Ärsyttävien varoitusäänien poiskytkeminen?

Älä tähdistä suuntaa kato onhan sulla kartta Ilipo!
Jarzu
Hiljaisempi
Auto: Mustang 3.7 V6 Premium Convertible 2012

Ärsyttävien varoitusäänien poiskytkeminen?

Viesti Kirjoittaja Jarzu »

Moi,

Rapakon takana lienee tarve huomauttaa kaikista asioista ärsyttävillä varoitusäänillä... Yksi ärsyttävimmistä ilmenee, kun avain on virtalukossa ja kuskin ovi on auki. Saako tuon jotenkin kytkettyä pois päältä? Musse on vm. 2012

- Jarzu
tpeltola
Hiljaisempi
Auto: -07 GT Tungsten gray

Re: Ärsyttävien varoitusäänien poiskytkeminen?

Viesti Kirjoittaja tpeltola »

Uutena jäsenenä vanhoja viestejä selaillessa löytyi tämmönenkin... Asiaan, etsit (kuuntelemalla) sen hiton pimpottimen ja nyppäät siitä piuhan irti! Näin toimittiin aikoinaan isän taksina käyttämissä Chevy Capriceissa.

Tpeltola GT -07 tungsten grey...
ToniH
Mega-addikti
Auto: Mustang GT 5.0 1995

Viesti Kirjoittaja ToniH »

Mua myös ärsyttää tämä. Missä se piezo sijaitsee SN95:ssa? Mulla kaikenlisäksi pimpottaa oli avain lukossa tai ei, oli valot päällä tai ei jne. Ja tämä välillä vähän vaihtelee eli toisinaan ei pimpota. Onkohan ovikytkimessä kosketushäiriö? Samaan varmaan liittyy se, että hälytin saattaa lähteä itseksee huutamaan välillä.

Toinen mikä ärsyttää on ovia kaukosäätimellä avattaessa se ~100+dB vingahdus, lieneekö tehdasjuttu? Joutuu aina kattomaan, ettei vanhuksia tai muita potentiaalisia sydärinsaajia kävele lähettyvillä.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Firebolt
Superpölöttäjä
Auto: Autoton

Viesti Kirjoittaja Firebolt »

En tiiä missä se sijaitsee, mut jos sn on yhtään samanlainen virtalukko ku foxissa niin se on voinu kulua niin paljon ettei aina tunnista onko avain siinä vai taskussa. Summerille lähtee erillinen piuha virtalukosta.
-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
ToniH
Mega-addikti

Firebolt kirjoitti: 07 Huhti 2017, 18:54 En tiiä missä se sijaitsee, mut jos sn on yhtään samanlainen virtalukko ku foxissa niin se on voinu kulua niin paljon ettei aina tunnista onko avain siinä vai taskussa. Summerille lähtee erillinen piuha virtalukosta.
Ah, tostahan se voisi olla kiinni! Virtalukko on siis todella väljän tuntuinen, suorastaan heiluu. Uusi on tossa hyllyssä venaamassa, pitääkin vkl aktivoitua ja koittaa vaihtaa se. Kiitti vinkistä. :peukku:
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
jyge
Webmaster
Auto: HT '65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyge »

ToniH kirjoitti: 07 Huhti 2017, 19:49
Firebolt kirjoitti: 07 Huhti 2017, 18:54 En tiiä missä se sijaitsee, mut jos sn on yhtään samanlainen virtalukko ku foxissa niin se on voinu kulua niin paljon ettei aina tunnista onko avain siinä vai taskussa. Summerille lähtee erillinen piuha virtalukosta.
Ah, tostahan se voisi olla kiinni! Virtalukko on siis todella väljän tuntuinen, suorastaan heiluu. Uusi on tossa hyllyssä venaamassa, pitääkin vkl aktivoitua ja koittaa vaihtaa se. Kiitti vinkistä. :peukku:
+1

Ite jätin pimpottimen paikalleen, mut otin turvavyön maadotusjohdon irti, niin se ei pimputtele turvavyöstä kun laittaa virrat päälle ennen turvavyötä. Se valomuistutin on osoittautunu hyödylliseksi....
ToniH
Mega-addikti

Mielenkiintoisen tasaisesti nämä toimivat, mulla ei pimpota turvavöistä ollenkaan... :roll-roll:
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
ToniH
Mega-addikti

Vaihdoin virtalukon uuteen. Positiivisena: nyt on timmi virtalukko vrt. vanha! 8)

Mutta, ei vaikuttanut pimputuksiin. Mulla pimputtaa, kun ovi on auki, ei tartte olla avainta virtalukossa tai valoja päällä. Pimputus loppuu heti, kun painan ovikytkintä millinkin.
Mustang GT 5.0 '95
Tunturi Start 54cc '73
Fake
Aktiivi
Auto: 1994 Mustang gt convertible

Viesti Kirjoittaja Fake »

Mun muistaakseen sen sai SN95 nypättyä sen liittimen irti siitä pimputtajasta ilman ihmeempiä purkamisia. Olisko ollu siinä jossain kaasupolkimelta ylöspäin ja hieman sinne keskikonsoliin päin.
SN95 - SBF 363
Rane68
Aktiivi
Auto: Ford Mustang 3.7 V6 coupe 2013

Viesti Kirjoittaja Rane68 »

Tää kysymykseni nyt ei liite ääniin, mutta sähköjuttuihin kuitenkin,
onko sun autossa takasumuvalot ?
ja / tai jos siinä ei ollut tuonti vaiheessa niin oletko sellaisia itse asentanut jälkeenpäin ?
sunnuntaina kun palailtiin pohjanmaalta kotiin ja välillä satoi niin perhanasti, että olisi tehnyt mieli turvallisuuden kannalta päälle takasumarit ettei kukaan perään aja, enpä niitä valo napista vetämällä päälle saanut ja kun asiaa paremmin tutkin niin eipä tuossa itse tuonti autossa ole kun ilmeisesti USA/Canada niitä ei autoissa kaivata.
Ilmeisesti siellä olisi paikat takana mihin laittaa ledejä tms....mutta mistä virta niihin, mihin joku katkaisija jne......mä en noita sähköpuolen juttuja hallitse juuri yhtään, öljyn, ilmansuodatin, renkaan, tulpat, jne...mekaaniset vaihto hommat on enenmän alaani.
t.rane
Vastaa Viestiin