Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Musse87
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2017, 20:21
Auto: Ford Mustang 1994 5.0l.

Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Musse87 »

Elikkäs musse rupes pätkiin tosi pahasti yht'äkkiä. tulpat ja puola vaihdettu.. Johtuisikohan virranjakajan hall anturista? :/ Kierrokset ku on 2000:ssa niin pätkii niin maan perusteellisesti.. tyhjäkäynti seilaa hetken...
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Koita onko akseli kuinka väljä, se tahtoo käydä kuivana. Kansi/pyörijä/johdot/vahvistin lokasuojassa?
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Musse87
Tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2017, 20:21
Auto: Ford Mustang 1994 5.0l.

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Musse87 »

Täytyypi huome kahtella... :)
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Tätä on näköjään nyt ilmassa, mullakin rupesi äsken Motonet-keikalla pätkimään ja nykimään. En tunnistanut mitään varsinaisesta kierrosaluetta missä tämä tapahtuu - ainakin 20-80kmh vaihteesta riippumatta. Kiekkamittari dippaa aina semmoset 100-200rpm, kun pätkäsee. Ja pätkintä voi olla muutaman sekunnin välein tai vaikka muutaman kerran nopeasti peräkkäin. Tyhjäkäynti on mun mielestä normaali ja ilman kuormaa kaasutellessä kuulostaa normaalilta.

Piuhat, kansi, pyörijä, tulpat alle 10.000km ajettuja.

Mistäköhän tässä kantsis aloittaa? Niin ja mimmosella skannerilla näistä saisi luettua koodit ja katsottua anturidataa? Saako Suomesta? Mulla on tallilla AutoXray (OBD1) mutta en muista yhtään tukeeko se vain GM:ä vai onko monimerkkiskanneri, täytyy käydä hakemassa se joku pvä.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Vee8
Aina äänessä
Viestit: 1138
Liittynyt: 25 Touko 2004, 15:34
Auto: Ford Mustang GT 1994
Ford Mustang Sportsroof 1969
Ford F-150 Lariat 2007
Ford Mustang Mach-E GT
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Vee8 »

Hyppyjohdolla tai vaikka paperiklemmarilla ja vikavalolla saa kyllä koodit alkukantaisesti ulos, niitä vaan useinkaan ei ole, vaikka vikaa löytyisikin. Nää ei vielä ole mitään kovin fiksuja vehkeitä..
"eihän tässä nyt kuinkaan voi käydä"
_____________________________
-----Ford Mustang GT -94-----
---Ford Mustang Sportsroof 1969 projekti----
---Ford F-150 Lariat 5.4 Triton 4x4---
------Ford Mustang Mach-E------
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Joo, tuttu juttu. Mulla ei pala mitään vikavaloa, joten luulen ettei siellä ole aktiivisia koodeja. Anturien jne. näyttämät olisi kuitenkin kiva nähdä.

EDIT: aha, tämä "ei vikavaloa = ei vikakoodia" ei sitten näköjään pädekään Fordeissa. Joten, täytyypä käydä kattomassa onko siellä jotain tallessa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Jos tulkitsin koodit oikein niin tämmöstä:
KOEO: 111 - System Pass
KOER: 116 - ECT out of self test range 0.3 to 3.7 volts
Cylinder balance test: 90 - All cylinders passed Cylinder Balance Test

Hmmm... voiko lämpötila-anturi aiheuttaa nykimistä?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Late »

ToniH kirjoitti: 10 Elo 2017, 17:44 Jos tulkitsin koodit oikein niin tämmöstä:
KOEO: 111 - System Pass
KOER: 116 - ECT out of self test range 0.3 to 3.7 volts
Cylinder balance test: 90 - All cylinders passed Cylinder Balance Test

Hmmm... voiko lämpötila-anturi aiheuttaa nykimistä?
Ei ollenkaan mahdotonta. Jos haistaa lämmön väärin ja säätää sen mukaan. Hyvinkin tyypillinen vikakohde. Ei ainakaan ole kallis eikä hankala vaihtaa. Oliko sulla kone käyntilämpöinen kun teit testin? Kylmä kone saattaa tehdä tuon koodin turhaan jos anturi on testialueen arvojen ulkopuolella
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Oli se suunnilleen, ei kylmä kuitenkaan. Ja itse testihän kestää muutaman minuutin, jolloin kone käy korotetuilla kierroksilla eli lämpenee vielä uusiksi siinäkin.

