Mustang GT 2005-> Help.

Yleisiä autoharrastusta koskevia asioita ja höpinöitä. Ei tekniset kysymykset yms.

Valvoja: Ville K

belayasmert
Hiljaisempi

Mustang GT 2005-> Help.

Viesti Kirjoittaja belayasmert »

Moro!

Nyt tarttis jeesiä :) Tartten argumentteja ja apua miten perustella vaimolle, että tartten kyseisen auton :P

Vähän alustusta. Meillä on 2x saksanpaimenkoiraa ja ollut 2x farmaria monia vuosia nyt. Kerran meillä oli toisena autona normaali henkilöauto ja jotenkin tuntui, että farkku ei ollut kotona aina silloin, kun sitä olisi tarvinnut :?

Nyt vaimo pitää seuraavia asioita suurimpina esteinä: Mustangin osat ovat kalliita, vakuutukset on törkeän hintasia, huollot on kalliita, syö bensaa aivan hulluna.

Elikkästen kiikareissa olisi 4.6 gt (ofcourse) mitenhän on noiden yllä mainittujen asioiden laita? Nyt nettiautoa pari viikkoa selanneena kiinnostaisi seuraava yksilö:

https://www.nettiauto.com/ford/mustang/9213420

Käykö tuollaseen roushiin kuitenkin ihan stock osat? Tuo on kuulemma stage2 vapari (ei siinä vissiiin ihan hirveen paljoa ole ylimääräsiä kaakkeja?)

Tänks!

- Tero
Pappacosworth
Aina äänessä
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Viesti:

Re: Mustang GT 2005-> Help.

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Väittäisin että tulee halvemmaksi pitää kuin joku vastaava olympiavolkkari. Fordin alkuperäisosat on valmistajista edullisimmasta päästä, eikä niitä lakkaa saamasta 10 vuoden päästä niinkuin joihinkin eurooppalaisin. Polttoaine kulut on luokkaa 9-11 vakiolla, ja kaupunkiajo nostaa. Vakuutus kannattaa tarkastaa jollakin rek-tunnuksella netistä.

Ja Mussehan on monikäyttöauto toisin kuin joku tila-auto tai farkku. Sen voi viedä myös radalle ja autonäyttelyyn :D
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
302TT
Mega-addikti

Viesti Kirjoittaja 302TT »

Osta pois vaan. Kyllä se vaimo lopettaa mykkäkoulun ennemmin tai myöhemmin. Kerholaisilta tulee henkinen tuki. :wink:
Mach1 -71
Power_boat
Addikti
Auto: Mustang 4.0 2005

Viesti Kirjoittaja Power_boat »

No mulla on itellä Volvo xc70 D5 ja Musse, 2005 malleja molemmat.
Halvempi näistä vakuutuksiltaan on musse. Muistaakseni näin on myös ajoneuvoveron osalta.
Rahaa on mennyt osiin enempi mustangissa mutta sitä ei olekaan laitettu korjaustarpeessa. Hinnat osille on ihan kohdallaan ja mitään vikaa mulla ei ainakaan ole ollut. Ainut vika on koiranluut mitkä vaihdoin ja ne kustansi n. 20€ Jos huolto on öljyn ja suodattimenvaihtoa niin ei kyllä kalliiksi tule. Erikoisemmat jutut maksaa sitten erikoisen paljon mutta se varmasti onkin selvä asia.

Kulutus on pyöriny reippaassa ajossa n. 9l/100km ja sen alle pääsee kyllä jos haluaa sipistellä. Itsellä oli joskus XC70 volvo 200hp bensakoneella ja se vei noin 11l/100km. Toki mun musse on v6 mutta saman kait se kasi vie mitä olen kuunnellu.

Joo ja tanskandogi menee mussen takapenkille ihan hyvin joten luulis sakemannien sopivan yhtälailla.

