Sytytyksen anatomiaa ja fysiologiaa
- 65HT
- Mega-addikti
- Viestit: 766
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford MUSTANG 1965 - 289 cid - C4 - 8, powertrax no-slip
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Sytytyksen anatomiaa ja fysiologiaa
Voisiko joku ystävällisesti selittää sytytyksen perusteita. Eli ennakoista tyhjäkäynnillä ja kierroksilla, nakutuksesta, vakuumiennakoista, säätämisesta yms. ja kaikista muistakin asioista mitkä tähän liittyvät. Kiitos etukäteen.
Jos amekiikka taituu niin tuolta löydät kaiken tarpeelisen sytkästä.
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
http://www.fordmuscle.com/archives/2000 ... ndex.shtml
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
-
- Aktiivi
- Viestit: 123
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 15:55
Ei ole turhaa. Haetaan mahdollisimman nopea käyrä käytettävän bensalaadun mukaan, ja etsitään nakutusraja. Siitä sitten peruutetaan kunnes tuntuu perstuntumalla hyvältä. Silloin ollan katukäyttöön riittävän lähellä. Jos on pikkuloho, ei kannata kovinkaan paljoa yli 36-38 asteen mennä maksimiennakossa. Säädettävä alipainemoduuli kannattaa olla, jotta saa alakierroksilla herkistettyä. Pikkuisen nopeampi mekaaninen käyrä kuin vakiona saattaa olla eduksi
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Mistä löysit suomenkielisiä ohjeita, olisko linkkiä? Ei meinaan taitu toi Lontoo kauheen hyvin65HT kirjoitti:Lontoo ei aivan kiitettävästi taivu, mutta löytyi suomenkielistäkin tekstiä aika hyvin kun vain malttoi haulla etsiä. Eli onko näin, että ilman dynoa on turha lähteä ennakkokäyriä (jousia/rajoittimia) muuttelemaan ja kannattaa etsiä vain perus ja kokonaisennakko perstuntumalla/nakutusrajalta?




Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella?

Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Edelbrokki kaasari eli Carter eli Weber, aapparin puolella on timed/ported vacuum ja kuskin puolella manifold vacuum. Aapparin puolella toiminee sinullakin paremmin.Homer65 kirjoitti: Itelläni on toi Edelbrookki, pitäiskö alipaineletku noin normaalisti olla apparinpuolella?
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****
1965 Suomi-FB GT-350 look-alike FOR SALE!
*****