Ohjauksen välys?
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Ohjauksen välys?
Terve taas. Onko kenellekkään tullut vastaavaa ongelmaa? Melkein vartti kierros ratissa väljää. Olen katsonut pyöränlaakerit, nivelet, säätänyt simpukan ja vähän yrittänyt tutkia tehostimen jälkeen olevan venttiili paketin toimintaa(avasin molemmat päät mutta en keskustaa missä itse venttiilin kara on. Venttili paketti tuntuisi hieman takertelevan (käsin liikuteltaessa) ja näytti siltä kuin olisi joskus nähnyt vettä. Mahtaako vika olla tässä, vai voiko ehjätä, vai pitääkö mennä hyvin varustettuun ohjaustehostimenventtiilipakettikauppaan?
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Juurikin kyseisen venttiili häsmäkän kanssa saanyt painia ankarasti. Uusin kaikki sisuskalutkin, mutta ohjaus muuttui vasta hyväksi kun upotti kyseisen mylpyrän suohon ! Pistä joku vemputtaan rattia, niin näät mitä tuolla venttiilillä tapahtuu. ...tai pitäisi tapahtua.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Ohjauksen välys?
Kiitos vastauksesta. Kauan olen odotellut muiltakin kommentteja. Kysyn nyt uudestaan, että onkohan muilla kokemuksia asiasta? Sain nimittäin auton loppukesästä liikenteeseen! Jee! Välys on kyllä pirullinen. On siinä vielä raplaamista. Ne levyt eteen, puslat, takajouset pomppaa ikävästi montuissa tai pompuissa. Koneen vaihdoin (302) ja lootaa rempattiin. Jäi vielä sellainen vika että 2 ja 3 vaihteen välissä käy vapaalla, mutta ei täys kiihdytyksessä. Kickdown ei toimi enää 80kmh jälkeen ja välillä liikkeelle lähdettäessä joku täristää hetken. Huomasin tuolla yhden vinkin jota täytyy kokeilla. Nää runoilut ei kyllä kuuluis tänne foorumille, sori.
Ja auton alla pyörii Torgue thrust D:t mustana kirkkain reunoin.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Tuo suohon upottaminen taitaa olla yksi parhaista keinoista poistaa ohjauksen välys.
Vanha pois uusi tilalle.
En ole kuulut vielä, että joku osaisi kunnostaa väljän ohjaksen uuden veroiseksi. Mutta jos jossain on kaveri joka homman taitaa niin töitä riittäisi vähäksi aikaa. Ellei korjaus kustannukset nouse suuremmiksi kuin uuden hankinta.
Uuden simpukan hankinnan jälkeen ongelma poistui kokonaan. Tosin kyseessä oli tehostamaton ohjaus.
Vanha pois uusi tilalle.
En ole kuulut vielä, että joku osaisi kunnostaa väljän ohjaksen uuden veroiseksi. Mutta jos jossain on kaveri joka homman taitaa niin töitä riittäisi vähäksi aikaa. Ellei korjaus kustannukset nouse suuremmiksi kuin uuden hankinta.
Uuden simpukan hankinnan jälkeen ongelma poistui kokonaan. Tosin kyseessä oli tehostamaton ohjaus.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Kuin myös olen taistellut väljän venttiilihässäkän kans. Se vähän auttoi kun laitoin korjaussarjan. Säätöihin sitä ei tahtonu saada millää, välillä toimi ok ja välillä taas ratti pyöri omia aikojaan. Uudella olisi ehkä korjaantunut, mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Kyllä tuon tehostamattoman simpuka saa kuntoon, omaani ainaki onnistu mainiosti ei ole turhia välyksiä, siinäkin pitää ajatella mitä tekee. siihen on kokeiltu konsti, vaati vain hermoja ja purkamista ja kasaamista eikä takertele. Sitten on vaihtoehto tuolle omalle tehostin hässäkälle, purkamalla ne pois ja laittamalla normaalit ohjauskalut, ja sitten entisen simpukan tilalle tehostettu simpukka. Se kun on mahdollista mulla on tuossa irto keulassa mallattuna sellainen herkku, ja toimii varmasti varmemmin kuin alkuperäinen hässäkkä, ei vuoda ei lonksu niitä simpukoita löytyy aika helposti. Kun tietää mistä etsiä omaani olisin laittanut paikalleen tuon tehostetun simpukan, mutta kun tuo aika ei riitä, menee noiden harraste kaverien mustien kimpussa tuo aika. Jahka sitten ensi talvena, hyvää kannattaa odottaa!!.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Juurikin tuollaisen vaihdoin omaani. Ainoa haittapuoli oli todella suolainen hinta !!musse67 kirjoitti:mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.

