Pakoputkiston rakentelusta

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Avatar
91GT
Addikti
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 18:50

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja 91GT »

Mulla on sellainen käsitys tullut että putkien pitää lain mukaan jatkua takimmaisten ovien takapuolel. Mul on katsatusta varten just tuommoset ns dumppi pöntöt.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Ja mulla loppunu milloin minnekkin. Edes äänistä ei ole valitettu: 109dB n. 3000-3200rmp, ahvenistolla. Nythän se on paljon hjiljasempi, kun jouduin luopumaan X-treme vaimentajasta.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

No mulla on n. 30 cm putkea pakosarjoilta, polliisit pysäytti eikä niitä kiinnostanu muu ku se ettei rekisterilappua näkyny. Laitoin näkymää ja toivottivat hyvät jussit. Enää ei tosin kannata ajella, olis auto toista kertaa tänävuonna katollaan...

Tekisin toki pidemmät mut lääkärin määräyksiä ei parane aliarvioida...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ihan hyvä ajatus. On 90-luvun autoilla hieman eri desibeli arvot kun 60 lukulaisilla. 50-luvun autoilla ei ole mitään desibeli rajaa. Putkessa pitää vaan olla "vaimennin".
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Vanha ketju mutta x-putken mitoituksesta: http://www.onallcylinders.com/2012/05/1 ... an-x-pipe/
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
belayasmert
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Marras 2017, 07:48

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja belayasmert »

Onkos suomesta saatavilla 4l 2010 vm:ään valmista settiä? Tuo vakio ei oikein anna takapäästä minkäänlaista tunnetta :?

Tupla setti tai sitten ihan vakkarin tilalle toinen änkkäri?
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja ak72 »

belayasmert kirjoitti: 25 Marras 2017, 08:57 Onkos suomesta saatavilla 4l 2010 vm:ään valmista settiä? Tuo vakio ei oikein anna takapäästä minkäänlaista tunnetta :?

Tupla setti tai sitten ihan vakkarin tilalle toinen änkkäri?
Esmes:

https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/

Tuosta varmasti saisi äänimaailmaan muutosta. Esim Tuumacid tuo nuita maahan.
Magnaflow:lta saa myös single exhaust settiä, löytynee myös Summitin sivulta.
belayasmert
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Marras 2017, 07:48

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja belayasmert »

Mitenkäs tuollanen motonetin simonssi? Kävisköhän noista äänenvaimentimista mikään suoraan mitoiltaan tuohon vakioon? :roll:
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pakoputkiston rakentelusta

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Mulla on Dynomax super turbot omassa ja ainakin ovat hiljaisemmat kuin putkiston mukana tulleet rosteri magnaflowt.
Kyllä nuistakin ääntä saa silti ulos.
Vastaa Viestiin