Vasta sitten vääntöä pellin alle.
I6--->V8
- voxagent
- Addikti
- Viestit: 206
- Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:58
- Auto: Ford Mustang 3.7 2011
MGB Roadster 1971 - Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Kutos-mustin omistajana en vois kuvitellakaan heittäväni keulalle kasia kutosen jarrujen,alustan ja voimansiirron varaan. Ainakin saavutettava hyöty rajottuisi käyntiääneen
Kaikkeahan ei tietysti tarvitse tehdä kerralla ja muutos kannattaisi tehdä ensin akseleihin ja ohjaukseen jo kutosmoottorin aikana.
Vasta sitten vääntöä pellin alle.
Vasta sitten vääntöä pellin alle.
No eihän ne vakiossa alkuperäiskasilla olevassakaan suuriin juhliin aihetta anna...voxagent kirjoitti:kutosen jarrujen,alustan ja voimansiirron varaan. .
Ford Mustang HT 260 Tri-Power, -64½
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
Ford Mustang Convertible 289, -66
Honda CB750, -73
Things from an era, when the West still knew how to make things for themselves, not from an age of throw it together largely wrong in the Far East.
-
raunoh
- Addikti
- Viestit: 401
- Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
- Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
- Paikkakunta: Kuopio
Jo aiemmin on tuotu perustelut sille, että on syytä pitäytyä tehtaan suunnittelemissa ja toteuttamissa spesifikaatioissa (tai ylittää normit). Eivät nuo ole huuhaata ja tuulesta temmattuja. Poikkeamat ovat lainvastaisia, katsastuskelvottomia, kestävyyttä ja turvallisuutta huonontavia, ja vakuutusyhtiö voi evätä/periä korvauksia onnettomuuden sattuessa, puhumattakaan mahdollisista oikeudellisista seuraamuksista.
En näe perusteluja enkä järkeväksi poiketa tehtaan normeista. Mutta jokainen toki voi omalla riskillään tehdä mitä haluaa, mutta EN SUOSITTELE.
Lisäksi, 6-syl rummut ovat 9" ja V8:n rummut ovat 10" kokoiset. Eli selvästi erilaiset jarrun tehot.
En näe perusteluja enkä järkeväksi poiketa tehtaan normeista. Mutta jokainen toki voi omalla riskillään tehdä mitä haluaa, mutta EN SUOSITTELE.
Lisäksi, 6-syl rummut ovat 9" ja V8:n rummut ovat 10" kokoiset. Eli selvästi erilaiset jarrun tehot.
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..janne260 kirjoitti: Lakifaktaa, Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 1992:
...
4. Moottorin vaihtoa ei saa suorittaa, jos auton omamassan suhde moottorin nettotehoon muutoksen jälkeen on pienempi kuin 7 kg/kW.
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Olen esittänyt totuudenmukaisen kertomuksen todellisesta elämästä, en ota muuhun kantaa kuin esitettyyn kysymykseen. Kysymykseen kuka sitten on virheitä tehnyt, jokainen voi itse ottaa kantaa.
Viimeksi muokannut Tarkkailija, 07 Elo 2005, 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitäiskö huolestua n. 4,30kg/kWveekoo kirjoitti:Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..janne260 kirjoitti: Lakifaktaa, Annettu Helsingissä 30 päivänä joulukuuta 1992:
...
4. Moottorin vaihtoa ei saa suorittaa, jos auton omamassan suhde moottorin nettotehoon muutoksen jälkeen on pienempi kuin 7 kg/kW.![]()
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Viime aikoina ei ole käynyt puntarissa kuin kuski ja paino on noussut.rtm kirjoitti:457, paljonko sun Fb painaa nykykunnossa?
Mutta jos kuski ei laihdu niin autoa on kyllä yritetty laihduttaa, mutta sekin taitaa olla lähes 100-150 kg ylipainoinen kun tavoitepaino olisi 1150 kg.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Perskuta. Laskeskelin juuri, etta ei mene kaukaa, ettei kasikoneiseen vakio '05:een ei suomessa saa lain mukaan vaihtaa edes alkuperaismoottoria..
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Tuota 7 kg/kW sääntöä ei sovelleta, jos moottori menee painoltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan tiettyihin rajoihin tehokkaimaan alkuperäisen suhteen. Olikos se +10%, +20% ja +25%
Näillä itsekin sain mustiin vaihdettua 351w -69:n specseillä 290 hv...
1320 / 290 = 4,55 .... Olispa hepat "oikeita" ...
3560lbs / 300hp = n. 7.21 kg/kW
Tuota 7 kg/kW sääntöä ei sovelleta, jos moottori menee painoltaan, teholtaan ja iskutilavuudeltaan tiettyihin rajoihin tehokkaimaan alkuperäisen suhteen. Olikos se +10%, +20% ja +25%
Näillä itsekin sain mustiin vaihdettua 351w -69:n specseillä 290 hv...
1320 / 290 = 4,55 .... Olispa hepat "oikeita" ...
Kutosen navat 4 pultiset V8:n navat 5 pultiset -> ei käy.V-V kirjoitti:käykö 8 jarrut kutvosen akseleihin?
Vähintään navat on vaihdettava, mutta niinkuin Rauno kirjoitti oikotietä onneen ei kannata käyttää.
Vaihda V8:n koko etuolka-akseli jarruineen ja koko taka akseli jarruineen.
Niin myös kaikki edellämainitut komponentit olisi vaihdettava.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
Tarkkailija
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Kun laittaa paljon vahvikkeita, niin on vaikea laihduttaa kopasta, vaikka repisi verhoilua pois, eikä ylhäältä saa laihdutettua kuin muovilaseilla ja lasikuitukansilla. Muu painonpudotus tapahtuu vyötärölinjan alapuolelta. Ovista saisi aika paljon painoa pois, jos vaihtaisi ne kuituun. Toisaalta niistä tulee aika lerppuja kovassa vauhdissa. Mielestäni homma menee yli, jos lähdetään radikaalisti muuntelemaan alkuperäistä koria.457 kirjoitti:Viime aikoina ei ole käynyt puntarissa kuin kuski ja paino on noussut.rtm kirjoitti:457, paljonko sun Fb painaa nykykunnossa?
Mutta jos kuski ei laihdu niin autoa on kyllä yritetty laihduttaa, mutta sekin taitaa olla lähes 100-150 kg ylipainoinen kun tavoitepaino olisi 1150 kg.
Salliiko säännöt muutoksia akseliratkaisuihin, vai pitääkö kilpailuissa yleensä olla alkuperäistyyppinen ripustus?
- veekoo
- Aina äänessä
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Mitenkas muuten noi lakipykalat menee muunnoksessa, kun maahantuodessa tarvitsee olla valmistusajankohdan pykalat taytetty? Eli siis meneeko esim. -66 mustin kasimuunnoksessa vaatimukset vuoden 1966 lakien mukaan vai muutoskatsastusajankohdan. Tuli vaan sellainen mieleen, ettei kay ohraisesti ja tarvitse alkaa laittamaan sivuvilkkuja ym kamalaa..