Ihmettelen jos ei vaimon mieli muutu kun itse kokeilee, ei meillä ainakaan keskustella edes mustangin poislaitosta. En minä eikä vaimo.
Jos etsit ympärivuotista autoa niin kannattaa katsoa että löytyy ABS ja luistonesto. Lämmöt piisaa sisälle kyllä pakkasellakin ja takalasinlämppäri taitaa jonkin sortin vakiovaruste olla.
Ja kerhossa on naisia sen verran paljon että et tule olemaan pulassa, kyllä kaikki auttaa.
jari
Addikti
Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package

Viesti Kirjoittaja jari »

belayasmert kirjoitti: 12 Marras 2017, 06:07 Käykö tuollaseen roushiin kuitenkin ihan stock osat? Tuo on kuulemma stage2 vapari (ei siinä vissiiin ihan hirveen paljoa ole ylimääräsiä kaakkeja?)
Oma muistisääntöni on, että stage 1: ssä on pelkästää kosmeettisia virityksiä, stage 2:ssa lisäksi paranneltu alusta ja vasta stage 3:ssa lisää tehoa.

Mulla ei kansa rouva ole koskaan ihan täysin tätä Mustang-touhua ymmärtänyt. Tarpeeksi kauan kuitenkin kun on katsellut, niin on hoksannut, että ei tämä tauti tästä parane. Ja on sitten alistunut kohtaloonsa.

Eli pointti on se että turha tätä on millään järkisyillä koittaa perustella... Anteeksi saa helpommin kuin luvan, näin se menee. :lol:
belayasmert
Hiljaisempi

Kiitoksia kaikille infoista ja kannustuksesta :)

Nyt vaimo ilmoitti, että yhdellä ehdolla saisin mustangin hankkia :peukku: :peukku:

Pitää kuulemma viedä vaimo ensivuonna sitten San Franciscoon :shock: no se sen pari tonttua maksaa, eli ei tämä mustang harrastus ihan halvalla ala sitten.

Se kun on aina sinne halunnut, enkä ole sinne suostunut lähtemään, niin tämä saattaisi olla oikeasti se ehto millä poniauton saan hankittua :P

Stay tuned :)

- Tero
Late
Aina äänessä
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T

Viesti Kirjoittaja Late »

Aivan täydellinen diili! Kun tekee hyvän kaupan niin tuon matkan hinnanhan saa tingittyä auton ostohinnasta => ilmainen matka :D Ainakin vaimolle voi näin perustella.

Ja ajattele mitä kaikkea Kaliforniasta voit ostaa Mustangiin... Aivan täydellinen matkakohde verrattuna vaikka Thaimaahan :idea:
Late

-84 Mustang SVO
belayasmert
Hiljaisempi

Nyt on vaan se onkelma, että pitää saada vanha auto vaihdossa menemään, niin tuonti ei nyt onnistu :(

https://www.nettiauto.com/ford/mustang/9212424

Tuosta soittelin äsken, kuulema käynyt kämmi tuodessa ja km alkanut nollasta (tuodessa ollut 50tkm mittarissa) Ja apparin kylkeä on kolaroitu (korjattu) konepelti, lokasuoja, puskuri ainakin (näkyy kuvasta huonosti, mutta apparin valo ei asetu niin hyvin, kuin kuskinpuolen)

En sitten tiedä onko tuollaista järkeä hommata? Nyt ei hintahaarukkaan osu kuin tuo ja sitten toi sininen roushi, mitkä kiinnostaa nettiautosta.

- Tero
ak72
Mega-addikti
Auto: Ford Mustang '66 289 HT

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Yks asia pistää silmään, liike ilmoittaa 106€/v ajoneuvovero vaikka trafin sivulla 330€/v. Aattelinki että miten mun 2014 Golf ja tuolla olla palttiarallaa sama vero 😜
Power_boat
Addikti
Auto: Mustang 4.0 2005

Viesti Kirjoittaja Power_boat »

belayasmert kirjoitti: 14 Marras 2017, 15:51 Nyt on vaan se onkelma, että pitää saada vanha auto vaihdossa menemään, niin tuonti ei nyt onnistu :(

Tuosta soittelin äsken, kuulema käynyt kämmi tuodessa ja km alkanut nollasta (tuodessa ollut 50tkm mittarissa) Ja apparin kylkeä on kolaroitu (korjattu) konepelti, lokasuoja, puskuri ainakin (näkyy kuvasta huonosti, mutta apparin valo ei asetu niin hyvin, kuin kuskinpuolen)

En sitten tiedä onko tuollaista järkeä hommata? Nyt ei hintahaarukkaan osu kuin tuo ja sitten toi sininen roushi, mitkä kiinnostaa nettiautosta.

