Earlyn äänieristys
- Handyy
- Addikti
- Viestit: 277
- Liittynyt: 14 Elo 2007, 08:16
- Auto: 1966 Ford Mustang HT (302)
- Paikkakunta: Jyväskylä
Earlyn äänieristys
Jonkin verran olisi halua saada maantieajossa melua alaspäin jotta ei aina peltorit päässä tarttisi ajella.
Onko Earlyssä paras vaihtoehto esim. Dynamat-eristettä kokolattiamaton alle, oviin, takaluukkuun jne? Vai onko jotain halvempaa mutta yhtä toimivaa materiaalia olemassa?
Onko Earlyssä paras vaihtoehto esim. Dynamat-eristettä kokolattiamaton alle, oviin, takaluukkuun jne? Vai onko jotain halvempaa mutta yhtä toimivaa materiaalia olemassa?
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Earlyn äänieristys
Dynamat taitaa olla hintavaa tosiaan. Vaikea sanoa onko hintansa väärtti.
Omaan laitan juuri sisustusta ja jotain ääntä eristävää sisäpanelien ja pyöräkoteloiden väliin mahtuu ja laitan.
Maton alle laitan edullista lumppua, jota avossa käytin. Ovien sisään luultavasti jokin liimapintainen eriste.
Joku kotelosuoja-aine voisi myös lisätä äänieristys.
Omaan laitan juuri sisustusta ja jotain ääntä eristävää sisäpanelien ja pyöräkoteloiden väliin mahtuu ja laitan.
Maton alle laitan edullista lumppua, jota avossa käytin. Ovien sisään luultavasti jokin liimapintainen eriste.
Joku kotelosuoja-aine voisi myös lisätä äänieristys.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
- javi64
- Addikti
- Viestit: 432
- Liittynyt: 04 Tammi 2007, 21:01
- Auto: -67 ht
-muumio Frank -68
-76 hb
-91 gt - Paikkakunta: satakunta
Re: Earlyn äänieristys
Itse olen laittanut Motonetin STP vaimennus mattoa.Se on helppo laittaa pohjaan ja sivupaneeleihin sekä ovien sisälle.
-muumio Frank -68
-67 ht
-76 hb
-91 gt
-67 ht
-76 hb
-91 gt
Re: Earlyn äänieristys
En osaa vastata millä earlyn saa hiljaiseksi, mutta maalarina olen nähnyt uusia autoja purettuna.
Hiljaisissa autoissa (mersu, bemari, audi) on superlonin tapaista eristettä lattiassa ja pyöräkoteloissa ja ovipaneeleiden sisällä 2-10cm. Ovien sisällä on kosteussulkuna monesti n.5mm paksua solumuovia. Ovipelleissä ei ole missään autossa kuin pieni suikale vaimennuslevyä esim. s-mersuissa. Lattiapelleissä on monesti pursotettuna jonkinlaista massaa leveälle alueelle, tätä löytyy myös ovipelleistä ja lisäksi koteloissa on muovisia tai jostain uretaanin tapaisesta vaahdosta tehtyjä väliseiniä, esim. takalokasuojan ja kynnyksen sisällä.
Tokikin nykyään autoissa on akselistot kelkassa/apurungossa joka on eristetty kumipuslilla korista mikä auttaa varmasti paljon.
Siitä soveltamaan
Hiljaisissa autoissa (mersu, bemari, audi) on superlonin tapaista eristettä lattiassa ja pyöräkoteloissa ja ovipaneeleiden sisällä 2-10cm. Ovien sisällä on kosteussulkuna monesti n.5mm paksua solumuovia. Ovipelleissä ei ole missään autossa kuin pieni suikale vaimennuslevyä esim. s-mersuissa. Lattiapelleissä on monesti pursotettuna jonkinlaista massaa leveälle alueelle, tätä löytyy myös ovipelleistä ja lisäksi koteloissa on muovisia tai jostain uretaanin tapaisesta vaahdosta tehtyjä väliseiniä, esim. takalokasuojan ja kynnyksen sisällä.
Tokikin nykyään autoissa on akselistot kelkassa/apurungossa joka on eristetty kumipuslilla korista mikä auttaa varmasti paljon.
Siitä soveltamaan

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Earlyn äänieristys
Oman earlyn hiljaisuudesta en nykyään edes haaveile, vaikka katossa on 10mm superlonit kalvolla ja lattiassa bitumia joka paikassa. Mielestäni auto oli yhdeksänkymmentä luvulla hiljaisempi alkuperäisellä juuttimatto eristeenä, mutta on toki mahdollista että vertailukohdat ovat nykyään vaan hiljaisempia... Meinasin kokeilla vinkkiä laittaa etusiiven takaosaan tiivistettä, josko suhinat hiljenisi.