Sytytyksen anatomiaa ja fysiologiaa

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Sytytyksen anatomiaa ja fysiologiaa

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Voisiko joku ystävällisesti selittää sytytyksen perusteita. Eli ennakoista tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, nakutuksesta, vakuumiennakoista, säätämisesta yms. ja kaikista muistakin asioista mitkä tähän liittyvät. Kiitos etukäteen.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Jos amekiikka taituu niin tuolta löydät kaiken tarpeelisen sytkästä.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
65HT
Mega-addikti
Viestit: 766
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 65HT »

Lontoo ei aivan kiitettävästi taivu, mutta löytyi suomenkielistäkin tekstiä aika hyvin kun vain malttoi haulla etsiä :oops: . Eli onko näin, että ilman dynoa on turha lähteä ennakkokäyriä (jousia/rajoittimia) muuttelemaan ja kannattaa etsiä vain perus ja kokonaisennakko perstuntumalla/nakutusrajalta?
Tarkkailija
Aktiivi
Viestit: 123
Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55

Viesti Kirjoittaja Tarkkailija »

Ei ole turhaa. Haetaan mahdollisimman nopea käyrä käytettävän bensalaadun mukaan, ja etsitään nakutusraja. Siitä sitten peruutetaan kunnes tuntuu perstuntumalla hyvältä. Silloin ollan katukäyttöön riittävän lähellä. Jos on pikkuloho, ei kannata kovinkaan paljoa yli 36-38 asteen mennä maksimiennakossa. Säädettävä alipainemoduuli kannattaa olla, jotta saa alakierroksilla herkistettyä. Pikkuisen nopeampi mekaaninen käyrä kuin vakiona saattaa olla eduksi
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

65HT kirjoitti:Lontoo ei aivan kiitettävästi taivu, mutta löytyi suomenkielistäkin tekstiä aika hyvin kun vain malttoi haulla etsiä :oops: . Eli onko näin, että ilman dynoa on turha lähteä ennakkokäyriä (jousia/rajoittimia) muuttelemaan ja kannattaa etsiä vain perus ja kokonaisennakko perstuntumalla/nakutusrajalta?
Mistä löysit suomenkielisiä ohjeita, olisko linkkiä? Ei meinaan taitu toi Lontoo kauheen hyvin :oops: , ja tuntuu, että oleeliset osat jää ymmärtämättä :shock: :shock: :shock: .
Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella? :mrgreen:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
GT-350
Superpölöttäjä
Viestit: 2151
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 22:33
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GT-350 »

Homer65 kirjoitti: Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella? :mrgreen:
Edelbrokki kaasari eli Carter eli Weber, aapparin puolella on timed/ported vacuum ja kuskin puolella manifold vacuum. Aapparin puolella toiminee sinullakin paremmin.
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
Vastaa Viestiin