kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
t800
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Syys 2017, 23:05
Auto: Ford Mustang Cobra SVT 1997 4v

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja t800 »

Ajattelin uuden otsikon tehdä aiheelle, mutta kun näköjään samasta asiasta onkin jo keskustelu aikaisemmin niin päätin nostaa tämän takaisin ylös.

Eli summarum itsellä olisi myös topiikin aloittajan tavoin -97 Cobra 4.6 dohc 4v johon olen kaavaillut harkinnan jälkeen laittaa remmiahtimen. Koska tehot olisi tarkoitus hilata tuonne 600hp tuntumaan niin myöskin on tarkoitus uudistaa koneen tekniikka vastaamaan 03-04 Terminator malleja eli:

- Kenne Bell 2.1L Cobra 96-98 ahdinkitti. K.o ahdinkitti ei sisällä välijäähdytintä joten tarkoitus olisi tarvittassa itse rakentaa sellainen.
- Manleyn taotut Männät + Kiertokannet ..puristukset olisi tarkoitus laskea nykyisestä 9.85:1 > 8.5:1
- 60-80lbs suuttimet
- 90mm MAF
- Vahvempi kytkin
- T-45 laatikosta vaihtoon 10-boorinen kytkinakselin ja tilalle 26-boorinen, koska luetun mukaan k.o osa on heikoin lenkki hajomaan kun vääntö kasvaa.
- Usean ohjelman sisältävä ECU
- Polttoaineeksi RE85 (ehkä)

Eli alustavasti tarkoitus olisi jäädä alle 420hp koska laki ei enempää salli, isommat hepat sitten pienellä ahtimen hihnapyörällä kun auto saa leiman. Tällä hetkellä mikä arveluttaa on päästöt, auto kuuluu EURO2 luokkaa ja tarkoitus olisikin RE85 ja/tai suurella hihnapyörällä pudottaa ahdot tarvittaessa alas jotta auto saadaan papereihin/katsastuksesta läpi, mutta mietityttää riittääkö tämä vai murehdintaanko tässä liikaa että ns 98 ja 0.5bar~ ahdoilla auto menee edelleen läpi päästöistä?

Katsastusinsinöörioli tuumasi päästöistä että "Päästöt ja melu voidaan jenkkiautossa hyväksyä käytönaikaisella mittauksella"

Tuossa vielä löysin V8 lehdestä artikkelin jossa ahdettu 2009 musse ja meni heittämällä läpi päästöistä:
http://www.motoral.fi/files/ajankohtais ... 102009.pdf
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Huutelen taas tähän väliin että laita turbo tai kaks. Saat tuon tehotavoitteen helpommalla, vaikka onhan tuokin viime vuosituhannen keksintöjä...
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
t800
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Syys 2017, 23:05
Auto: Ford Mustang Cobra SVT 1997 4v

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja t800 »

Toki turbolla tehotavoitteeseen yltää, mutta helpommalla tuskin...
Cobra97
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 04 Heinä 2019, 19:17
Auto: Mustang Sportroof 1969
Engine Cobra 4.6L 32V 1997
Hammastanko ohjaus 4-linkki perä

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Cobra97 »

Tossa yks osoite: https://www.procharger.com/gallery/41/1997-ford-cobra

Tässä toinen (edustaja usalaiselle procharger.com firmalle) mutta aikas ummikkoo kun kyselin vähän erikoisuuksia koneeseen.
Avatar
Rita GT
Mega-addikti
Viestit: 541
Liittynyt: 11 Heinä 2012, 16:42
Auto: FORD MUSTANG 1998 SVT COBRA
Paikkakunta: Lahti

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Rita GT »

Minulla on suht tehokas Prochargerilla oleva - 98Cobra. Kun tälle tielle lähtee ei loppua näy. Aina löytyy miten voi tehdä vielä vähän paremmin jonkin kohdan.
balez
Addikti
Viestit: 259
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 22:04
Auto: Mustang Gt -95
Paikkakunta: Vantaa

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja balez »

Mä voin myydä tehokkaan "valmiiksi" rakennetun cobran.
Vähän ohi aiheen mutta jos jotakuta kiinnostaa niin varmasti halvempi kuin itse lähtee osista tekemään.
T:Pauli
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: kokemuksia/tietoa? V8 doch 4v 4.6l cobra

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

balez kirjoitti: 05 Marras 2021, 12:02 Mä voin myydä tehokkaan "valmiiksi" rakennetun cobran.
Vähän ohi aiheen mutta jos jotakuta kiinnostaa niin varmasti halvempi kuin itse lähtee osista tekemään.
T:Pauli
Toi on totta mutta itserakentamisen halu on myös yksi argumentti. Sama kuin kilpurin rakentamisessa, paljon halvempaa ostaa turnkey vehje kuin rakentaa sellainen.
Vastaa Viestiin