Sammuu heti startin jälkeen.

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Missähän vika voisi olla kun mussen käynnistys on nykyään tosi työlästä kylmällä moottorilla. Laakista pörähtää käyntiin, mutta sammuu heti jos ei ehdi pumpata kaasua tarpeeksi. Monta kertaa pitää startata ja sitten pumpata, about kymmenennellä kerralla alkaa pysyä käynnissä kevyellä pumppailulla. Moottori lämpimänä ei ole ongelmaa. Ryypyn vetokaan ei auta mitään, päinvastoin. Uusi kaasarikin on paikallaan. Bensapumppu myös uusi, niin ja imusarjan tiiviste. Takaiskuventtiilikin on asennettu bensaletkuun. Kyseessä siis kaasarikone ilman mitään tietokonesysteemejä.
Mainittakoon vielä, että uusi kaasari on suoraan laatikosta otettu ja pultattu kiinni.
poikelin
Addikti
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Marras 2005, 07:37

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja poikelin »

Ajon jälkeen varmaan kuuma kaasari haihtuu kuivaks. Mulla kaikki vastaavat starttiongelmat ratkesi sähköisella bensapumpulla.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Joo lämpimänä ei mitään ongelmaa. Aikaisemmin en käyttänyt ryyppyä ollenkaan. Nyt kun vetää ryyppyvipua, niin paremminkin tukehtuu heti. Joka starttikerran jälkeen saa paremmin ja paremmin pysymään käynnissä polkimella pumppaamalla. Naapurit vaan tuppaa hermostumaan kun pitäisi polkea kunnolla, ettei sammu. Onkohan noi uudet kaasarit yleensä säädetty liian rikkaalle vai laihalle? Sama juttu oli kyllä vanhallakin kaasarilla.
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Late »

Ylipäätään mikään kaasari ei toimi optimitavalla suoraan laatikosta. Voi kyllä toimia mutta ei taatusti täydellä teholla. Kaikki moottorit kun ovat erilaisia. Suosittelen kaasarin säätöä juuri sun koneeseen sopivaksi, saat investoinnista enemmän irti. Ryyppykin on säädettävä, ei muuta kuin tutustumaan sen toimintaan ja säätelemään.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Tarkoitus on säädättää kaasari, mutta olisiko ensiapuna että saan auton säätöpaikalle tyhjäkäyntiseosten laihennus? Tyhjäkäyntiseos ruuvit..öh kumpaas suuntaan seokset laiheni?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Kiitos neuvoista. lisätty: no nyt vasta aukeni tuo rikastimen idea. Nykyisillä säädöillä ilmaläppä(kaasuläppä)
ei auennut yhtään.
Viimeksi muokannut Tahavo, 29 Huhti 2018, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Mulla on aina ollu toi sama kylmä(ei)käynti ongelma!! Sähköpumppu ja ryyppykamat on lentäny lepikkoon vuosia sitten :devilhehe: :devilhehe: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja starsky »

Tahavo kirjoitti: 28 Huhti 2018, 16:59 Mainittakoon vielä, että uusi kaasari on suoraan laatikosta otettu ja pultattu kiinni.
Mikä on Tahavolla uuden kaasuttimen merkki ja malli?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Sori unohtui mainita olennainen eli kaasuttimen malli, Tämä on edelbrock 1405. Nyt sain ryypyn pelaa niin, että kun vetää ryypyn täysille, niin kierrokset nousee liikaa. Pikkuisen vetäminen ei auta mitään. Jos säädän sen läppää avaavan ruuvin niin paljon avaamaan läppää kuin menee ja sitten kokeilen vetää ryyppyä vähän kerrallaan. Mä näistä mitään ymmärrä :P
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Tahavo kirjoitti: 30 Huhti 2018, 14:12 Tämä on edelbrock 1405.
Missä edeli, siellä ongelma. Ei vaan, vitsivitsi.
Tahavo kirjoitti: 30 Huhti 2018, 14:12 Nyt sain ryypyn pelaa niin, että kun vetää ryypyn täysille, niin kierrokset nousee liikaa. Pikkuisen vetäminen ei auta mitään.
Mitä tarkoitat "niin kierrokset nousee liikaa"? 1500, 3000, 5000 vai 6500 rpm?

Mulla on 650DP sähköryypyllä ja siinä nousee kierrokset n. 2000rpm aluksi, sitten polkaisee kerran, niin läppä aukeaa pikkuisen ja jengat putoaa johonkin 1500rpm.
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

About 3000. Ilmeisesti mun täytyykin säätää sitä niin, että ryyppy täysille vedettynä kaasuläppä on vähemmän auki. Kyllä tämä tästä pikku hiljaa
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Lukase ajatuksella kaasarin mukana tullu manuska, auttaa paljo esmes juuri ryypyn säätämisen kanssa. Oma AVS2 vaati tyhjäkäynnin säätämisen ja ryypyn aukioloajan sekä high idle säätämisen, Nyt toimiikin sitten kuin junan vessa.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Itsellä tuossa 66 302 on sama edelin 1405 ilman mitään ryyppykamoja ja pelaa kylmänä ja lämpimänä kuin kello. Tällähetkellä en osaa tarkempia speksejä sanoo suutinten koosta ym ym. Mut nyt clara wappen kaikille :bileet:
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Minulla myös aikaisemmin pelasi ihan hyvin ilman ryyppyä. Kylmänä käynnistyi siinä missä lämpimänä. Siksi myös tuo ryypyn toiminta on ihan vierasta kun ei sitä koskaan aikaisemmin joutunut käyttämään.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: Sammuu heti startin jälkeen.

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Jos koittaa purkaa ongelmaa niin että onko ongelma alkanut äkkiä vai pikkuhiljaa ja onko jokin muu muuttunut kokoonpanossa
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Vastaa Viestiin