Wikipedia sanoo 14.7:1 ja Fordin ecut käyttää normaalisti arvoa 14.64:1. Nesteen ilmoituksen mukaan kuitenkin 14.48:1 98E5 bensalle ja 14.27:1 95E10 bensalle. Uudet ecut toimii suoraan lambda-arvolla eli sinne on helppo muuttaa vaan lambdan korjauskerroin.
302 kone menee ihan mainiosti pikku kuormalla matkassa 15-15.5 arvolla mutta katalysaattorin toiminta ei ole silloin niin tehokasta. Voi olla yksi syy miksi Foxit ja SN:t ei kelpaa päästömittauksessa kuin kovan lämmityksen jälkeen.
Jos haluaa puhtaan palamisen ja optimi bensankulutuksen, niin säätö on paljon helpompaa takahappiantureilla varustetussa autossa.
Stoikiometrinen seos nykybensalla
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Stoikiometrinen seos nykybensalla
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Stoikiometrinen seos nykybensalla
Oma pirssi näyttää eniten just tuota 14,6 matka-ajossa. Eli hyvällä mallilla mennään. 
