Pushrod Length

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Eikö tulpan paikal saa semmosen adapterin mist saa lykättyy paineilmaa pyttyyn mikä pitää venttiilit kii
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Juu sekin mutta pitää vissii joku tämmönen kampi olla sitte kans:

http://www.uspartsperformance.fi/perfor ... sipuristin

Mulla on hommattuna uudet tönärit jo joita suositteli nokan/nostajien valmistaja, pidetään peukkuja että ois passelit heti kerrasta pääsis paljo helpommalla :)
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja starsky »

ak72 kirjoitti:millä wärkillä saa venajousen vaihdettua löysään tönärin pituuden tarkistusta varten?
Motonetista saa tuommoista:
Liitteet
puristin.JPG
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja ak72 »

starsky kirjoitti:
ak72 kirjoitti:millä wärkillä saa venajousen vaihdettua löysään tönärin pituuden tarkistusta varten?
Motonetista saa tuommoista:
No voe hemmetti tuohan ois ollu. Ehin jo aiemmin ostaa semmosen joka vaatii kansien irrotuksen.
Omituisen näkönen tuo mutta varmaan toimiva.
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja starsky »

ak72 kirjoitti:
starsky kirjoitti:
ak72 kirjoitti:millä wärkillä saa venajousen vaihdettua löysään tönärin pituuden tarkistusta varten?
Motonetista saa tuommoista:
No voe hemmetti tuohan ois ollu. Ehin jo aiemmin ostaa semmosen joka vaatii kansien irrotuksen.
Omituisen näkönen tuo mutta varmaan toimiva.
Tuo lätkä laitetaan studiin kiinni ja koukut tulevat lätkän alle. Kun kaikki säädöt oli kohdillaan, niin aika helpolla sai jouset irti. Aika rempula on, mutta ajoi asiansa.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Työntötankojen pituuden mittaamiseksi ei tarvitse vaihtaa löysempiä jousia.

Jos kuitenkin jostain syystä jouset pitää irrottaa / vaihtaa niin, ettei kansia tarvitse irrottaa. Hyvä työkalu on tuollainen:
Stud Mounted Valve Spring Compressor Tool
•Cylinder Head On
•Stud Mount
•For 3/8" & 7/16" Rocker Studs
Hinta huimat noin $45

HUOM.
Kun oikein toimii jousien irrotuksessa / vaihdossa / venttiilivarren tiivisteiden vaihdossa, ei tarvitse sylinteriin painetta eikä mitään myöskään tarvitse työntää tulpanreiästä sylinteriin, riittää kun mäntä on yläkuolokohdassa niin venttiili ei pääse tippumaan sylinteriin. Joo pitää olla huolellinen. Helppoa kun on oikeat työkalut.

Liitteet
Stud Mounted Valve Spring Compressor Tool
Stud Mounted Valve Spring Compressor Tool
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Hieno kampi tuo, mutta jos jousia ei irrota ja hydrauliset nostajat paikallaan niin miten rodien mitan saa otettua luotettavasti? Jos nostajat on täys öljyä silti ne antaa aavistuksen periksi vaikka konetta pyörittää käsin.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Voi käyttää kovaa nostajaa(mitta sama kuin hydrauli nostimessa) tai tyhjää hydrauli nostajaa ja huomioi preloadin ja nostajan kasaan puristumisen tönärin mitassa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

Mä pöllin vaimon kylpytakin vyön ja tungin sen tulpanreiästä ja nostin männän ylös kun vaihdoin jouset. Sopivan kokoinen hylsy venttiililautasen päälle ja kunnon napautus vasaralla, niin lukot lähti.
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Mul nyt konees 6.85 tönärit ja 7.15 menis aika keskel..guideplaten hommasin ja se pitää niit hieman suoremmas mut nois keinuvivuis on klappii :/ sivusuunnas.

Kuis paljon siihen pitäs kierrettä jäädämihi keinukiinnitetään? Voiko pultti mennä poikki kun nousee keinuvipu ylemmäs?
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Eikös sulla ole k-coden kannet? Miksi niissä tarvitaan guidet onko joku porannut orkkis reiät auki?

Juha
zeizei kirjoitti: 26 Maalis 2017, 20:04 Mul nyt konees 6.85 tönärit ja 7.15 menis aika keskel..guideplaten hommasin ja se pitää niit hieman suoremmas mut nois keinuvivuis on klappii :/ sivusuunnas.

Kuis paljon siihen pitäs kierrettä jäädämihi keinukiinnitetään? Voiko pultti mennä poikki kun nousee keinuvipu ylemmäs?
Avatar
zeizei
Aktiivi
Viestit: 73
Liittynyt: 19 Maalis 2007, 15:22
Auto: 1966 k-code Fastback

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja zeizei »

Juu on k-code kannet..kyl niis tönärin levyset reiät on...vähän on ehkä välyst ja liikkuu ylhääl sit enemmän...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Alkaa kohta olemaan motti kasassa. Tein tönärimittauksia vaikkakin vähän väärillä metodeilla mutta kuitenkin. Tönäri paikallaan ja keinu kirrattu sormilla niin että just tönäri pyörii. Hydr rullanostaja tyhjä öljystä ja pyörittäen mottia pari rundia käsin. Tulos kuvassa. Voisiko olettaa että oikea kohta "hakeutuu" kunhan öljynpaineet koneessa ekan kerran ja nostaja täyttyy öljystä?
Liitteet
IMG_0745.JPG
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pushrod Length

Viesti Kirjoittaja starsky »

ak72 kirjoitti: 13 Touko 2017, 18:28 Voisiko olettaa että oikea kohta "hakeutuu" kunhan öljynpaineet koneessa ekan kerran ja nostaja täyttyy öljystä?
Hydraulinen nostaja antaa kyllä melkoisesti periksi ilman öljynpainetta ja tuohon kuvioon ei voi siinä mielessä luottaa. Sinähän mittailit työntötankojen pituudet esikasauksessa, joten eiköhän kosketuskohta ole ajon aikana ok.
Vastaa Viestiin