C6 öljy

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
matti.salo
Aktiivi
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO

C6 öljy

Viesti Kirjoittaja matti.salo »

Olen laittelemassa c6 lootaan uusia öljyjä, eikä ole mitään tietoa että onko lootan sisuskaluja koskaan vaihdettu. Millä öljyillä menis vähiten mettään?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: C6 öljy

Viesti Kirjoittaja PeteP »

F-type ! esim. jos lähellä on "mätänet" .. http://www.motonet.fi/fi/tuote/590201/A ... ooljy-095l
:krooh:
matti.salo
Aktiivi
Viestit: 122
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 14:01
Auto: Mustang -69 coupe, -94 AVO

Re: C6 öljy

Viesti Kirjoittaja matti.salo »

Kyllä Mötönetti tossa nurkilla on. Ilmeisesti ns. mikä tahansa f-type, niin ei mee pahasti mettään.. vaikka olisikin jostain syystä rempattu? tosiaan kun ei ole mitään tietoa asiasta...
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: C6 öljy

Viesti Kirjoittaja SamiM »

matti.salo kirjoitti: 27 Huhti 2017, 10:45 Kyllä Mötönetti tossa nurkilla on. Ilmeisesti ns. mikä tahansa f-type, niin ei mee pahasti mettään.. vaikka olisikin jostain syystä rempattu? tosiaan kun ei ole mitään tietoa asiasta...
Voi olla öljy mitä merkkiä vaan. Enemmän menee mettään jos laatikossa on Type F -öljyn vaativia osia ja laittaa Dexron III tai Merconia. Type F öljyn kanssa kitkamateriaalien kitka on suurempi, käytännössä siis tämän öljyn kanssa toimimaan suunnitellut kytkimet ja pannat luistavat vähemmän kytkiessään ja irrottaessaan. Vaikutusta ei välttämättä huomaa heti mutta ajan kanssa varmasti kun luistamisen myötä lisääntynyt kuluminen alkaa aiheuttaa oireitaan.

Tuo Type F merkitään purkkeihin myös seuraavilla tavoilla: M2C33-F tai M2C33-G
Vastaa Viestiin