-68 polttoaineanturin asento
-68 polttoaineanturin asento
Voiko polttoaineanturin laittaa väärään asentoon?
Omassa autossa tuo anturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaikuttaa että saa huonosti bensaa kun tankki on mittarin mukaan alle puolivälin. Voiko tuohon vaikuttaa sakka tankissa kun sielä on ollut vanhaa bensaa. Kun tankkaa täyteen niin moottoritilassa oleva suodatin on täynnä bensaa ja kun tankki on puolivälissä niin suodattimessa on vaan liru pohjalla. Bensapumppu on uusi.
Minkämoinen suodatin anturissa on ja saako sen puhdistettua. Kotona ei kunnon tiloja tutkia tuota kun muutenkin bensanhajut tulee välillä tallista tupaan..
Minkämoisella systeemillä tankkia kannattaa tyhjätä?
Omassa autossa tuo anturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaikuttaa että saa huonosti bensaa kun tankki on mittarin mukaan alle puolivälin. Voiko tuohon vaikuttaa sakka tankissa kun sielä on ollut vanhaa bensaa. Kun tankkaa täyteen niin moottoritilassa oleva suodatin on täynnä bensaa ja kun tankki on puolivälissä niin suodattimessa on vaan liru pohjalla. Bensapumppu on uusi.
Minkämoinen suodatin anturissa on ja saako sen puhdistettua. Kotona ei kunnon tiloja tutkia tuota kun muutenkin bensanhajut tulee välillä tallista tupaan..
Minkämoisella systeemillä tankkia kannattaa tyhjätä?
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: -68 polttoaineanturin asento
Anturi ja imuputki on samassa paketissa.
Katso auton alta onko asemointi näin:
Hakaset estävät asentamisen väärään asentoon, jos ei joku ole noita poistanut:
Eli kolot tankissa ja epäsymmetrisesti:
Voi tukkeentua imusihti tankissa.Jänis kirjoitti: ↑16 Kesä 2017, 12:44 Omassa autossa tuo anturi on vaihdettu edellisen omistajan toimesta ja vaikuttaa että saa huonosti bensaa kun tankki on mittarin mukaan alle puolivälin. Voiko tuohon vaikuttaa sakka tankissa kun sielä on ollut vanhaa bensaa. Kun tankkaa täyteen niin moottoritilassa oleva suodatin on täynnä bensaa ja kun tankki on puolivälissä niin suodattimessa on vaan liru pohjalla. Bensapumppu on uusi.
Muovinen sylinteri, jossa reikiä. Tankin suodatin on aika harva. Saa puhdistettua, mutta bensatankki saatava tyhjäksi tietysti ja sitten laippa pois.
Suosittelen irrottamaan tankin kokonaan ja tyhjentämään + puhdistamaan huuhtelemalla irtonaisena.
Polttoaineet pois kaatamalla ja kuumalla vedellä huuhtelu. Jos nöyhtä ei lähde, niin netistä Googlettamalla vinkkejä vaikka haulla "bensatankin pesu".
Re: -68 polttoaineanturin asento
Kiitos tiedoista.
Tuo näyttäis olevan omassa autossa vähän vinossa. Anturin nasta ja putki eivät ole linjassa pystysuunnassa.. Se selittäis sen bensan saannin jos putki ei mene tankin pohjalle asti.
Tuo näyttäis olevan omassa autossa vähän vinossa. Anturin nasta ja putki eivät ole linjassa pystysuunnassa.. Se selittäis sen bensan saannin jos putki ei mene tankin pohjalle asti.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: -68 polttoaineanturin asento
Tuli semmoinen mieleen, että voisiko sinulla olla imupuolella pieni vuoto. Jos bensapumpun (oletettavasti normaali mekaaninen lohkon kyljessä oleva pumppu) ja tankin välissä on pienikin vuoto, niin imee vuotopaikasta ilmaa toiminnassa (suodattimessa oleva ilmatila kasvaa välillä). Samoin sitten polttoainehuurut haisevat tallissa enemmän kun tihkuu vuotopaikasta sitten ulospäin auton ollessa pysähdyksissä.
Onko polttoainelinja tankista pumppuun perus metalliputki ja päissä vain pätkä letkua?
Re: -68 polttoaineanturin asento
Juu, perussettiä putket. Kävin tutkimassa auton alla lisää, niin tuo kumiletkun pätkä anturilta metalliputkeen on liian pitkä ja metalliputki joka menee auton pohjassa ei asetu kiinnikkeeseensä kun tuo kumiputki pistää vastaan. Anturi on vinossa vissiin samasta syystä.