Mutta jos joku välttämättä haluaa jatkaa taistelua tehostajan kanssa, niin täältä löytyy kaikki siihen tarvittavat kilkkeet, ja halvalla !!!

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
-
- Aina äänessä
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang HT 1967
- Paikkakunta: Lieto
Mikäs tuo "palikka" OnJXA-26 kirjoitti:Juurikin tuollaisen vaihdoin omaani. Ainoa haittapuoli oli todella suolainen hinta !!musse67 kirjoitti:mutta paras apu oli palikka joka tulee venttiilin tilalle että sai nakata kaikki tehostinhilut pois.Hyvä kun vielä rahalla selvisi....
Mutta jos joku välttämättä haluaa jatkaa taistelua tehostajan kanssa, niin täältä löytyy kaikki siihen tarvittavat kilkkeet, ja halvalla !!!

-Make-
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
Ford Mustang HT -67, pelastettu museoinnilta...
347 CID RE85, DART SHP(TUUMACID)
C4 ala Timo Suojanen(rakenteilla...)
3.40, Eaton Truetrack
ym, ym, ym...
+ -66 HT
+ -94 avo GT
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Kyllä tuon tehostamattoman simpuka saa kuntoon, omaani ainaki onnistu mainiosti ei ole turhia välyksiä, siinäkin pitää ajatella mitä tekee. siihen on kokeiltu konsti, vaati vain hermoja ja purkamista ja kasaamista eikä takertele. Sitten on vaihtoehto tuolle omalle tehostin hässäkälle, purkamalla ne pois ja laittamalla normaalit ohjauskalut, ja sitten entisen simpukan tilalle tehostettu simpukka. Se kun on mahdollista mulla on tuossa irto keulassa mallattuna sellainen herkku, ja toimii varmasti varmemmin kuin alkuperäinen hässäkkä, ei vuoda ei lonksu niitä simpukoita löytyy aika helposti. Kun tietää mistä etsiä omaani olisin laittanut paikalleen tuon tehostetun simpukan, mutta kun tuo aika ei riitä, menee noiden harraste kaverien mustien kimpussa tuo aika. Jahka sitten ensi talvena, hyvää kannattaa odottaa!!.



- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Tuollainen palikka:Make67 kirjoitti:Mikäs tuo "palikka" On? Ja millaiseksi tuli ohjaustuntuma vaihdon jälkeen?
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Muutosta ei vielä ole päästy koeponnistaan, kun autosta puuttuu pohja...

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
No välykset kyllä väheni, mutta parkkipaikalla saa ratista ottaa kunnolla kiinni kun sompailee. Eli on huomattavasti raskaampi mitä alkuperäinen tehostamaton, johtuen että simpukka on tehostetussa tiuhempaan välitetty. Toki osansa asiaan vaikuttaa 225 leveät eturattaat... Mutta ajossa ihan mukava, ei tartte rattia samallalailla esim. risteyksissä pyöritellä mitä tehostamattoman simpukalla.Make67 kirjoitti:Mikäs tuo "palikka" On? Ja millaiseksi tuli ohjaustuntuma vaihdon jälkeen? Raskaampi/kevyempi vai samanlainen ilman välyksiä kuin ennen tehostajaa?
Mustang '67 Fastback 6.?/TKO-600
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
Business Coupe '51
F100 '56 5.0 Ti-VCT DOHC/4R70W
F250 '01 PSD Platinum Edition
Mercury Comet '63 S-22 Convertible 260/Merc-O-Matic
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Kiitokset taas vastauksista.Venttiilipakettihan on jousilla keskitetty. Mulla näyttäisi rattia käännettäessä, että venttiilipaketissa jousi antaa periksi ennenkö renkaat alkaa kääntymään. Tästä tulee se ohjauksen välys. Jouset on kiritty tappiin asti. Olisiko sitten jouset löystyneet? Mutta en sitten tiedä onko korj.sarjastakaan apua (NPD:llä 31.95$). Kokopaketti olisi 334.95$ ja palikka 134.95$. Arveluttaa hommata kokopakettia jos sekään ei auta. Siinä mielessä palikka olisi varmin. 

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20