Tuli mieleeni, että kävin tankkaamassa tänään ja ihmettelin korkeaa kulutusta: 13,24ltr/100km. Ko. 2/3 tankki oli kuitenkin matka-ajoa (80-120kmh). Edellinen tankki 11.13l/100km ja sitä edellinen 10.72l/100km.

Onko s ko. anturi yleisempi malli, jonka voisi saada jostain normi varaosaputkasta tai vaikka ihan Fordin tiskiltä? Ei jaksaisi ajaa 60km jonottamaan Partsiin.

EDIT: kävin mittaamassa anturin suoraan navoista ja se näyttää ihan mahdollista lukemaa eli noin 26.x K ohmia, joka viittaa noin 30°C lämpötilaan. Koneen käynnistä on muutama tunti ja ulkona on yli 20°, joten ihan mahdollinen. Mistäköhän tuo vikakoodi on pompsahtanut? Pitää varmaan mitata vielä lämpimästäkin koneesta.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Late
Aina äänessä
Viestit: 1324
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1984 Mustang SVO 2,3T
1988 Thunderbird Turbo Coupe 2,3T
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Late »

Korkeampi kulutuskin sopisi hyvin antautuneeseen lämpöanturiin. Luulee konetta viileäksi ja sotkee seokset. En tiedä onko joissain euroissa samaa anturia. Rock auto.com löydät eri valmistajien numeroita ja niistä voisi netissä löytyä ristiinsopivuustietoja. Pykälää vanhemmissa EEC-IV autoissa anturin arvot on kyllä samat Atlantin molemmin puolin mutta ainakin liittimet erilaisia.
Late

-84 Mustang SVO
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Itseasiassa just surfasin Rock Autossa ja DY1145 -anturin lisätiedoista (Mustang-liikkeet myyvät tuota 83-95 autoihin) vaihtoehtoisia osanumeroita ja niiden kanssa saksan ebayhin ja sieltä löytyi vaikka mitä. Printtasin just numerot paprulle ja huomenna lähimpään Ford-liikkeeseen varaosatiskille. DY1145 mukana tulee uusi liitin siltä varalta, että autossa on pyöreä liitin. No mulla on mutta tuurilla noi kaikki korvaavat osanumerot ovat pyöreän liittimen anturille.

Näyttäisi siltä, että samaa anturia on ollut Escortissa, Trasitissa, Orioneissa, Fiestoissa, Scorpioissa, Sierroissa jne jne. No, jos löydän tommosen niin pistetään testaten.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Joo, toi on just sama tuotenro, kuin mitä mulla on paprulla huomista varten. Valitettavasti Mätänetin liikkeistä loppu (37-3343). No, käyn eka marmorilla ja jos ei sielläkään niin sitten kierros tarvikeliikkeisiin.

Ps. onko Lohjalla mitään isoa varaosaliikettä, jossa hyvä valikoima?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Kävin Tarvikekolmiossa, heti (4 sekuntia) löysi mun listan ekalla Fordin tuotenumerolla mutta ei ole varastossa. Voidaan tilata tukkurilta huomiseksi (la!) aamuksi noutovalmiiksi. Kuvaa ei löydy liittimestä mutta sivukuva anturista on ihan samanlainen. Toivottavasti on oikea.

