65 ht ajettavuuteen parannusta
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
65 ht ajettavuuteen parannusta
Siispä "pientä" säätöä perusajotuntumaan, kun tuntuu, että hakee tietä kovemmassa mutkassa. Miten se Monte Carlo bar? Kannattaako laittaa, eli onko jollain kokemusta ennen-jälkeen? Mahtuuko se suora tanko, jos on orkkis ilmanputsari? Yksi vaihtoehto on vaihtaa hammastanko parantamaan ohjausta, mutta ilmeisesti (katsastuksen mukaan) museoautona ei enää kävisi. Auto on ihan peruskruisailussa ja renkaat, kulmat, iskarit yms. on kunnossa.
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Borgeson tehostettu simpukka.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Kallisteleeko pahasti? Itellä tuo 66 tuntus mutkatietä menevän paremmin ku suoraa baanaa 

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Mutkatie on ainakin paljon mukavampi ajella. Suoraan on niin tylsää...... 

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Ja tuntuu että suorastakin tulee mutkanen 

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Riippuu paljon lompakon paksuudesta ja miten pitkälle on valmis menemään. Omaan '66:seen on tehty seuraavat muutokset: 1" Shelby drop eli ylätukivarsien paikkaa muutettu. Ohjausboxi Chockostangin uudelleen korjattu/säädetty, 1" madaltavat GT:n jouset,laakeroitu apusimpukka,laakereoidut jousituet (spring perches), paremmat puslat strut rodeihin, Baer bump steering kit, 1" sway bar, monte carlo bar, export brace. Lisäksi Konin punaset iskarit ja takana mid eye jouset.
Kun suunnilleen nuo muutokset on tehty alkaa auto käyttäytyä paljon paremmin sekä mutkaan ajettaessa että suoraan. Ja tärkeää on säätää ohjaus kuntoon näillä mitoilla ainakin Shelby muutoksen jälkeen:
http://opentrackerracing.com/technical/
Kun suunnilleen nuo muutokset on tehty alkaa auto käyttäytyä paljon paremmin sekä mutkaan ajettaessa että suoraan. Ja tärkeää on säätää ohjaus kuntoon näillä mitoilla ainakin Shelby muutoksen jälkeen:
http://opentrackerracing.com/technical/
- Salmja1
- Aktiivi
- Viestit: 49
- Liittynyt: 26 Touko 2014, 17:20
- Auto: 1965 HT 289 GT
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 65 ht ajettavuuteen parannusta
Kiitoksia vinkeistä. On tavallaan hankala päättää mitä tekisi, kun ei oo kokemusta tai tietoa mikä mihinkin vaikuttaa. Ajotuntuma on jo paljon parantunut noilla iskari, rengas yms. pikkujutuilla. Rata-autoa en kehittele, mutta siihen pieneen etupään kallisteluun ja kevenemiseen joissakin tilanteissa vois esim. se Monten tanko kait auttaa. Tänään kruisailemaan muiden kanssa ja sieltä niitä kokeneempia taas löytää 
