MSD atomic 2900 efi

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 18 Heinä 2017, 20:58 paljonkohan säätimeen asentelis kokeilupaineet
https://www.msdperformance.com/support/faq/#tab0

45 psi on suositeltu paine.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moro nyt sain paineen säätimen asennettua ja savut muuten pelaa hienosti paitsi tankin pumpun tiiviste vuotaa, tekeeköhän painetta tai tiiviste huono Arromotive pumppu. Pitäisikö kuitenkin se reikä porata siihe pumpun menokanavan roppuun kun atomic efi ohjaa pumppua?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 21 Heinä 2017, 19:25 Moro nyt sain paineen säätimen asennettua ja savut muuten pelaa hienosti paitsi tankin pumpun tiiviste vuotaa, tekeeköhän painetta tai tiiviste huono Arromotive pumppu. Pitäisikö kuitenkin se reikä porata siihe pumpun menokanavan roppuun kun atomic efi ohjaa pumppua?
Älä poraa reikää, sitä ei tarvita kun on paluulinja.

Oletko laittanut oikeanlaiset suoralla kierteellä olevat (o-renkaat myös) liitimet pumppuun?

Eli meno ja paluupuolen liitokset:
orb.JPG
Liittimet riippuen millä jatkat eli mallina netistä muutama liitin:

Fitting, Straight, Male -6 AN to Straight Cut Male -6 AN O-Ring,
http://www.summitracing.com/int/parts/fra-495100

Fuel Hose Fitting, Straight, Aluminum, Blue Anodized, Straight Cut Male -6 AN O-Ring, 3/8 in. Hose Barb,
http://www.summitracing.com/int/parts/sum-220168

jne. eli millä tekniikalla letkut kiinnitetään.

Mistä tarkalleen ottaen vuotaa?
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moro laipan tiiviste kun en voinut asentaa ihan suoralle alustalle kun vakio tankki jäi hieman sitä haitaria mutta tasainen joka kohasta, tarttiskohan olla paksumpi tiiviste kun erotusta on laipan kohdassa? vai oisko alapintaan joku hyvä massa parempi?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 21 Heinä 2017, 21:52 Moro laipan tiiviste kun en voinut asentaa ihan suoralle alustalle kun vakio tankki jäi hieman sitä haitaria mutta tasainen joka kohasta, tarttiskohan olla paksumpi tiiviste kun erotusta on laipan kohdassa? vai oisko alapintaan joku hyvä massa parempi?
Vuoto siis tällä alueella tuossa joustavassa välitiivisteessä?
vuoto.JPG
Periaatteessa polttoainetta ei pitäisi tuosta välitiivisteestä tihkua kuin jos tankki ylitäytetty tai polttoaine hölskyy tankissa voimakkaasti.

Pumpun liitoksen ei pitäisi altapäin vuotaa + paluuputkessa jatkos alapuolelle. Eli laippaan ei pitäisi normaalikäytössä kohdistua polttoaineen roisketta.

Tuo paksu välitiiviste on nyt tietysti litistynyt tuohon tilaan. Voisi koettaa avata liitosta ja sivellä väliin esim (kuvakaappaus Motonetin sivuilta):
perfectseal.JPG
Tai jotain muuta tiivisteainetta jonka mainitaan kestävän bensiiniä.

Edelleen mietityttää miksi tuo bensiini tihkuisi tuosta välitiivisteestä.

Rakenne siis alapuolelta:
liitokset.JPG
Ja siis painepuolelta ei pitäisi mitään tihkua laipan alapuolella eikä toisaalta paluupuoli valita laippaan suoraan, vaan putki alemmas tankkiin.

