Sammuu heti startin jälkeen.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Sammuu heti startin jälkeen.
Missähän vika voisi olla kun mussen käynnistys on nykyään tosi työlästä kylmällä moottorilla. Laakista pörähtää käyntiin, mutta sammuu heti jos ei ehdi pumpata kaasua tarpeeksi. Monta kertaa pitää startata ja sitten pumpata, about kymmenennellä kerralla alkaa pysyä käynnissä kevyellä pumppailulla. Moottori lämpimänä ei ole ongelmaa. Ryypyn vetokaan ei auta mitään, päinvastoin. Uusi kaasarikin on paikallaan. Bensapumppu myös uusi, niin ja imusarjan tiiviste. Takaiskuventtiilikin on asennettu bensaletkuun. Kyseessä siis kaasarikone ilman mitään tietokonesysteemejä.
Mainittakoon vielä, että uusi kaasari on suoraan laatikosta otettu ja pultattu kiinni.
Mainittakoon vielä, että uusi kaasari on suoraan laatikosta otettu ja pultattu kiinni.
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Ajon jälkeen varmaan kuuma kaasari haihtuu kuivaks. Mulla kaikki vastaavat starttiongelmat ratkesi sähköisella bensapumpulla.
Mr-Fiesta 1981. 957cc.
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
Ford Falcon 2d 1960. 144cid
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Joo lämpimänä ei mitään ongelmaa. Aikaisemmin en käyttänyt ryyppyä ollenkaan. Nyt kun vetää ryyppyvipua, niin paremminkin tukehtuu heti. Joka starttikerran jälkeen saa paremmin ja paremmin pysymään käynnissä polkimella pumppaamalla. Naapurit vaan tuppaa hermostumaan kun pitäisi polkea kunnolla, ettei sammu. Onkohan noi uudet kaasarit yleensä säädetty liian rikkaalle vai laihalle? Sama juttu oli kyllä vanhallakin kaasarilla.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Ylipäätään mikään kaasari ei toimi optimitavalla suoraan laatikosta. Voi kyllä toimia mutta ei taatusti täydellä teholla. Kaikki moottorit kun ovat erilaisia. Suosittelen kaasarin säätöä juuri sun koneeseen sopivaksi, saat investoinnista enemmän irti. Ryyppykin on säädettävä, ei muuta kuin tutustumaan sen toimintaan ja säätelemään.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Tarkoitus on säädättää kaasari, mutta olisiko ensiapuna että saan auton säätöpaikalle tyhjäkäyntiseosten laihennus? Tyhjäkäyntiseos ruuvit..öh kumpaas suuntaan seokset laiheni?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Kiitos neuvoista. lisätty: no nyt vasta aukeni tuo rikastimen idea. Nykyisillä säädöillä ilmaläppä(kaasuläppä)
ei auennut yhtään.
ei auennut yhtään.
Viimeksi muokannut Tahavo, 29 Huhti 2018, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Mulla on aina ollu toi sama kylmä(ei)käynti ongelma!! Sähköpumppu ja ryyppykamat on lentäny lepikkoon vuosia sitten
.


Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Mikä on Tahavolla uuden kaasuttimen merkki ja malli?
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Sori unohtui mainita olennainen eli kaasuttimen malli, Tämä on edelbrock 1405. Nyt sain ryypyn pelaa niin, että kun vetää ryypyn täysille, niin kierrokset nousee liikaa. Pikkuisen vetäminen ei auta mitään. Jos säädän sen läppää avaavan ruuvin niin paljon avaamaan läppää kuin menee ja sitten kokeilen vetää ryyppyä vähän kerrallaan. Mä näistä mitään ymmärrä 

Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Missä edeli, siellä ongelma. Ei vaan, vitsivitsi.
Mitä tarkoitat "niin kierrokset nousee liikaa"? 1500, 3000, 5000 vai 6500 rpm?
Mulla on 650DP sähköryypyllä ja siinä nousee kierrokset n. 2000rpm aluksi, sitten polkaisee kerran, niin läppä aukeaa pikkuisen ja jengat putoaa johonkin 1500rpm.
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
About 3000. Ilmeisesti mun täytyykin säätää sitä niin, että ryyppy täysille vedettynä kaasuläppä on vähemmän auki. Kyllä tämä tästä pikku hiljaa
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Lukase ajatuksella kaasarin mukana tullu manuska, auttaa paljo esmes juuri ryypyn säätämisen kanssa. Oma AVS2 vaati tyhjäkäynnin säätämisen ja ryypyn aukioloajan sekä high idle säätämisen, Nyt toimiikin sitten kuin junan vessa.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Itsellä tuossa 66 302 on sama edelin 1405 ilman mitään ryyppykamoja ja pelaa kylmänä ja lämpimänä kuin kello. Tällähetkellä en osaa tarkempia speksejä sanoo suutinten koosta ym ym. Mut nyt clara wappen kaikille 

Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6
- Tahavo
- Mega-addikti
- Viestit: 773
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 64½
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Minulla myös aikaisemmin pelasi ihan hyvin ilman ryyppyä. Kylmänä käynnistyi siinä missä lämpimänä. Siksi myös tuo ryypyn toiminta on ihan vierasta kun ei sitä koskaan aikaisemmin joutunut käyttämään.
-
- Addikti
- Viestit: 298
- Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
- Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
- Paikkakunta: Humppila
Re: Sammuu heti startin jälkeen.
Jos koittaa purkaa ongelmaa niin että onko ongelma alkanut äkkiä vai pikkuhiljaa ja onko jokin muu muuttunut kokoonpanossa
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Taunus Stw-75 2.6 v6