Jotenkin epäilen, että suurimmat savut taitavat tulla kuitenkin takarenkaista?Ahti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
347 savuttaa hieman
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
joopa joo täällä ollaan.taitaapi olla 347:n ominaisuus toi kulutus.Ahti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
Olisi mukava kuulla näin jälkikäteen käyttäjäkokemuksia...
n.8000km ajettu,n,7dl/1000km sekaajossa. pölläyttää starttaessa pikemminkin.penkissä työnsi ainakin vähemmän kuin kaverin nissani,okei kaverilla on edes ahtoja käytössä(n.2bar..+400hp/500nm,1.8L kone)

takana tulleilta pitäis vissii kysyä,pysyykö lasit auki

itsekin aattelin et kannet kusis läpi.ku puristuspaineet on kuiteskin ok pytyissä.tietysti isommat välykset myösvaikuttaa.ventt.kopanloiskelevyn puuttuminen ja huohotukset ei kierrossa ,myös väh.vaikuttaa.
itsellä JE:n männät molyrenkailla.joku väitti ettei olis niin tiiviit kuin rauta renkulat?joku oikeesti tietävä vois vastata tähän!myös jälkiviisaana toi
tekokkaampi ö-pumppu ei välttämättä ollut hyvä ratkaisu


-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Rahalla saa ja hevosella pääsee, kuuluu sanonta. En väitä, ettei tätä ongelmaa voisi välttää, mutta kuten mainitset, kaikki maksaa. Ajetaanhan myös pitkiä kilpailuja kyseisellä ratkaisulla, joten kyllä osat saa kestämään. Kilpakäytössä ei ole niin väliksi, vaikka pikkuisen savua pöllähtää.457 kirjoitti:En voi kiistää etteikö öljyrenkaan ja männän tapin päälekkäisellä sijainnilla olisi merkitystä öljyrenkaan toimintaan. Mutta tämä käytäntö on kovin yleinen muissakin strokeri koneissa. Mäntien valmistajilla on erilaisia keinoja poistaa ko. ongelma. On halvenpia ratkaisuja - > "halpa" mäntä ja kaliinpia ratkaisuja - > "kallis" mäntä. Jos täydellinen 347 strokeri sarja maksaa alle 500 $ ja kustom mäntäsarja esim. 334 strokeriin noin 1200 $ sarja (männäntappi ja öljyrenkaat päälekkäin) niinjommassa kummassa jostain kai on jouduttu tinkimääm.rtm kirjoitti:Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, olen ainakin henk. koht. ollut skeptinen öljyrenkaan sijainnista 347 männässä. Tämä on osaltaan jarruttanut meikäläisen intoa lähteä stroukkaamaan 302 moottoria.
Paljon rakennetaan 347 motteja rakennussarjoista, joten kai ne on OK. En vaan kuulu tämän ratkaisun puolestapuhujiin.
Mulla oli toi öljypumppu 289:ssä jo valmiina niin siksi tohon tuli se. Muuten en ehkä olisi laittanu HV pumppua. Öljynkulutuksesta en näillä kilsoilla osaa sanoa vielä mitään. Täytyy nyt vaan koitttaa ajaella ja seurata hommaa, ei jaksais nyt alkaa repimään aukikaan.ac5 kirjoitti:myös jälkiviisaana toiAhti kirjoitti:Olenkos minä ainoa kaistapää kerholaisissa joka on rakentanut tälläsen epäkelvon savukoneen?
Olisi mukava kuulla näin jälkikäteen käyttäjäkokemuksia...
tekokkaampi ö-pumppu ei välttämättä ollut hyvä ratkaisumuuten kone toimii hyvin,että jos toi jää ainoaksi murheeksi,ei mielestäni sen takia kannata jättää tekemättä.PS:öljy on näissä se halvin elementti
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Onkos mielipiteitä oikeasta lämmöstä? Ajossa lämmmöt huitelee siinä 180-190 paikkeilla.Ahti kirjoitti:Lämpöongelmia ei ole mutta flekti lähtee päälle vasta 205-210F. Onkohan liian korkea arvo??
