Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
Varmaan joillain jo silmiin osunutkin Overdriven "Vanhoja valokuvia" topic. Siellä on mahtavia kuvia ja muisteluita 80-luvun Mustang-rakennelmista. Eipä kai kellään enää tulisi mieleen laittaa 6 kpl Mantan takavaloja tai muokata early-HT:n perää Corvetten tyyliseksi. Mitähän noille autoille kuuluu tällä hetkellä, onkohan säilynyt noissa kuoseissa?
Tuon sivun 212 yläreunassa "hatakin" mainitsema "Turbo Mustang" ei ole enää Kuusamossa.
Myytiin Kuopion seudulle pari vuotta sitten. Kävin katsomassa autoa muutama viikko ennen omistajanvaihdosta syksyllä 2008. Ostaja oli uhannut kunnostaa auton entiseen loistoonsa joten sitä odotellessa...
Viimeksi muokannut IronHorse, 01 Joulu 2010, 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vilahtelihan siellä Leppäsen veljesten HT kai -67 tai 68, jonka ostivat täältä Orimattilasta 80-luvun alussa Näverin Patelta.
Itsekin tuosta olin silloin kiinnostunut, vaan ei olisi opiskelijan rahat riittäneet. HR-kilpinen, missähän kuosissa on nykyään?
Oli kai jossain vaiheessa ISOlla koneella, kun kisasivat. Alunperin oli vaalean keltainen. ZXKimmo muisteli, jotta olisi alunperinkin ollut isolohkolla,
onko muilla muistikuvia Mustangista?
Joo tuosta Leppästen autosta on jo alaikäisenä eli -80 luvulla muistoja Järvenpäästä, jossa em. auto pyöri veljesten toimesta kadullakin siinä hienossa metallin sinisessä asussa.Konehan oli 427 jolla ajettiin Hangossa 13:n aikoja ja slickseillä luokkaa 11.7 eli se oli kyllä pitkään Suomen nopein musse.Kadulla siinä oli jotkut Centerline / Cragar SST tyyppiset vanteet ja 305/60-15 leveät takakumit. Vanhempien kavereitten kanssa Leppästen Maantiekylän tallilla käytäessä sitä kuolattiin. Muistaakseni kaverini olis Leppäsiltä kuullu että katsastusmies olisi tokaissut koeajolenkin jälkeen että:"tällähän on mukava ajaa!.." sittemmin joku huhu kertoo että auton pohjakin oli niin mätä että kilpurikäytössä siitä ainakin oli luovuttava, ja Leppäset rakenteli -71-73 sportsroof koppaisen Street/Race lehden väreissä olevan "Thunder Jet 500" Mustangin, joka onkin sitten eri tarina.
sale kirjoitti:Leppäset rakenteli -71-73 sportsroof koppaisen Street/Race lehden väreissä olevan "Thunder Jet 500" Mustangin, joka onkin sitten eri tarina.
taitaa em. alakerta olla Jalasjärven äijillä nykypäivänä. Akseli oli koneisteltu letukan 454:sta, aikansa roddingia kun ei vielä Foorttiin saanut stroukki akseleita, niin piti koneistella noita letukan kalikoilta (lohkon borespacing melkein sama 4,840" GM ja 4,900" Ford 385).
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Kiitos salelle valaisevasta tietopaketista. Jotenkin kiinnostaa tuon Paten entisen Mustangin vaiheet.
Ei ihme, jotta alusta oli pehmeä. Ostin sitten v 83 kymmenen vuotta vanhan Volvo 144 GL 73:n.
Täysin läpimätä pohjaltaan. Samoilla suolahiekkateillä ajettu kuin Paten Mustang.
Enoni oli joskus aikanaan rakentamassa Kouvolaan Speden saluunaa. Kertoi, että kun spede tuli työmaalle, niin heitti takapaksista heinäpaalin mustangin keulille. Ruokatauko
Pulkkilanharjun lossilla ( silloin kun se vielä siellä oli) 60- luvulla, olisko ollut -68 samalla lossikyydillä kuin Spede ASU- 1:llä. Vaikka olin silloin pikku nassikka on jäänyt elävästi mieleen Spede ja Musse, sen verran se erottui muusta autokannasta. Spede veteli rennosti tupakkia ja katseli Päijänteen maisemia.
Leppäsillä oli mun mielestä 70- luvun lopussa Maantiekylässä pihalla metallivihree fastback. Ajelin siitä aina ohi fillarilla kesätöihin mennessä Maantiekylän asfalttiasemalle.