan kaulus oli ruuvattavissa vapaasti kaikki hilut paikoillaan.![]()
Kammen jousi lähtee nätisti erikoistyökalulla jonka kuva näkyy klikkaamalla TÄSTÄ