Jos vielä triplatarkistat ettei kuitenkin letkuliitoksissa ole vuotoa.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Jep täytyy tarkistella liitokset mietin vain että kai minulla nyt oikeen tuo paluu linjan paineensäädin? Se on efiltä säätimeen ja siitä tankkiin ainakin atomicin ohje näyttää näin.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Jeps sain pitämään tankin liitokset edelleen meinaa olla seos heittelyä 13,5-15,0 ? varmaan pitäs säädellä ja muutella seos arvoja aika säädettävä kun tuntuu etteise nyt ihan ite opi nuita en kyllä ole paljoo ajanu esim matkaa että rupeekose säätämään sitä lähemmäksi 14,7?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 22 Heinä 2017, 15:24 Jeps sain pitämään tankin liitokset edelleen meinaa olla seos heittelyä 13,5-15,0 ? varmaan pitäs säädellä ja muutella seos arvoja aika säädettävä kun tuntuu etteise nyt ihan ite opi nuita en kyllä ole paljoo ajanu esim matkaa että rupeekose säätämään sitä lähemmäksi 14,7?
Nyt polttoainepaineen pitäisi pysyä vakiona. oletko laittanut apukuskin tuijottamaan polttoainepainelukemaa ajon aikana - pysyykö paine suunnilleen samana?

Seos heitteleekin laajalla alueella riippuen kiihdytätkö vai ajatko tasaista jne.

Oletko ajanut tasaista 80 km/h ajoa (tasainen tie, ei ala- eikä ylämäkiä) ja mitä seoslukema tuolloin näyttää?

En tunne tuon ruiskun säätötoimintoja, mutta olisiko tässä joku kuulolla kenellä olisi samalainen ruiskupaketti käytössä? Manuaalia lukemalla toki selvinnee perustoiminnot.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi täytyy rueta nuo ennakot kahtelemaan kohilleen, niillä on merkityksensä palamis seokseen ja arvoihin niin oppimalla nämä saadaan aika hyvin pelamaan kiitos taas tiedoista.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi koitin kytkeä jakajan efiin niinkun kuvassa 17 näkyy paitsi sitä keltasta ja valkeaa, en saanut käyntiin?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 24 Heinä 2017, 21:21 Moi koitin kytkeä jakajan efiin niinkun kuvassa 17 näkyy paitsi sitä keltasta ja valkeaa, en saanut käyntiin?
Tämä kuvan 17 ao. kytkentä pitää tehdä, tai ei tule kipinää tulpille:
msd_kyt.JPG
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moro yhdistin nyt myös tuon ketaisen ja valkean johdon ei meinannut etes käyntiin lähteä ja sammu ei kaasua voinu laittaa eikö pelaa samoilla ajoituksilla jos efi lukee sytkää? ilman tuota ohjausta lähtee hyvin käyntiin ja ei nakuttele perus ennakko 15
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 25 Heinä 2017, 17:54 Moro yhdistin nyt myös tuon ketaisen ja valkean johdon ei meinannut etes käyntiin lähteä ja sammu ei kaasua voinu laittaa eikö pelaa samoilla ajoituksilla jos efi lukee sytkää? ilman tuota ohjausta lähtee hyvin käyntiin ja ei nakuttele perus ennakko 15
Teitkö kaikki ohjeessa sivulta 15 alkaen mainitut asiat?

Jos et tee kaikkia muutoksia, niin ei toimi tuo ECU-säätöinen sytytyksen ajoitus.
Avatar
mpesonen
Aktiivi
Viestit: 64
Liittynyt: 04 Syys 2015, 21:30
Auto: Ford Mustang -66 5,4. automaatti
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja mpesonen »

Moi en ole tehnyt nuita muutoksia jakajaan täytynee perehtyä nuihin paremmin. Miten saisi helposti katsottua että varmasti dampperin ois kohallaan? eli 1 sylinterin yläkuollon kohta ja merkki o kohdalla Miten sais tulpan reijästä varmistettu? muita hyviä konsteja?
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: MSD atomic 2900 efi

Viesti Kirjoittaja starsky »

mpesonen kirjoitti: 26 Heinä 2017, 16:10 Miten saisi helposti katsottua että varmasti dampperin ois kohallaan? eli 1 sylinterin yläkuollon kohta ja merkki o kohdalla Miten sais tulpan reijästä varmistettu?
DIY - kuinka löydän moottoristani yläkuolokohdan.
Vastaa Viestiin