TFS stage 1 rullanokka
TFS stage 1 rullanokka
Täytyy vielä kysäistä täältä, jos jollain on kyseinen nokka-akseli autossa, että meneekö tolla nokalla päästöistä läpi heittämällä, vai ei. Jos sen laittaisin tuohon - 95GT :hen? Se on computer combatible, mutta onko emission combatible?
Toni
Toni
Re: TFS stage 1 rullanokka
Eli ei paljon eroa, mietinnässä vaihtaako nokka-akselia vai ei. Sitten on vielä se toinen vaihtoehto/suunnitelma josta pitää kaivaa enemmän tietoa.
Re: TFS stage 1 rullanokka
Olis kiva jos porukka kertoisi millä akselilla menee päästöistä kikkailematta läpi. Sen tiedän että comp cams 270xe menee. Mikä siinä nokassa tekee sen että ei mene päästöistä läpi? Kun toisaalta tuntuu että ennemmin se TFS stage 1 menis 112 lsa lla kuin e303 110 lsa :lla. Kumminkaan asteissa ei hirveästi eroa. E303 220/220 ja TFS stage 1 221/225.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: TFS stage 1 rullanokka
Olen laittanut TFS Stage1 nokan stroker-koneeseen, ja helpolla läpi päästöistä säätämällä. Mikä mörkö siinä lastussa on ettei malta laittaa. Multa saa dynosäädön kanssa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: TFS stage 1 rullanokka
Ei mitään mörköjä oo. No niin, kun kerran saa läpi niin sitä kokeillaan. Ny mennään vaan niin pienellä budjetilla että oikein ketuttaa!
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: TFS stage 1 rullanokka
Oon todennu että jos on äärimmäisen pieni budjetti on parempi olla tekemättä mitään.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: TFS stage 1 rullanokka
Onneksi osat on jo hyllyssä!
Että mitään isompaa ei voi suunnitella.

Re: TFS stage 1 rullanokka
Mulla on mennyt kaikki nokat läpi päästöjen osalta, ei minkäänlaista säätöä. Ajaa vaan auton kontorille ja aina menee läpi.Topias74 kirjoitti: ↑18 Marras 2017, 19:30 Olis kiva jos porukka kertoisi millä akselilla menee päästöistä kikkailematta läpi. Sen tiedän että comp cams 270xe menee. Mikä siinä nokassa tekee sen että ei mene päästöistä läpi? Kun toisaalta tuntuu että ennemmin se TFS stage 1 menis 112 lsa lla kuin e303 110 lsa :lla. Kumminkaan asteissa ei hirveästi eroa. E303 220/220 ja TFS stage 1 221/225.
Nokat on olleet noin 230 - 270 asteisia 050" nostolla ja LSA:t välillä 106 - 114. Noi nokat ovat kaikki ns. kustom valmisteita.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: TFS stage 1 rullanokka
Onko päästöissä samat raja-arvot kuin 1995 gt Mustangissa?
Re: TFS stage 1 rullanokka
Ei oo mitään raja-arvoja 65:lle eikä 67:lle, vapaata kunnon Hot Rod meininkiä seokset tuoone 12,5 ja 13,0 väliin, lambda 0,85 - 0,90, niin kyllä lähtee.
Misiköhän minä pitäydyn noissa vanhoissa vehkeissä? Kai siksi että koneessa saa käyttää minkä laista nokkaa tahansa, esim. nyt menossa 296/302 toisin 050" nostolla 262/268 ja tietenkin mekaaninen, että kaikki hyöty tulee käytettyä.
Nyt MEXICO:ssa 292/296 toisin 050" nostolla 258/262.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: TFS stage 1 rullanokka
Niin, meillä uudempien Mustangien laittajilla on se pieni ongelma aina edessä kun katsastukseen menee. Toiset kikkailee huijaamalla läpi ja toiset yrittää saada seokset kerralla kuntoon oikealla nokka-akselilla, ettei tarvii aina kikkailla ennen katsastusta, sen kun ajaa leimalle. Eikä ruveta nyt viisastelemaan että aja vakio nokka-akselilla niin ei tarvitse miettiä! Tätähän se harrastaminen on, ongelmien ratkaisujen löytyminen. Ja varmasti ratkaisu löytyy tähänkin asiaan, vaikka tieto tuntuu olevan kiven alla. 

- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: TFS stage 1 rullanokka
Ei muutaku uus nokka koneeseen ja kunnon säätöön auto sen jälkeen. Ei tartte jännittää sitten meneekö läpi päästöistä. Mukaan saa säätäjältä yleensä myös lapun katsastukseen päästöistä.
- Fake
- Aktiivi
- Viestit: 138
- Liittynyt: 01 Touko 2014, 21:36
- Auto: 1994 Mustang gt convertible
- Paikkakunta: Kouvola
Re: TFS stage 1 rullanokka
En ole ainekaan ikinä kuullut ettei stage 1 olisi mennyt päästöistä läpi.
Nokka tiedoissa lukee;
Computer-Controlled Compatible: Yes
Calibrated mass airflow meter required.
Compression: 9:1 minimum.
Nokka tiedoissa lukee;
Computer-Controlled Compatible: Yes
Calibrated mass airflow meter required.
Compression: 9:1 minimum.
SN95 - SBF 363
Re: TFS stage 1 rullanokka
Joo, itse ajattelin että tuo TFS stage 1 nokka-akseli olisi nykyaikaisempi kuin se ford E303. En oikein löytänyt netistäkään mitään vertailua noista efi nokista. Mulla siis molemmat hyllyssä ja niistä pitäisi valita. Puristuksiahan tuossa koneessa on noin 9.5.
Re: TFS stage 1 rullanokka
Kyllä ahtaminen edelleen kiinnostaa, mutta kun alkaa laskea osien hintoja mitä siihen projektiin vielä tarviisin, tuntuu siltä että ei riitä nyt rahkeet, osat on kumminkin useita satoja euroja ja vielä säätö siihen päälle . Kumminkin moottori aukaistava ja jo perus remonttiin menee rahaa, ja ajattelin että samalla vaihtaa sen nokan kun on kone auki. 