- Tero
Unohda kolariauto, sitä ei Rouvalle selitä kukaan kuinka paljo se maksaa. Usko, mä tiedän...
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Power_boat kirjoitti: 14 Marras 2017, 17:36 Unohda kolariauto, sitä ei Rouvalle selitä kukaan kuinka paljo se maksaa. Usko, mä tiedän...
Juuri näin, älä missään nimessä osta tuolla hintaa kun pellit ei osu kunnolla toisiinsa. Ties kuinka korjattu, oikein tehtynä tuota ei kuvista pitäis nähä. Jossain näin suht halvan kolaroimattoman tax free GT:n, en tiiä menikö jo.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Momi
Tulokas
Auto: 2005 GT Fastback

Viesti Kirjoittaja Momi »

Mulla voisi olla myynnissä tosi hyvä 2005 gt. Vähän kahden vaiheilla, mutta taidan myydä.
CFR-759
Aina äänessä
Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66

Viesti Kirjoittaja CFR-759 »

Morjensta täältäkin,

Muutamia huomioita allekirjoittaneeltakin tähän 2005 GT Mustangiin. Itse olen ajellut ensi helmikuussa 11 vuotta
ympärivuotisesti 2005 GT:llä ilman ihmeempiä vikoja tai valituksia. Toki ajomääräkin on pysynyt alhaisena kun noita
muita kesäkulkimia on kertynyt. Tällähetkellä n. 116 tkm mittarissa (Kanada malli) ja normi huoltojen lisäksi vain
muutama lisäkorjaus ollut tarpeen. Myynnissäolevia löytyy varmaan Paljon enemmän ajettuja jolloin pitää tarkemmin
ajoneuvoa tutkiskella huolella. Kulutus ei ole ikinä huolettanut, se kun riippuu eniten kengän raskaudesta ja matkasta
mitä päivittäin joutuu ajelemaan. Mulla työmatka-ajo vie n. 11 l/100km ja pitkällä matkalla helppo päästä alle 10 l/100km.
Perus huolto-osat löytyy kotomaasta helposti ja vaikeampiakin pienellä odotusajalla. Eikä maksa Premium-hintoja.
Päällimmäisenä pitää tietää ajoneuvon historia kun noita "surullisia" tapauksia on ollut useita.

terveiset Vesalta
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
musseGT
Addikti
Auto: Shelby GT500 vm 2009 Tube: https://www.youtube.com/channel/UCudyXE ... Llc8cKZ2YQ

Viesti Kirjoittaja musseGT »

belayasmert kirjoitti: 14 Marras 2017, 15:51 Nyt on vaan se onkelma, että pitää saada vanha auto vaihdossa menemään, niin tuonti ei nyt onnistu :(

- Tero
Moikka. Mulla ongelmaan ratkaisu eli käy tekemässä vaihtokaupat tähän http://www.intercar-center.fi/index.php ... 82&lang=en

Mun pirssi ja voin rehellisesti sanoa, että on kyllä loistoyksilö. Muut kerhon jäsenet lienevät samaa mieltä asiasta. Saat antaa autosi vaihdossa ja saat edullisen rahoituksen samalla! :) Hinta neuvoteltavissa. Yl:llä voi kysyä lisää tai 0407509481.
belayasmert
Hiljaisempi

Ei hallitus heltynyt 30k ajoneuvon hankintaan, kun toinenkin auto on jo kalliimmasta päästä.

Jouduin eilen kompromissien kautta tyytymään 2010, 4l kutosella olevaan musseen, mutta tästä on hyvä aloitella harrastusta :D

Äänimaailma on ihan ok, mutta potkua kaipaisi tuollanen vakio, liekö pelkällä pöntön vaihdolla saisi äänimaailmaa vähän edes paremmaksi.

- Tero
Vastaa Viestiin