Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Eli tässä pohdiskellut ja pyöritellyt 289cid kansia käsissäni ja ihmetellyt niiden 260cid lohkoa. ymmärrän että venojen kokoa lisäämällä saa tavaran liikkumaan myös sylinterien seinämiltä, siispä missä venttiilien koossa menee raja että mahtuvat liikkumaan tekemättä tuhoa sylinteriseinämiin?
Vaihtoehtoisesti myös koittanut selvitellä että löytyykö ameriikan päädystä sopivia alumiinikansia joiden kanssa ei ongelmaa olisi ja kone hengittäisi vähemmän raskaasti. tähän ei ole vastauksia löytynyt ja tavarantoimittajat ovat tarjonneet eioota.
Seuraavavaihe siis avun pyyntö täällä. 260 64vm Konetta ei voi vaihtaa järkevämpään ja siinä on jo valmiiksi 289 kannet.
Vaihtoehtoisesti myös koittanut selvitellä että löytyykö ameriikan päädystä sopivia alumiinikansia joiden kanssa ei ongelmaa olisi ja kone hengittäisi vähemmän raskaasti. tähän ei ole vastauksia löytynyt ja tavarantoimittajat ovat tarjonneet eioota.
Seuraavavaihe siis avun pyyntö täällä. 260 64vm Konetta ei voi vaihtaa järkevämpään ja siinä on jo valmiiksi 289 kannet.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Moro
Nyt kannattaa kaivaa se vanha corrali missä tehtiin se 260 stroker 302 kampuralla.
Nuo 289 kannet riittää ihan hyvin kun niitä hiukan viilaa.
Juha
Nyt kannattaa kaivaa se vanha corrali missä tehtiin se 260 stroker 302 kampuralla.
Nuo 289 kannet riittää ihan hyvin kun niitä hiukan viilaa.
Juha
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Tuossa tosiaan aloitusviestissä jonkun verran vaikea selkoista tajunnan virtaakin mukana
moottoripalasina ja tarkoitus olisi tehdä päivittäiseen ajoon soveltuva maltillinen 300hp (-+50hp) paketti. Mietityttää nuo alu kannet kun venttiilit ovat kokoluokkaa 1.940/1.600 tai 2.020/1600 ja lohkon poraus 3.8, mutta mitä nyt tässä lukenut vinkkejä ja muiden ajatuksia niin paketista saisi ilmeisesti vallan toimivan nuilla 289(1.76/1.45) kansilla. Puristuksia mikäli lähtee nostamaan niin mistäs osia tuohon, flattop mäntää pelkästään ollut tarjolla.
Minkälaisia tehoja nuista ylipäätään on saatu otettua irti, cobrassa ainakin 260cid ja 260hp hujakoilla tehot? Valmiita ehdotuksia millä mentäisiin tuonne 3sadanpollen hujakoille voipi kertoa myös, tarkoitus olisi kuitenkin säilyttää ajettavuus ja mahdollisesti kasvattaa kierroaluetta tuonne 6-7000rpm välille.
Aikalailla uusi maailma on tämä SBF puolen asiat ja siksi asioista kyselen, kiitän jo etukäteen vinkeistä ja kärsivällisyydestä
moottoripalasina ja tarkoitus olisi tehdä päivittäiseen ajoon soveltuva maltillinen 300hp (-+50hp) paketti. Mietityttää nuo alu kannet kun venttiilit ovat kokoluokkaa 1.940/1.600 tai 2.020/1600 ja lohkon poraus 3.8, mutta mitä nyt tässä lukenut vinkkejä ja muiden ajatuksia niin paketista saisi ilmeisesti vallan toimivan nuilla 289(1.76/1.45) kansilla. Puristuksia mikäli lähtee nostamaan niin mistäs osia tuohon, flattop mäntää pelkästään ollut tarjolla.
Minkälaisia tehoja nuista ylipäätään on saatu otettua irti, cobrassa ainakin 260cid ja 260hp hujakoilla tehot? Valmiita ehdotuksia millä mentäisiin tuonne 3sadanpollen hujakoille voipi kertoa myös, tarkoitus olisi kuitenkin säilyttää ajettavuus ja mahdollisesti kasvattaa kierroaluetta tuonne 6-7000rpm välille.
Aikalailla uusi maailma on tämä SBF puolen asiat ja siksi asioista kyselen, kiitän jo etukäteen vinkeistä ja kärsivällisyydestä

-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Moro
Jos pääset tonne jäsenpuolelle lue sieltä corral 2009/3
Siinä stroukataan tollainen 260 moottori 302 kampuralla ja on juurikin 289 kannet yms.
Juha
Jos pääset tonne jäsenpuolelle lue sieltä corral 2009/3
Siinä stroukataan tollainen 260 moottori 302 kampuralla ja on juurikin 289 kannet yms.
Juha
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Voihan niitä 260:sen kansiakin muutella vaikka ja kuinka ilman että kasvatetaan veenttiilikokoa.
Anti -Histamiini 65
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Just omalla autolla testilenkin ajaneena voin sanoa että itse portatuilla rautakansillakin pääsee aika pitkälle. Tosi pirteä 302 moottori nyt kaulalla, jolla ilo päästellä ja alakerta vakio nokka-akselia myöten. Hengitystä vaan parannettu kansista, parempi imusarja ja isompi kaasuläppä. Rutut 9,9. Auto -95GT Musse.
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
En tiedä, jummärsinkö jotain väärin, mutta eikös siellä sellainen jo ole. 221, 260 ja 289 kaikissa on sama isku 2.87". Poraukset ovat 3.68", 3.8" ja 4".
Mustang -65 FB V8
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Escort -78 GIL 2.0L kaikilla herkuilla
Scorppi -97, 2.3, piti päästä mummolaan, odottaa hoitoa
BMW 730 -95 3L V8 DOCH
Opel Astra farmi -03
Myyty
Sierra Goshford 2.0L -85, foxLTD -85 3.8L, 1/6 BMW, 205 1.4 XS
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
No, tuota epäilinkin, kun tuosta stroukista olikin jo juttua. Ja toi Jannen koneistajan ideakin on aivan mahtava.
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Sbf 260(/289) Venttiilikoot & kannet
Moro
Jos tuo männän yli tuleminen hirvittää niin voihan siihen laittaa 302 kiertokanget.
Niillä sitten taidetaan jäädä jo hiukan alle tavoitteen. Toki dekitkin pitänee oikaista?
Juha
Jos tuo männän yli tuleminen hirvittää niin voihan siihen laittaa 302 kiertokanget.
Niillä sitten taidetaan jäädä jo hiukan alle tavoitteen. Toki dekitkin pitänee oikaista?
Juha