Mustang v6 vm-2008
Valvoja: Ville K
Mustang v6 vm-2008
Työnantajalla olisi tuollainen mustangi joka on maannut nyt parivuotta suomessa, titlessä on muistaakseni salvage maininta.
Auto on kolaroitu joskus repsikan etunurkkaan ja huonosti jenkeissä korjattu, lisäksi kyljet on naarmutettu avaimella ja muutenkin vähän karun näkönen.
Työnantaja muuttaa jenkkeihin ja oli puhe jos minä ostaisin tuon auton häneltä.
Rekisteröintikatsastus on tekemättä niin mietin että mitä muutoksia valoihin ym.. täytyy tehdä?
Tarviiko tuon ikäiseen vielä vaihtaa ikkunat e hyväksyttyihin?
Paljonkohan tuohon tulee autoveroa? Autolla on ajettu n200 000km
Auto on kolaroitu joskus repsikan etunurkkaan ja huonosti jenkeissä korjattu, lisäksi kyljet on naarmutettu avaimella ja muutenkin vähän karun näkönen.
Työnantaja muuttaa jenkkeihin ja oli puhe jos minä ostaisin tuon auton häneltä.
Rekisteröintikatsastus on tekemättä niin mietin että mitä muutoksia valoihin ym.. täytyy tehdä?
Tarviiko tuon ikäiseen vielä vaihtaa ikkunat e hyväksyttyihin?
Paljonkohan tuohon tulee autoveroa? Autolla on ajettu n200 000km
- Hopia
- Aktiivi
- Viestit: 139
- Liittynyt: 26 Helmi 2011, 09:32
- Auto: S197, 2005 S/C V8 & 2006 N/A V6
Ford Sierra -91 2.0i dohc 4x4
Re: Mustang v6 vm-2008
Käytännössä jos ei ole muuttoautona tuotu, niin joutuu valot ja vilkut vaihtamaan e-hyväksytyiksi ja päästölapun tarvii mahdollisesti myös, ellei ole Californiasta tuotu auto. Ja auton valmistenumero pitää nakutella johonkin runkoon (iskaritornin päälle esim.) Ikkunoita ei minun tietääkseni ainakaan tarvitse lähteä vaihtamaan. Lisää muutostöistä näiden s197 koppasten (2005-2009 vm) osalta ois täällä juttua: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 26&t=10294
Hatusta heitettynä autovero noin 3000-4000€, kannattaa katella mitä vastaavista on veropäätöksiä tullut viime vuonna; http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakka ... ver(40170)
Tästä aiheesta taas löytyis lisää tietoa myös tästä topicista: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 4&start=60 - Tuo hakutoiminto on ihan kätevä ylänurkassa.
Muutostöihin ja auton laittoon jokunen raha menee toki myös ja onhan tuolla kans kilometrejä jo aika reippaasti kuitenkin, näissä kun tarjontaa löytyy ihan kohtuu hyvin suomestaki. Mutta eipä siinä jos hyvään hintaan tuon yksilön saat, niin kyllä tuosta vielä auton saa varmasti tuostakin.
Hatusta heitettynä autovero noin 3000-4000€, kannattaa katella mitä vastaavista on veropäätöksiä tullut viime vuonna; http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakka ... ver(40170)
Tästä aiheesta taas löytyis lisää tietoa myös tästä topicista: http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 4&start=60 - Tuo hakutoiminto on ihan kätevä ylänurkassa.

Muutostöihin ja auton laittoon jokunen raha menee toki myös ja onhan tuolla kans kilometrejä jo aika reippaasti kuitenkin, näissä kun tarjontaa löytyy ihan kohtuu hyvin suomestaki. Mutta eipä siinä jos hyvään hintaan tuon yksilön saat, niin kyllä tuosta vielä auton saa varmasti tuostakin.
Re: Mustang v6 vm-2008
Ostin auton eilen ja kerkesin jo tänään keulan purkamaan, puskurin takana oleva poikkipalkki oli lommolla keskeltä seurauksena keula tölväsystä, tilasin palkin alvadista maksoi naurettavat 47€.
Takavalot ja etupuskurivilkut tilaan englannista n200£, lokari vilkut tulee alvadista, olivat fiestan kirkkaat 10€.
Ajovalot dot tekee jonkun näköisen kuvion seinään eli koitan mennä niillä leimalle, mites valojenkorkeuden säätö siitä kun pääsisi luistaan ettei tarvis niitä rakennella...
Ja päivitys ajokilometreihin mittarissa on 92000 mile, eli se oli positiivinen muutos, eikä auto näytä enään niin lohduttomalta kun se on oma!!!
Veron määrä on arvoitus, titlessä on vuosiluku 2008 ei muuta päivämäärää, mutta carfaxissa on käyttöönotto 6.6.2008 kelpaakohan kats.miehelle?? 2008sejen pikkukoneisten veropäätöksiä en ole löytäny mistää, kuhan ei tulis 6000€ veroo....