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Kyllä noilla lämmöillä pärjäilee. Ei ole liian korkea.Ahti kirjoitti:Onkos mielipiteitä oikeasta lämmöstä? Ajossa lämmmöt huitelee siinä 180-190 paikkeilla.Ahti kirjoitti:Lämpöongelmia ei ole mutta flekti lähtee päälle vasta 205-210F. Onkohan liian korkea arvo??
Noin 160 -170 F olisi maksimitehon kannalta paras mutta kulutuksen kannalta 180 - 200 F ehkä parempi.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Tyypillinen 331 tehdään 0.03" ylikoossa 3.25" kammella, useimmiten myös 5.4" veiveillä, jolloin männäntapin korkeus on luokkaa 1.17 ja öljyrenkaan ura on silloinkin auki esim. KB355 tai KB178 (Chevy 366 mäntä).Aku_81 kirjoitti:Hiukan ot minkälaiset veivit ja kampiakselin ja tietenkin männät vaatii 331? Siis tietenkin verrattuna 347:aan
Toinen vaihtoehto sekä 347 että 331 olisi 5.315" veivi, joita löytyy esim. Probelta. Tosin paikat jää auki myös KB:n männillä, jotka ovat Chevyn männäntapilla (.927") eikä Fordin (.912"). Ilmeisesti ainakin Proben 331 paketti 5.315" veiveillä pitäisi pitää öljyrengas pois männäntapin alueelta.
331 voi tehdä myös 289:n veiveillä ja Windsorin 383 (KB322) tai Chevyn 383 männillä. Veikkaanpa, että pikkuhiljaa moni peruskunnostukseen joutuva 289 syntyy uudelleen 331:nä. Kustannuksiltaan voi ajatella, että stroukkikustannus on 3.25" kampi - vanhan alikokohionta + veivin yläpesän muokkaus Chevyn tapille + KB:n mäntä - tavisylikoko 289 mäntä. Tiedän ainakin yhden, jolle tämä tulee tapahtumaan.
Männänrenkaiden asennukseen ja niiden sisään
ajossa olen käyttänyt normaalia mineraali öljyä 10-30w tai 10-40w
en syntikkaa koska hioutuminen tapahtuu nopeammin i
ei ole ihmeemmin ollut savutus ongelmia sen puolesta
ohjurit/ tiivisteet /sopivuus voi olla yksi syy miksi "pölläyttelee"
onko savuttelu kokoaikaista , startatessa vai kaasuttelussa
en ensimmäiseksi epäilisi männäntapin korkeutta
moottoripyörissähän on sama systeemi?
muuten vaan kovaa ajoa että paikat hakeutuu
jos käry ei vähene sitten hoonailuks ja uus rumba...
ajossa olen käyttänyt normaalia mineraali öljyä 10-30w tai 10-40w
en syntikkaa koska hioutuminen tapahtuu nopeammin i
ei ole ihmeemmin ollut savutus ongelmia sen puolesta
ohjurit/ tiivisteet /sopivuus voi olla yksi syy miksi "pölläyttelee"
onko savuttelu kokoaikaista , startatessa vai kaasuttelussa
en ensimmäiseksi epäilisi männäntapin korkeutta
moottoripyörissähän on sama systeemi?

muuten vaan kovaa ajoa että paikat hakeutuu
jos käry ei vähene sitten hoonailuks ja uus rumba...
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
On ja jopa sylinterikannetkin1969 kirjoitti:Onhan imusarja jälkikiristetty. Oma kone pölläytteli kun imaisi ölkkiä imukanavaan.
Janne

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Tyhjäkäynnillä ainakin sauhua tulee ihan tarpeeksi, ajon aikana savutuksesta en tiedä kun en ole vielä uskaltanu antaa tota kellekään kokeiltavaksiTapsa kirjoitti: onko savuttelu kokoaikaista , startatessa vai kaasuttelussa
en ensimmäiseksi epäilisi männäntapin korkeutta
moottoripyörissähän on sama systeemi?
muuten vaan kovaa ajoa että paikat hakeutuu
jos käry ei vähene sitten hoonailuks ja uus rumba...

Mutta nyt ei jaksa tutkia eikä ihmetellä enempää, haluan nyt vaan jonkinlaisen aikakortin tolle vessalle. Sitten jos aika näyttää odotuksien mukaiselta niin jatkan koneen kanssa hieromista jos ei niin laitan siihen mersun dieselin


Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.