Keskustelua turboista
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Keskustelua turboista
Suunnitelmissa olisi rankaista lompakkoa omista virheistä. 4.6 dohc koneessa olisi puristussuhde n. 8.5:1 ja jää vähän palaminen heikoksi jos ei jollain auta. Alunperin tehot 305hv/6000 rpm ja vääntö 434Nm/4200 ja ahtaa pitäisi maltillisesti. 0.5 bar ahto riittäisi mainiosti, ja alhaalta pitäisi herätä. Ekaksi ajattelin Terminatorin Eaton-pakettia mutta on melko hankala löytää täydellistä sarjaa, ja hinnat on korkealla.
Mietteissä olisi kaksi pientä turboa ja punarajalle pitäisi vetää (6800). Muutaman laskurin löysin mutta ei ihan avaudu miten niitä käytetään. Olisko tarkoitus päästä sen kuvaajan keskilinjalle?
Masterpowerista sain suosituksen, ja uudetkaan ei ihan pahan hintaisia olleet. Toki jos löytyis pari sopivaa käytettyä niin vois jäädä rahaa hitsin päivitykseen. Sitäkin tarttis kun putkistoja pitäisi rakennella. Valmiitakin saisi mutta monet on tarkoitte putki k-memberille.
Jos on tietoa ja kokemusta asiasta niin valottakaa.
Mietteissä olisi kaksi pientä turboa ja punarajalle pitäisi vetää (6800). Muutaman laskurin löysin mutta ei ihan avaudu miten niitä käytetään. Olisko tarkoitus päästä sen kuvaajan keskilinjalle?
Masterpowerista sain suosituksen, ja uudetkaan ei ihan pahan hintaisia olleet. Toki jos löytyis pari sopivaa käytettyä niin vois jäädä rahaa hitsin päivitykseen. Sitäkin tarttis kun putkistoja pitäisi rakennella. Valmiitakin saisi mutta monet on tarkoitte putki k-memberille.
Jos on tietoa ja kokemusta asiasta niin valottakaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Keskustelua turboista
on tässä tullut nyt muutamamankin kanssa juteltua aiheesta. Ahdinvalmistajien sivuja ja "korrekteja" ohjeita kun lukee niin alkaa olla niin monta väärää tapaa tehdä asiat. Ja laskimilla kun katsoo niin tahtoo tehot riistäytyä turhan suuriksi. Ja jos tulee liian pienet ahtimet niin pakopaineet nousee yläkierroksilla.
kattelin vähän mitä löytyy valmiina:
http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-28 ... 2V&vxp=mtr
http://masterpower.eu/turbo/mpr5449-t3
http://www.ebay.com/itm/96-04-4-6-4VALV ... 6C&vxp=mtr
kattelin vähän mitä löytyy valmiina:
http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-28 ... 2V&vxp=mtr
http://masterpower.eu/turbo/mpr5449-t3
http://www.ebay.com/itm/96-04-4-6-4VALV ... 6C&vxp=mtr
Viimeksi muokannut Pappacosworth, 24 Kesä 2017, 22:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: Keskustelua turboista
Elä Tomi ole huolisassi ei tehot kasva ikinä liian suuriksi, niitä tuntuu olevan aina liian vähän.
live fast die young and have fun
Re: Keskustelua turboista
Tuliko siihen moottoriin vaurioita siitä metalli tapista joka oli siellä pytyssä? Mullakin välillä käy mielessä tuo ahtaminen, olis nuo pakosarjat valmiina yhdelle kiemuralle!
Re: Keskustelua turboista
Mikäs näissä on se mallisarjan tehokkain vertailumoottori vai tuleeko se 7kW/kg -raja ongelmaksi jo pienehköilläkin paineilla? Onko SN95 turbottamiseen yleensä nykysäännöillä mahdollista saada lupia ja leimoja?
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Tunturi Start 54cc '73
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Keskustelua turboista
Lohkoon tuli sen verran naarmua että pannaan hyllyyn odottamaan, ja muutetaan suuntaa. N. 440 heppaa saa olla uusien sääntöjen mukaan tehoa ja päästöt mitataan konttorilla eli mukana olevat lappu ei käy. Oon joskus uudet määräykset täälläkin jakanut.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
Re: Keskustelua turboista
Mulle voit tarvittaessa soittaa tuosta suunnitelmastasi ahtaa kone. Työn puolesta painiskelen kys. asioiden kanssa vähän perästä, joten ahtamiseen liittyvissä asioissa kokemusta löytyy ihan kohtuullisesti
0400-510138 Kosunen

0400-510138 Kosunen
Anti -Histamiini 65
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Keskustelua turboista
Aikataulut ei oo päästänyt vielä jatkamaan. Tavoitteeseen varmaan riittää yksikin turbo. Entäs välijäähdytin? Haittapuolia jos ei laita, 0.3-0.5 ahdot kuitenkin riittää. Suuttimet jotka hommasin riittää n. 500 asti.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Keskustelua turboista
olis edullinen holset-kopio, ja myyjän mielestä laadukas http://www.qualitec.dk/holset-hx35-5356 euroina 514/kpl
Kuinkas tubojen voitelu, aioin tehdä öljypohjaan an liittimille paikat. Pitääkö tehdä 2kpl ja mihin paikkaan - heti loiskelevyn alle? Entäs syöttö, tarvitaanko kuristus/painesäädin öljykiertoon. Pumppuna mulla on high volume-malli.
Kuinkas tubojen voitelu, aioin tehdä öljypohjaan an liittimille paikat. Pitääkö tehdä 2kpl ja mihin paikkaan - heti loiskelevyn alle? Entäs syöttö, tarvitaanko kuristus/painesäädin öljykiertoon. Pumppuna mulla on high volume-malli.
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Keskustelua turboista
Vois olla hyvä että paluu olis öljypinnan yläpuolella ja molemmin puolin konetta jolloin letkuhässäkkä ei ois niin sekava.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
- Pappacosworth
- Aina äänessä
- Viestit: 1368
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
- Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
- Paikkakunta: Koskenkorva
- Viesti:
Re: Keskustelua turboista
Tuossa artikkeli jossa 3v koneeseen pannaan yksi turbo, aika paljon alhaalta putoaa tehoja vaikka huipputehotkaan ei ole kovin suuret. http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... turbo-kit/
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
https://texelectric.webnode.fi/
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Keskustelua turboista
Kruisailu kierrokislla tultu tehoissa alas, mutta yli 3k alkaa tapahtua aika mukavasti. 4000 rpm eteenpäin +50% tehoa on melko hyvä parannus, jos ei ihan ameriikan poneja ole...Pappacosworth kirjoitti: ↑25 Heinä 2017, 12:24 Tuossa artikkeli jossa 3v koneeseen pannaan yksi turbo, aika paljon alhaalta putoaa tehoja vaikka huipputehotkaan ei ole kovin suuret. http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... turbo-kit/
Re: Keskustelua turboista
No miten ne nyt noin on onnistuneet hukkaamaan alapäästä tehoa..?
Tosin kun miettii, että pakosarjoilta y-putken jälkeen 3" rännillä pakopesälle...
Mach1 -71