2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Valvoja: Ville K
2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Jompikumpi tekisi mieli hankkia tässä talven aikana. Onko mielipiteitä kumman puoleen olisi "järkevämpää" kääntyä?
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Sulla on ihan väärä lähestymistapa tähän asiaan, vaikka toki tuo järkevä ””-merkeissä onkin... Tunne eli fiilis näissä ratkaisee! Ite kävin yhtä -11 v6 avoa viime talvena kuolaamassa mutta luojan kiitos osottautui kolariautoksi. Seuraava ehdokas olikin sitte GT ja aika nopeesti huomasin mikä näissä on se juttu... Mulle ainakin se fiilis tulee äänistä ja ylimalkaan siitä rouheudesta, mitä V8 tuo tullessaan!! Mutta viel pakko sanoa, että ihan saamarin hienohan se -11 olisi ollut...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Tiedostan tuon 2 sylinterin eron, 5 litraiseen ei vaan kukkaron nyörit taida venyä...
Tarkoitus kysymykselle oli, mitä tuo 2011 toisi niiden kahden sylinterin tilalle?
Edit: Eli nuo 5 litraiset vm. 2011 pahan hintaisia jenkeissä tunnu olevan, mutta onko kokemuksia paljonko saa veroja ja tullia maksaa? Kovin vähän niitä löytyi tullin taulukoista...
Tarkoitus kysymykselle oli, mitä tuo 2011 toisi niiden kahden sylinterin tilalle?
Edit: Eli nuo 5 litraiset vm. 2011 pahan hintaisia jenkeissä tunnu olevan, mutta onko kokemuksia paljonko saa veroja ja tullia maksaa? Kovin vähän niitä löytyi tullin taulukoista...
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Ketjusta Veropäätökset tänne löytyy jotain infoa asiaan.
- Late
- Aina äänessä
- Viestit: 1324
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T - Paikkakunta: Kangasala
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Järkeä ei ole kummassakaan, sillä on mahdoton perustella kumpaakaan
Sen sijaan fiilistä ja omistamisen ylpeyttä ja varmasti myös harmaita hiuksia saat kummasta tahansa. Ostat sen mikä ITSESTÄSI tuntuu paremmalta. Jos se on V8:n äänet niin vanhemman GT:n, jos taas -11 mallin ulkonäkö viehättää enemmän, ostat sen. Molemmat kulkee ja kuluttaa bensaa sen verran että avensismiesten kanssa saa takuuvarmasti keskustelua aikaan. Ja molemmilla pääsee mukavasti uuteen harrastukseen ja sujahtaa vaikkapa tähän porukkaan jos mieli tekee.

Sen sijaan fiilistä ja omistamisen ylpeyttä ja varmasti myös harmaita hiuksia saat kummasta tahansa. Ostat sen mikä ITSESTÄSI tuntuu paremmalta. Jos se on V8:n äänet niin vanhemman GT:n, jos taas -11 mallin ulkonäkö viehättää enemmän, ostat sen. Molemmat kulkee ja kuluttaa bensaa sen verran että avensismiesten kanssa saa takuuvarmasti keskustelua aikaan. Ja molemmilla pääsee mukavasti uuteen harrastukseen ja sujahtaa vaikkapa tähän porukkaan jos mieli tekee.
Late
-84 Mustang SVO
-84 Mustang SVO
-
- Mega-addikti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
- Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra - Paikkakunta: Lapua
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Kasi on kasi ja kutonen on VAAN kutonen.
Niin se vaan tahtoo olla, vaikka teholukemiin kuinka vetoaisi.
Niin se vaan tahtoo olla, vaikka teholukemiin kuinka vetoaisi.
Romu rauhoittaa
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Otetaas vielä kerran, eli yksi kasi löytyy jo tallista, (-76 Corvette) Ja Musse tulisi enempi käyttöautoksi, n. 5000km/vuosi.
Nyt kiinnostaa, että onko tuossa 2011 päivityksessä tapahtunut auton kehityksessä niin merkittäviä edistysaskelia, että kasin vaihtamista kutoseen kannattaa harkita? Ei puhuta ulkonäöstä, sen osaan arvioida itsekin, mutta muuten?
