Kaasuvivusto vai vaijeri?

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Kaasuvivusto vai vaijeri?

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Onpahan hanurista tämä voortin kaasuvivusto. Läppiä ei saa kunnolla aukeamaan vaikka kuinka säätelis välitankoa. Hitsasin jopa sen polkimelta tulevan vivun päänkin pystympään asentoon. Ottaa alapäästäänkin peltisarjan primääriin kiinni.
Aikani kiroiltuani huomasin että se koko systeemihän joustaa melkoisesti, siis se rautahässäkkä joka on ruuvattu tulipeltiin kahdella peltiruuvilla kiinni. Yritin ruuvejakin kiristää mutta eihän siitä mitään tule.

Pitäsköhän laittaa vaijerilla kaasu?
Saakos kick-downin jotenkin helposti pelaamaan?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Onko falgossa samanlainen kaasuvivusto kuin 66 mussessa, mulla pelittä hienosti. Voisin otta digikuvan oman pelin kaasuvivustosta, ja laittaa sulle jos olis apua.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kai se aika pitkälti on samanlainen. Polkimelta tulee rauta seinän läpi, sitten konehuoneen puolella on sellanen rautahässäkkä, jossa alas laatikollepäin menee yksi rauta ja ylös kaasuttimelle päin saman raudan toinen puoli ja tää koko hässäkkä on kiinni siinä pellissä kahdella kuusiokantasella peltiruuvilla. Olihan selitys :oops:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
Avomusse
Aktiivi
Viestit: 136
Liittynyt: 31 Touko 2004, 10:18
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Avomusse »

Tossa kuvatusta "hässäkästä" :D

Tämä mussen
http://www.gerlecreek.com/images/65-66mustaccellink.jpg

Tämä Fairlanen
http://www.gerlecreek.com/images/65fair ... ellink.jpg

Tämä Falconin
http://www.gerlecreek.com/images/65falconaccellink.jpg


Omassa pelaa kyllä hienosti,tosin manuaali loota.
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Itseasiassa toi mussen automaattiversion kuva on lähinnä noista sama kuin mulla. Mulla on vaan alapääkin kiinteä eli liikkuu samaan tahtiiin yläraudan kanssa. Kickdown vaijeri on ihan saman näköinen.
Ongelma mulla on se että jos säätää niin että läpät aukee kokonaan niin sitten jää kaasu "päälle" tyhjäkäynnillä ja taas jos säätää niin että kaasu palautuu niin sitten läpät ei aukee lähellekkään tarpeeksi. Lisäksi koko rautasysteemi elää ja alarauta raapii sarjaan :evil:
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Noissa kuvissa ei ole yhtään samannäköista, kaasuvivustoa mikä on mulla omassa 66HT Mussessa, ja ei tarvii säädellä mitään minäpä otan huommenna kuvan ja paan tuleen.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

jaa ... Mulla on ainakin -66 mallissa tuo ylimmän linkin manuaali versio, eli alempi.

Itse olen vaihtanut viimeisen palan kustomiin ja tuntuu toimivan...
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROKI »

Joo on hiukan ihmeellinen versio mulla, manuaalin sorppa ja siinä kiktaunin kynkkä hitsattuna, eikä ole jälki viritys tehdastekoa on.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Nyt sain vivuston vähän paremmin toimimaan. Väänsin kaasupolkimelle tulevaa rautaa reilusti ylemmäs. Oli joku tuskissaan vissiin survonut sen melkeen lattiaan :lol:
Ei toi nyt vieläkään mikään hyvä ole mutta parempi.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Vastaa Viestiin