65 ht ajettavuuteen parannusta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Avatar
Salmja1
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
Auto: 1965 HT 289 GT
Paikkakunta: Helsinki

65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Salmja1 »

Siispä "pientä" säätöä perusajotuntumaan, kun tuntuu, että hakee tietä kovemmassa mutkassa. Miten se Monte Carlo bar? Kannattaako laittaa, eli onko jollain kokemusta ennen-jälkeen? Mahtuuko se suora tanko, jos on orkkis ilmanputsari? Yksi vaihtoehto on vaihtaa hammastanko parantamaan ohjausta, mutta ilmeisesti (katsastuksen mukaan) museoautona ei enää kävisi. Auto on ihan peruskruisailussa ja renkaat, kulmat, iskarit yms. on kunnossa.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Borgeson tehostettu simpukka.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Kallisteleeko pahasti? Itellä tuo 66 tuntus mutkatietä menevän paremmin ku suoraa baanaa :D
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mutkatie on ainakin paljon mukavampi ajella. Suoraan on niin tylsää...... :krooh:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Ja tuntuu että suorastakin tulee mutkanen :LMAO:
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Riippuu paljon lompakon paksuudesta ja miten pitkälle on valmis menemään. Omaan '66:seen on tehty seuraavat muutokset: 1" Shelby drop eli ylätukivarsien paikkaa muutettu. Ohjausboxi Chockostangin uudelleen korjattu/säädetty, 1" madaltavat GT:n jouset,laakeroitu apusimpukka,laakereoidut jousituet (spring perches), paremmat puslat strut rodeihin, Baer bump steering kit, 1" sway bar, monte carlo bar, export brace. Lisäksi Konin punaset iskarit ja takana mid eye jouset.
Kun suunnilleen nuo muutokset on tehty alkaa auto käyttäytyä paljon paremmin sekä mutkaan ajettaessa että suoraan. Ja tärkeää on säätää ohjaus kuntoon näillä mitoilla ainakin Shelby muutoksen jälkeen:

http://opentrackerracing.com/technical/
Avatar
Salmja1
Aktiivi
Viestit: 49
Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
Auto: 1965 HT 289 GT
Paikkakunta: Helsinki

Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta

Viesti Kirjoittaja Salmja1 »

Kiitoksia vinkeistä. On tavallaan hankala päättää mitä tekisi, kun ei oo kokemusta tai tietoa mikä mihinkin vaikuttaa. Ajotuntuma on jo paljon parantunut noilla iskari, rengas yms. pikkujutuilla. Rata-autoa en kehittele, mutta siihen pieneen etupään kallisteluun ja kevenemiseen joissakin tilanteissa vois esim. se Monten tanko kait auttaa. Tänään kruisailemaan muiden kanssa ja sieltä niitä kokeneempia taas löytää :peukku:
Vastaa Viestiin