Takavalot ja etupuskurivilkut tilaan englannista n200£, lokari vilkut tulee alvadista, olivat fiestan kirkkaat 10€.
Ajovalot dot tekee jonkun näköisen kuvion seinään eli koitan mennä niillä leimalle, mites valojenkorkeuden säätö siitä kun pääsisi luistaan ettei tarvis niitä rakennella...
Ja päivitys ajokilometreihin mittarissa on 92000 mile, eli se oli positiivinen muutos, eikä auto näytä enään niin lohduttomalta kun se on oma!!!

Veron määrä on arvoitus, titlessä on vuosiluku 2008 ei muuta päivämäärää, mutta carfaxissa on käyttöönotto 6.6.2008 kelpaakohan kats.miehelle?? 2008sejen pikkukoneisten veropäätöksiä en ole löytäny mistää, kuhan ei tulis 6000€ veroo....
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Mustang v6 vm-2008
Ei luulis tulevan hirveetä veroa kun kyseessä on kolaroitu peli. Nyt ennenku rupeet laittaan mahollisimman halpoja vilkkuja kylkii kiinni nii mieti vielä josko laittaisit peilivilkut, täällä sivuilla on ollut kuvaa ruotsalaisista pikkuvilkuista 
Ja ei muuta kun tervetuloa kerhoon nyt kun on oma Mustang

Ja ei muuta kun tervetuloa kerhoon nyt kun on oma Mustang

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Mustang v6 vm-2008
Tervehdys foorumilaisille!
Aihe liippasi niin likeltä että päätin liittyä.
Laitoin nyt talvella vastaavan itselle ja jotain asiaa jäi mieleen.
-Trafilta on tullut joku ohje, jos on paha salvage niin korinmittaus. Kannattaa vähän katsoa missä katsastaa ja sopia katsurin kanssa etukäteen jutuista.
-Takavalot kelpasivat katsastuksessa kun laitoin keltaiset/ruskeat superkirkkaat led polttimot vilkuiksi. Ne valot pitää johdottaa uudestaan ja laittaa ne releet sinne lisäksi.
-Vastaavuustodistuksella osoittaa että lasit, vyöt, ym. on ok. Sen saa kai niistä ajovaloistakin.
-Verotuksessa eivät halunneet ottaa kolarihistoriaa mitenkään huomioon ja kaiken huippu oli kun eivät suostuneet käyttämään joskus kolaroitua autoa vertailuajoneuvona arvonmäärityksessä, syystä että vaurioajoneuvo eikä vastaa ehjää vaikka korjattu ja juuri katsastettu.
-Kannattaa vaatia verotuksessa että päästöt lasketaan kokonaispainon mukaan.
Nyt oma Musse on kuitenkin valmis kesän koitoksiin. Vero-oikaisu pitää vielä tehdä.
Aihe liippasi niin likeltä että päätin liittyä.
Laitoin nyt talvella vastaavan itselle ja jotain asiaa jäi mieleen.
-Trafilta on tullut joku ohje, jos on paha salvage niin korinmittaus. Kannattaa vähän katsoa missä katsastaa ja sopia katsurin kanssa etukäteen jutuista.
-Takavalot kelpasivat katsastuksessa kun laitoin keltaiset/ruskeat superkirkkaat led polttimot vilkuiksi. Ne valot pitää johdottaa uudestaan ja laittaa ne releet sinne lisäksi.
-Vastaavuustodistuksella osoittaa että lasit, vyöt, ym. on ok. Sen saa kai niistä ajovaloistakin.
-Verotuksessa eivät halunneet ottaa kolarihistoriaa mitenkään huomioon ja kaiken huippu oli kun eivät suostuneet käyttämään joskus kolaroitua autoa vertailuajoneuvona arvonmäärityksessä, syystä että vaurioajoneuvo eikä vastaa ehjää vaikka korjattu ja juuri katsastettu.
-Kannattaa vaatia verotuksessa että päästöt lasketaan kokonaispainon mukaan.
Nyt oma Musse on kuitenkin valmis kesän koitoksiin. Vero-oikaisu pitää vielä tehdä.
Re: Mustang v6 vm-2008
Heke kirjoitti:Tervehdys foorumilaisille!
Aihe liippasi niin likeltä että päätin liittyä.
Laitoin nyt talvella vastaavan itselle ja jotain asiaa jäi mieleen.
-Trafilta on tullut joku ohje, jos on paha salvage niin korinmittaus. Kannattaa vähän katsoa missä katsastaa ja sopia katsurin kanssa etukäteen jutuista.
-Takavalot kelpasivat katsastuksessa kun laitoin keltaiset/ruskeat superkirkkaat led polttimot vilkuiksi. Ne valot pitää johdottaa uudestaan ja laittaa ne releet sinne lisäksi.
-Vastaavuustodistuksella osoittaa että lasit, vyöt, ym. on ok. Sen saa kai niistä ajovaloistakin.
