Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Olisivatpa koittaneet kääntää nokkaa hieman aikaisemmalle tuolla viimeisellä testillä. Tulos olisi saattanut olla jotain muuta. Tuollaisilla isoreikäisillä kansilla monesti joutuu sulkemaan imuventtiilin hieman aiemmin, ettei seos ala tulla takaisin imukanavaan imutahdin lopussa.

Puristussuhde lie säilyi koko ajan samana noilla kansilla keskenään?

Isot kamppeetkin ( iso kanavaiset ) saa monesti toimimaan oikein hyvin, kun vaan muu ympäristö on saatettu oikealle tasolle. Tästä on itsellä ainakin melko paljon positiivista kokemusta.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Isompi imuventtiili ei välttämättä åpienelöä porauksella ole edullinen. Hyvinhän ne 185cc kannet PN toiminut Windsor strokkereissa. Oikealla nokalla ja imusarjalla tulos olisi eri...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Eihän noi 5.0 koneet tarvii kuin vähän ahtoja. Niin ei tarvii ihmetellä kansien eikä pakosarjojen osalta mikä olisi sopiva.
Eikä tuota konetta kannata avata näköjään jos reilu 100 000 on takana.
Mutta jos turboo ei halua niin ruisku pois ja kaasari tilalle sopivat pakosarjat ja hups tehot nousee.
Tuota joskus itsekin ihmettelin kun ruiskukoneen laitoin kaasarille niin tehot asettui dynossa (takapyörä dyno, dynoa ajoi opiskelija Kataja) tuonne 250 paremmalle puolelle.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja starsky »

Muutin tämän viestiketjun pysyväksi. On yleisesti ottaen kiinnostuksen aiheena.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

kaara91 kirjoitti: 09 Tammi 2018, 12:48 Tässä linkissä hyvä toteamus.

https://www.castheads.com/cylinder-head ... ssemblies/

Pressure Testing: Before we to anything, all of our heads are pressure tested. You might ask, “Why do new heads have to be pressure tested?”. The answer is because 11% of the brand new castings we have tested over the past few years leak right out of the box. This holds true for all the manufactures. So, we pressure test all heads before we work on them.
Juuri näin!
Noi ns. aftermarket kanne on kasattu halvoilla osilla, viimeistely vähän sinnepäin jne.
Tuo työlista ja tuotteet mitä Brzezinski Racing Products tekee, on yksiselitteisen selkeä ja oikea.
Tuota listaa voi kukin käyttää ohjenuorana jos haluaa hyvät ja pitkään toimivat kannet oli kyseessä siten alkuperäiset rautakannet tai aftermarket rauta- tai alukannet.
Epämiellyttävä asia onkin se, että huomaa kansien hinnan nousevan jopa kohtuuttoman korkeaksi vaikka itse pysyisi tekemään töistä osan tai kokonaan. Ainakin se vie paljon aikaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Ja loppumuotoilut sitten suoritetaan käsin. Eli työtä on tuonkin koneistuksen jälkeen melko rutkasti. Ainakin, jos meinaa saada istukan alueet mahdollisimman hyväksi.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Kovat on numerot 0,3" nostolla!

Vertailu esim. arteikkelin kansiin vain 2 testin kanta yltää samaan tulokseen 0,3" nostolla.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... index3.php
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Kaarahan vois nyt alkaa sit koittamaan joitain 1.5 keinuja pakopuolelle, kun ei tuo nosto näytä enää vaikuttavan noissa kansissa. Taitais jäädä turhaksi kokeiluksi kun ei se nosto taida haitatakkaan puhaltimen kanssa...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli uudet kannet koneistamolle tarkistukseen. Paljonkohan tuollainen tarkistus maksaa?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti: 02 Marras 2018, 15:34 Eli uudet kannet koneistamolle tarkistukseen. Paljonkohan tuollainen tarkistus maksaa?
Ne kanne joita olen teettänyt ovat kustantaneet noin 1000 - 2000€. tosin niihin on myös tehty muitakin töitä; istukat, ohjaimet, jousipohjat, sudi muutokset ym.

Mutta luulisin, että pelkien venttiilien ja istukkapintojen koneistus saattaa onnistua noin 500€ paikkeilla paikasta ja tekijästä riippuen. Tässäkin tapauksessa laatu maksaa hieman enemmän. Toisaalta jos kovasti tinkii niin saa kannet takaisin yhtä huonossa kunnossa kuin ne oli jo vietäessä.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Tuollaista "laatuahan" noista aftermarket kamppeissa yleensä tapaa. Joskus selviää istukoiden koneistuksella, joskus venttiilien ja istukoiden koneistuksella, silloin tällöin nuo ja päälle vielä ohjainten välysten oikeaksi hoonaus+tasojen uudelleen koneistus. Ihan pikkujuttuja :)

Istukkarenkaiden materiaalikin on välillä muuttunut samassa kannessa helpommin koneistettavasta huomattavasti sitkeämmäksi. Täytyy olla tyytyväinen siihen, että tuli aikoinaan ostettua Mira Centronic istukkahommiin. Markkinoiden ainoa itsekeskittävä laite. Muilla laitteilla tulee vähän sinnepäin, ehkä riittävän keskelle. Mutta kun se ei aina riitä kaikille.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Onko virtauksellisesti hyötyä jos pakoventtiilin lautasen puolen kulman pyöristää? Ja vastaavasti imuventtiilien päällä ei ole mitään kulmaa. Ihan kuin jostain olisin sellaisia nähnyt? Toisin sanoen kulmat ovat myrkkyä virtauksille.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo, onhan tuo jo vähän hifistelyä, mutta kaikki lasketaan yhteen. Se on hyvä jos ei virtaukset ainakaan huonone.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Saas nähä! 8)
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

kaara91 kirjoitti: 28 Helmi 2019, 23:34 Tolla sun tulevalla 351W combolla Fordin F nokalla täytyy teholukemien olla +350hp. Jos ei ole, olet tehnyt jotain pieleen.
Oliko tähän tulossa ahdin? F:ssä nokkakulma (LSA tai LCA) on 114, no, on minullakin 112 ja F on hyllyssä.

Lueskelin tuossa jotain Vizardin juttua, jossa oli kaava cid/(8*imuventtiilin koko), sen mukaan 2.02 venttiilillä pitäisi olla 108-109, pienemmällä vielä enemmän. Perustuu ideaan, että pienellä venttiilillä tarvitaan enemmän sitä viidettä tahtia.
Vastaa Viestiin