Vauhtipyörä, kardaani ja pakosarjan tiivisteet

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Becker
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 28 Touko 2015, 21:45

Vauhtipyörä, kardaani ja pakosarjan tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Becker »

Tervehdys, tässä olisi muutama kysymys. Ensinnäkin vauhtipyörän pulttien kiinitys. Jenkit suosittelee Loctite 242:ta. Itselläni löytyy Locktite 248 ja Permatex 303 (punainen) eli kova. Mitähän tuo 242 vastannee. Kiristys 85 foot pound, vastannee 115 nm.
Kardaanin ristinivelet menee tietysti uusiksi ja kardaani lyhennykseen ja tasapainotukseen. Laatikko on T-5 ja siihen luettelot tarjoavat ihan omia ristiniveliä, jopa hybridi sellaisia. Autohan tulee normaali katukäyttöön, joten sen mukaan pitäisi valita.
Pakosarjan (Tri-Y)tiivisteeksi suositellaan sellaista kuin FMS Header Packning, joka ei kuulema kutistu. Pakosarjojen mukana (US Parts) tuli myös tiivisteet ja pultit.
Pultteina löytyy myös Stage 8 Locking Fasteners, eli lukittavia kiiinnikkeitä, mutta ovatko ylipäätään tarpeellisia. Tässä vähän meikäläisen pohdintoja.
Becker
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 28 Touko 2015, 21:45

Re: Vauhtipyörä, kardaani ja pakosarjan tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Becker »

Kiitoksia! Tuossa oli aika hyviä huomioita nyt kun nuo vaiheet ovat edessä. Taitaa olla turhaa alkaa hifistelemään kun ihan perusmenetelmillä päästään hyvään lopputulokseen.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Vauhtipyörä, kardaani ja pakosarjan tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Olen kyllä noihin loctiten yleensä laittanut, ei ole varmasti haitaksi. Kerran kun purin oli yksi pultti hieman löysällä. Sen jälkeen olen noihin liiman laittanut.

Puhdistukseksi on riittänyt cliineri pullosta suhautus.
Becker
Aktiivi
Viestit: 143
Liittynyt: 28 Touko 2015, 21:45

Re: Vauhtipyörä, kardaani ja pakosarjan tiivisteet

Viesti Kirjoittaja Becker »

Kyllä minäkin aion Locktitea pultteihin pistää ihan varmuuden vuoksi ja pulttien kantojen alle rasvaa kun vedetään momenttiin.
Vastaa Viestiin