Nyt kiinnostaa, että onko tuossa 2011 päivityksessä tapahtunut auton kehityksessä niin merkittäviä edistysaskelia, että kasin vaihtamista kutoseen kannattaa harkita? Ei puhuta ulkonäöstä, sen osaan arvioida itsekin, mutta muuten?
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Totta, eihän se maksa kuin 50000€...
Heti, kun myyt sellaisen mulle samaan hintaluokkaan aiempien kanssa, niin kyllä sen ostan.

Heti, kun myyt sellaisen mulle samaan hintaluokkaan aiempien kanssa, niin kyllä sen ostan.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Itselläni on 2005 GT ollut käyttö-autona lähes 11 vuotta ilman pahempia moitteita. Lähinnä erot 2005 versus 2011 on niitä ulkonäöllisiä sekäMaqolf kirjoitti: ↑19 Joulu 2017, 13:07 Otetaas vielä kerran, eli yksi kasi löytyy jo tallista, (-76 Corvette) Ja Musse tulisi enempi käyttöautoksi, n. 5000km/vuosi.
Nyt kiinnostaa, että onko tuossa 2011 päivityksessä tapahtunut auton kehityksessä niin merkittäviä edistysaskelia, että kasin vaihtamista kutoseen kannattaa harkita? Ei puhuta ulkonäöstä, sen osaan arvioida itsekin, mutta muuten?
sisätiloissa myös eroja kojelaudassa ym. Alustapuolella ei pahemmin eroja, kylläkään ei V6 mallista ole muuta kokemusta kuin kerran ollut
vuokra-autona Usassa tollainen 3,7 V6 automaatti. Jos ei äänimaailmaan ota kantaa niin huomattavin ero on vääntö-alueella. V8 manuaalilla
lähtee kivuttomasti vetämään reilusti alle 2000 rpm mutta kokemus oli että V6 automaatti vaati kovasti kierroksia ennenkuin tapahtui mitään.
Poltto-ainetta V8 manuaali syö n. 10 l/100km kun ajaa 100 km/h ja helposti pääsee sen alle jos vähemmän vauhtia. Kaupunkiajossa riippuu
kokolailla kengän painavuudesta, jos paljon liikennevaloja ym stoppeja tietenkin kulutus nousee. Vuokra V6 vei myös Vegas-ajossa aika saman
mutta matkalla Vegas-Los A. kulutus oli hieman pienempi kuin V8:lla. Alkupään V8 GT:istä kannattaa katsoa +2007 malleja joissa on jo muutettu
tiettyjä "lastentauteja".
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Mitä tarkoitat noilla lastentaudeilla. Kyllä tuohon vanhempaan V8:iin olen kallistumassa. 2005-2009 ja coupeen. Manuaali, jos löytyy. Alusta menee jokatapauksessa uusiksi, jos ei ole jo ostohetkellä laitettu.
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Periaatteessa ei muita lastentauteja mutta sytytystulpat oli ongelmana alkuvuosien malleissa (2005-2006 ehkä jopa 2007 alku)
jos ei ollut vaihdettu / irroteltu 1-2 vuoden välein. Itse moiseen havahduin liian myöhään muistaakseni n. 60 t.km kohdalla 5:n
vuoden jälkeen jolloin 3:sta tulpasta jäi holkit kanteen irroituksen yhteydessä. Ne saa toki pois kun on työkalut mutta kotona
moinen on vaikempaa. Tulpanvaihtoväliksi kun on määritelty 100 t.mailia niin Varmasti on jumissa kun aika on täynnä. Tulppiin
lääkkeeksi löytyy Championilta yksiosaiset tulpat missä ei ole moista rikkoutumisongelmaa (ainakaan tietääkseni).
Omassa ei liiemmin ole muita isompia vaurioita ollut, ainoat on ollut toinen takajarrusatula (kiitos suolan ja talven) sekä myös
ns. throtlebody (kaasuläppäkoteloksi vois suomentaa) joka vaihdettiin kun joutokäynti hukkui tai aleni alle 400 rpm.
Käyttö-autoksi voin suositella todella jos ajomääräkään ei ole runsas eikä talviolosuhteet tästä muutu.
