moi
tilaus usa:sta vois mennä esim näin.
1. Tiedustelu sähköpostilla tai puhelimella, jos vastaa pian on hyvä merkki. osoittaa jonkinasteista kiinnostusta palvella ulkomaisia asiakkaita....
2. Sovitaan asiat rahtitapa, hinnat ja yksityiskohtaiset osat, osanumerot jne. (kataloogi ja tyhmät kysymykset oiva apu)
Tähän kannattaa panostaa huolella!!
3. Tilaus sisään. Muista mainita että eivät lähetä vajaata tilausta vaan odottavat että kaikki tavarat on varastossa ennenkuin lähettävät.
Pyydä varmistus pakkauslistasta. Ja tarkista se!! Pyydä myös laittamaan rahtikuitti paketin mukaan jos mahdollista.
4. Maksa luottokortilla. Muut maksutavat ei oikein motivoi osamyyjiä....Joskus eurooppalaiset luottokortit aiheuttaa vähän hämminkiä sikäläisissä systeemeissä, mutta apua löytyy luottokorttiyhtiöistä. Ja Odottele kärsimättömänä.
5. Saapumisilmoitus tulee. Jos on iso paketti tulee joko huolintaliikkeestä tai ups, fedex (riippuen mitä olet valinnut). Voit ostaa koko tullauksen
em firmoista, ne hoitaa kaiken maksua vastaan (pieni kulu), tai voit mennä itse tulliin papereiden kanssa ja hoitaa asian itse. Aika helppoa.
Muista että tarvitset kuitit osatoimittajalta ja kuitin rahdista!!!
Rahtikuitti voidaan myös faksata sulle jos ei mahdollista liittää lähetykseen. Pikkupaketit on tullu mulle lentopostina tullipostiin.
6. Tullissa laskevat rahtikulut ja osien hinnan yhteen (jos ei ole kuitteja, hinta perustuu arvioon joka on aina paljon enemmän kuin oikeesti olisi; miksiköhän???) Siihen tulli päälle ja koko hoidonpäälle vielä alv.
Valuuttakurssi jota laskennassa käytetään on tullin oma valuuttakurssi.
7. maksa maksut ja olet tavaroiden onnellinen omistaja. Muista tarkastaa
lähetys että on ehjää ja oikeaa tavaraa sisällä!!!
Tässä yksi versio miten homma vois mennä. Muitakin versioita varmasti löytyy...
kysele tarjoukset myös suomesta. Varmasti löytyy hyviä diilejä myös täältä.
Mukavaa harrastamista
Ilkka