No, halusin vielä koittaa onneani ja kävin parissa paikassa + soittelu yhteen. Ford-merkkihuolto: numerot ihan tuntemattomia, mutta napattiin joku Mondeo mistä sitten pitkän kaavan mukaan haettuna löytyi niitä samoja numeroitakin mutta kamaa ei ole ja Ruotsista noin 4 arkipäivää. Kiitos ja näkemiin. Toisen merkin varaosatiskillä oltiin oikein avuliaita ja kundi jopa selvitteli asiaa mutta ei löydy. Sitten soitto yhteen autotarvikeliikkeeseen ja sieltä se perussetti: mikä auto? Kato vaan osanumeron perusteella. Eiku pitää tietää auto. No vaikkapa Escort. Mikä rekkari? Ei mulla ole rekkaria. Ei sitten onnaa. Okei se on xxx-xx mutta tää on Mustangin rekkari. Eiei, sun täytyy mennä US-partsiin. Niin mutta tää on Fordin yleinen osa, ainakin 200 eri euro-ford -koneessa käytetty. Ei kyl mitään tommosta löydy, mee US-partsiin, siellä on jenkkiautoihin. Kiitti moi. Valitettavan usein käy just näin, mitenkään ei voi löytää osanumerolla ja rekkari on pakollinen, sitten putoo hanskat kun selviää, että auto on vähän eri kuin mihin on totuttu. Toinen firma naputtelee numeron koneeseen ja sekunneissa on osa ruudulla.

No, Tarvikekolmiosta anturia hakemaan aamusta. Pidän peukkuja, että on oikeanmallinen liitin.
Viimeksi muokannut ToniH, 12 Elo 2017, 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Avatar
Firebolt
Superpölöttäjä
Viestit: 2875
Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
Auto: Autoton
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

Heh, mulla on töissä välillä toisinpäin kun asiakkaat yrittää tyrkyttää rekkaria joka väliin ja aina saa sanoo ettei sillä oo väliä [emoji38]
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Avatar
ToniH
Mega-addikti
Viestit: 772
Liittynyt: 26 Loka 2005, 20:34
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Re: Mustang vm 94 5.0l pätkii ja nykii..

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Nyt varovainen alustava tuuletus, vika taisi olla anturissa :)

Kävin hakemassa anturin ja muuten ihan samannäköinen anturi kuin orkkiskin mutta muoviosa on musta. Paketissa lukee Intermotor ja tuotenro 55507. Tilattiin käsittääkseni Fordin tuotenrolla 1626262 ja tämmönen sieltä tuli. Hintaa oli kokonaiset 6€.

Tänne on tulossa myräkkä, joten vaihdoin pikaisesti anturin ja koeajolle nollaamatta ecua. Heti pihalta lähtiessä huomasin eron. Kone käy paljon pehmeämmin kuin ennen ja pihatieltä tuttu lievä kengurubensailmiö on poissa. Heitin 10km lenkin ja kokeilin kiihdyttelyä ja tasaista ajoa jne. Ei nykinyt kertaakaan ja kone käy kaikinpuolin pehmeämmin ja on jopa hiljaisempi kuin ennen tasaisessa ajossa. Persdyno on sitä mieltä, että potkuakin tuli lisää, täytynee varmistaa vielä mittauksella. Anturi on luultavasti ollut jo pidempään huono koska aikaisempi käynti ja käytös on nykimistä lukuunottamatta ollut sellainen niinkauan kuin auto on ollut minulla. Täytyy vielä nollata toi ecu ja koeajella sitten lisää. Toivottavasti bensankulutuskin palautuisi sellaisiin lukemiin, kuin mitä täällä muut ovat puhuneet. En ole kertaakaan päässyt alle kympin millään ajolla, ennemminkin 11+ satkulla on ollut normi.

Nyt täytyy pitää peukkuja, että se tosiaan oli tossa eikä nykiminen palaa myöhemmin. Kiitoksia vinkeistä. :peukku:
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Vastaa Viestiin