Vesa
jos ei ollut vaihdettu / irroteltu 1-2 vuoden välein. Itse moiseen havahduin liian myöhään muistaakseni n. 60 t.km kohdalla 5:n
vuoden jälkeen jolloin 3:sta tulpasta jäi holkit kanteen irroituksen yhteydessä. Ne saa toki pois kun on työkalut mutta kotona
moinen on vaikempaa. Tulpanvaihtoväliksi kun on määritelty 100 t.mailia niin Varmasti on jumissa kun aika on täynnä. Tulppiin
lääkkeeksi löytyy Championilta yksiosaiset tulpat missä ei ole moista rikkoutumisongelmaa (ainakaan tietääkseni).
Omassa ei liiemmin ole muita isompia vaurioita ollut, ainoat on ollut toinen takajarrusatula (kiitos suolan ja talven) sekä myös
ns. throtlebody (kaasuläppäkoteloksi vois suomentaa) joka vaihdettiin kun joutokäynti hukkui tai aleni alle 400 rpm.
Käyttö-autoksi voin suositella todella jos ajomääräkään ei ole runsas eikä talviolosuhteet tästä muutu.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
OK, hyvä tietää. Ei siinä vissiin mitään niin vakavaa, että kun sopivan oloinen sattuu kohdalle niin pitäisi sen enempää noita varhaisempia malleja pelätä.
Sopiva olisi tarkoitus Jenkeistä löytää, että saisi sen vuoden alussa Suomeen laivattua. Tietty muutkin maat kelpaa, mutta vielä ei ole tärpännyt...
Sopiva olisi tarkoitus Jenkeistä löytää, että saisi sen vuoden alussa Suomeen laivattua. Tietty muutkin maat kelpaa, mutta vielä ei ole tärpännyt...
- NoNeed4Boost
- Addikti
- Viestit: 441
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 2006 Cortex Racing eguipped Mustang GT-track/street car, 1990 GT Convertible IRS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Yksi pikku tai iso juttu joka melko yleinen 05-09 malleissa on tämä oviverhoiluiden irtoaminen. Omassa -06 mallissa noi irtoili 35 000 mailin kohdalla.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... UPd95xgpEK
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... UPd95xgpEK
If you don’t come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you’re not trying hard enough” — Mario Andretti
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
Antti Kallio - Rayden Racing #50 -
______________________________________
-06 GT
-90 GT
-
- Addikti
- Viestit: 213
- Liittynyt: 15 Joulu 2013, 22:29
- Auto: Mustang 4.0 2005
- Paikkakunta: Nummela
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
2005 ihan helvetin vaikee tankata. Onko se lastentauti vaiko tyyppivika??
Voi alkaa jossain vaiheessa ottaa kupoliin noinkin yksinkertainen asia
edit 250719 starsky: tästä poiki tankkausongelmiin liittyvä viestirypäs, joka yhdistetty omaan ketjuun. Lisäksi sekalaiset irtotekstit viety myös samaan ketjuun.
Löytyy: 2005 mallin tankkausongelma ja sen ratkaisuvaihtoehtoja
Voi alkaa jossain vaiheessa ottaa kupoliin noinkin yksinkertainen asia
edit 250719 starsky: tästä poiki tankkausongelmiin liittyvä viestirypäs, joka yhdistetty omaan ketjuun. Lisäksi sekalaiset irtotekstit viety myös samaan ketjuun.
Löytyy: 2005 mallin tankkausongelma ja sen ratkaisuvaihtoehtoja
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: 2005-> Mustang GT vs. 2011-> 3.7 l V6
Tämä sama probleemi tuli esiin "yllättävän" myöhään tuossa mun talviautossa. Tänäkesänä kun se -05 oli liisingissä muualla niin tuli ekaa kertaaNoNeed4Boost kirjoitti: ↑28 Joulu 2017, 10:28 Yksi pikku tai iso juttu joka melko yleinen 05-09 malleissa on tämä oviverhoiluiden irtoaminen. Omassa -06 mallissa noi irtoili 35 000 mailin kohdalla.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... UPd95xgpEK
esiin tämä oviverhoilun yläosan irtoaminen. Eli ehkä ei aivan yleisin ongelma.
Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110