-Verotuksessa eivät halunneet ottaa kolarihistoriaa mitenkään huomioon ja kaiken huippu oli kun eivät suostuneet käyttämään joskus kolaroitua autoa vertailuajoneuvona arvonmäärityksessä, syystä että vaurioajoneuvo eikä vastaa ehjää vaikka korjattu ja juuri katsastettu.
-Kannattaa vaatia verotuksessa että päästöt lasketaan kokonaispainon mukaan.
Nyt oma Musse on kuitenkin valmis kesän koitoksiin. Vero-oikaisu pitää vielä tehdä.
Minkälaisen auton verotit ja paljonko tuli veroa?
Re: Mustang v6 vm-2008
-05 V6 234tkm ja vero n. 3150€. Kuntoalennus 6%.
Katsastin ja verotin oman lommoisena mutta tieliikennekuntoisena.
En ole vieläkään saanut päätöksen perusteluita ja vertailuajoneuvojen tietoja, tietopyynnöstä huolimatta.
Arvonmäärityksessä vertailuautojen arvoa korjataan:
-ajokilometrit +/- 0,8%/5000km.
-vuosimalli +/- 9,2% vuosi.
-pyyntihinnoista tehdään 15% vähennys.
-loppuhinnasta vähennetään vm. riippuen min. 1500€.
Autoja ei käydä enää tarkastamassa kuin poikkeustapauksissa ja loppuhinnasta tehtävän varmuusvähennyksen pitäisi verottajan mielestä kattaa kaikki virheet.
Loppupäätelmä nyt verotuksen jälkeen on että, vero on sama erinomaisessa ja huonokuntoisessa autossa.
Katsastin ja verotin oman lommoisena mutta tieliikennekuntoisena.
En ole vieläkään saanut päätöksen perusteluita ja vertailuajoneuvojen tietoja, tietopyynnöstä huolimatta.
Arvonmäärityksessä vertailuautojen arvoa korjataan:
-ajokilometrit +/- 0,8%/5000km.
-vuosimalli +/- 9,2% vuosi.
-pyyntihinnoista tehdään 15% vähennys.
-loppuhinnasta vähennetään vm. riippuen min. 1500€.
Autoja ei käydä enää tarkastamassa kuin poikkeustapauksissa ja loppuhinnasta tehtävän varmuusvähennyksen pitäisi verottajan mielestä kattaa kaikki virheet.
Loppupäätelmä nyt verotuksen jälkeen on että, vero on sama erinomaisessa ja huonokuntoisessa autossa.
Re: Mustang v6 vm-2008
Soitin yhden kats.konttorin omistajalle ja kysyin vaadittavista muutoksista.
Ajovalot DOT kelpaa, jos niistä tulee jonkinlainen epäsymmetrinen kuvio, pitää tarkastuttaa kuvio hyväksytyllä tarkastajalla n100€, DOT ajovalot ei tarvitse korkeudensäätölaitetta.
Jos e hyväksytyt ajovalot, tarvitaan korkeudensäätölaite tai mitataan perän painuminen, oli prosentti määrä minkä verran saa painua niin ei tarvita korkeudensäätöä.
Kylkivilkut asennettava.
Takana suuntavilkku keltainen, sai olla DOT.
Takasumuvalon asennus.
Rungonnumeron meisto.
Vastaavuustodistus tarvitaan jos autossa ei ole tarraa, jossa lukee että auto on hyväksytty californian päästöille.
Minulla ei ole hyväksytty joten se pitää hankkia. Kahdesta paikasta kysynyt hintaa mokomalle lapulle ekatarjous 731,60€ seuraava 590€, virosta hinta tiedustelu kesken mutta arvio n450€.
Vastaavuustodistus ilman päästöä on 295€+ alv
Ikkunoita ei vaadita enään vaihdettavaksi.
Tässä pitäisi olla kaikki, päivitän jos ilmenee vielä jotain.
Ajovalot DOT kelpaa, jos niistä tulee jonkinlainen epäsymmetrinen kuvio, pitää tarkastuttaa kuvio hyväksytyllä tarkastajalla n100€, DOT ajovalot ei tarvitse korkeudensäätölaitetta.
Jos e hyväksytyt ajovalot, tarvitaan korkeudensäätölaite tai mitataan perän painuminen, oli prosentti määrä minkä verran saa painua niin ei tarvita korkeudensäätöä.
Kylkivilkut asennettava.
Takana suuntavilkku keltainen, sai olla DOT.
Takasumuvalon asennus.
Rungonnumeron meisto.
Vastaavuustodistus tarvitaan jos autossa ei ole tarraa, jossa lukee että auto on hyväksytty californian päästöille.
Minulla ei ole hyväksytty joten se pitää hankkia. Kahdesta paikasta kysynyt hintaa mokomalle lapulle ekatarjous 731,60€ seuraava 590€, virosta hinta tiedustelu kesken mutta arvio n450€.
Vastaavuustodistus ilman päästöä on 295€+ alv
Ikkunoita ei vaadita enään vaihdettavaksi.
Tässä pitäisi olla kaikki, päivitän jos ilmenee vielä jotain.