03 alusta

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
Hessu1972
Aktiivi
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Heinä 2017, 05:58
Auto: Ford Mustang 3.8 v6 2003.

03 alusta

Viesti Kirjoittaja Hessu1972 »

Onko kukaan vaihtanut Mustang v6 3.8 2003 säädettävää alustaa.minkä merkkinen,hinta ja mistä hankkinut. Kiitoksia etukäteen.
Mustang 03 3.8 v6 San Francisco
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Moro, alustahan on lähes sama 79-04, joten tietoa löytyy netistä ja tältäkin foorumilta jonkun verran. Jos vielä haluaa hieman tarkennusta niin 94-04 on painonkin puolesta hieman lähempänä, foxit kun on vähän kevyempiä.

Ameriikan maalla näihin saa alustaa jos jonkunlaista, lähinnä kannattaa katsoa että saa jotkut merkki-iskarit (Koni, Bilstein, Monroe, Sachs...) joista ei kuitenkaan loppupeleissä tartte maksaa kovin paljoo merkkiextraa. En tiiä onko näihin saatavilla olevat tarvike iskarit samalla tavalla pintakovia kuin euroautoissa, jenkit kun tuppaavat tykkäämään lullista.

Lähtisin siitä liikkeelle että hankkii hyvät iskarit joka nurkkaan, ja jos madallusta haluaa niin saman tien sitä varten suunnitellut hieman vakiota lyhyemmät iskarit. Eteen coil overit, joko halvimmat mahdolliset joilla pystyy "säätämään" korkeutta tai sit kerrasta jäykkyys ja korkeussäädettävä (kalliimpi). Taakse riittää vakio paikalla olevat jouset, mutta toisaalta tänä päivänä taitaa coil overit tulla yhtä kalliiksi jo kun korkeussäädettävä tukivarsisarja.

Ihan hillittömiä madalluksia ei sitten kannata alkaa tekemää, tukivarsien kulmat menee päin p......


Ja sit ihan ekana ennen kun teet mitään muuta niin laita rungonyhistäjät.

Sori että tuli nyt tämmönen ei hintatietoja tai linkkejä sisältävä postaus, mutta jos nuo tämän ikäiseen alustoja hieroneet nyt kohta heräisivät.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Alusta faq vissiin jo luettu. Hintahaitarin alapäässä on UPR tavarat, ja yläpäässä varmaan KW. QA1 varmaan jo aivan riittävä säädöiltään ja laadulta. Takapään coil-over kohdistaa rasituksia korissa sellaiseen kohtaan jota ei ole suunniteltu ottamaan kaikkea voimaa vastaan. Suositus olisi siihen tehdä jotain vahvistusta jos alusta rakennetaan sen takia että käyttö on rajumpaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Hessu1972
Aktiivi
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Heinä 2017, 05:58
Auto: Ford Mustang 3.8 v6 2003.

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Hessu1972 »

Kiitoksia .pitäneen alkaa etsiä netistä tavaraa. Itselleni tuo tämän hetkinen alusta on aika löysän oloinen. Ei ole aikaisempaa kokemusta Mustangin alustasta.
Mustang 03 3.8 v6 San Francisco
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mä olen laittanut tuohon omaan - 95 Gt:hen alustaan uretaanipuslat etu ja takatukivarsiin, jouset Ford Racing ja iskarit Bilstein. Auto jo paljon parempi verrattuna vakioon lullaan. Vielä rungon yhdistäjät, kunhan kerkeää.
Hessu1972
Aktiivi
Viestit: 57
Liittynyt: 30 Heinä 2017, 05:58
Auto: Ford Mustang 3.8 v6 2003.

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Hessu1972 »

Mistä nettikaupasta ostit tarpeet?
Mustang 03 3.8 v6 San Francisco
Yamaha xvs 650 bobber
Kia ceed 1.6 ex
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Iskarit Futurez ja puslat ja jouset US-Parts.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: 03 alusta

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Ja siitä eteenpäin: Kolmilinkki tai torque arm tekee autosta turvallisemman, poistuu neljän linkin mahdollinen jumi (binding, quadrabind) ja etupää parantuu MM tai Griggsin K-memberillä. Miksi niin huono, että noin paljon pitää parannella, no, se alusta on suunniteltu pääasiassa 1976-77 1978 tulleeseen Fairmonttiin.
Vastaa Viestiin