Lohkon putkitus

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
J.k.a.K.
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Touko 2005, 19:43
Paikkakunta: kuhmo

Lohkon putkitus

Viesti Kirjoittaja J.k.a.K. »

Kannattaako putkittaa, kyseessä -71 cleveland lohko 2-pulttinen alakerta, yksi sylintereistä halki ja muissa on syvät naarmut. Miten isot sylinteri halkaisijat mahdollisia putkituksen jälkeen? 4-pulttiseksi pitäs kans muuttaa. Taitaa tulla melko kalliiksi, oisko järkevää ostaa uusi lohko?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tulee kalliiksi.
Jos kyseessä olisi ainoastaan yksi putki saataisi olla harkinnan arvoista mutta jos kyseessä useampi putki kannattaa lohka laitaa verkon painoksi ja hankia uusi. Tosin uuden ja ehjän Cleveland lohkon löytäminen kohtuu hintaan saattaa olla hankalaa.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
J.k.a.K.
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Touko 2005, 19:43
Paikkakunta: kuhmo

Viesti Kirjoittaja J.k.a.K. »

Jos sen lohkon putkittasi, eikö siitä sitten tulisi kuitenkin aika hyvä? Vieläki kiinnostaa miten isoksi sylinterit voi koneistaa, jos putkittaa. Olen ajatellu että jos joskus tekisin siitä semmosen hurjan myllyn katukäyttöön ja laittasin siihe stroker kitin, alumiinikantta+ muuta jännää viriosaa.

Mitteepä sanotte ajatuksesta??
Ahti
Mega-addikti
Viestit: 563
Liittynyt: 06 Syys 2004, 13:45
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Mites hyvin Cleveen saa stroukker kittejä?
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88

http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
J.k.a.K.
Hiljaisempi
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Touko 2005, 19:43
Paikkakunta: kuhmo

Viesti Kirjoittaja J.k.a.K. »

http://www.speedomotive.com/FORD%20STRO ... 20KITS.htm
http://www.rpmmachine.com/ford-stroker-menu.shtml
http://www.flatlanderracing.com/
http://www.strokerkits.com/ford_stroker_kits.htm

Ainaki noilta sivuilta löytyy jotain, eikä tässä ollu kaikki paikat mistä näitä löytysi. Kai noita tännepäin jotenki saa hommattua.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

J.k.a.K. kirjoitti:Jos sen lohkon putkittasi, eikö siitä sitten tulisi kuitenkin aika hyvä? Vieläki kiinnostaa miten isoksi sylinterit voi koneistaa, jos putkittaa. Olen ajatellu että jos joskus tekisin siitä semmosen hurjan myllyn katukäyttöön ja laittasin siihe stroker kitin, alumiinikantta+ muuta jännää viriosaa.

Mitteepä sanotte ajatuksesta??
Ellen aivan väärin ole ymmärtänyt niin koko lohkoa ei voi, ei kannata putkittaa (8:saa reikää). Koska putkitus näissä lohkissa heikentää rakennetta esim. kiertojäkkyyttä. Voin olla väärässä. Tämä asia kannattaa tarkastaa esim. R-Koneistuksesta, kuin myös työn hinta. Uskoisin uuden lohkon olevan halvempi ja parempi vaihtoehto.

R-Koneistus Oy
Osoite Lammaskallionkatu 5, 04250 Kerava
Puhelin (09) 2428833
Fax (09) 2427212
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
montego
Hiljaisempi
Viestit: 28
Liittynyt: 28 Loka 2004, 21:37
Paikkakunta: ylivieska

Re: Lohkon putkitus

Viesti Kirjoittaja montego »

J.k.a.K. kirjoitti:Kannattaako putkittaa, kyseessä -71 cleveland lohko 2-pulttinen alakerta, yksi sylintereistä halki ja muissa on syvät naarmut. Miten isot sylinteri halkaisijat mahdollisia putkituksen jälkeen? 4-pulttiseksi pitäs kans muuttaa. Taitaa tulla melko kalliiksi, oisko järkevää ostaa uusi lohko?
miksi et rakentaisi 400 cid konetta,myyntipalstalla olis alakerta kaupan,cleven kansilla siihen saisi ruttua riittävästi
montego mx
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Lohkon putkitus

Viesti Kirjoittaja Fastback »

montego kirjoitti:miksi et rakentaisi 400 cid konetta,myyntipalstalla olis alakerta kaupan,cleven kansilla siihen saisi ruttua riittävästi
Ei huono idea, mutta 400 cid pannussa on isolohkon kaaveli (429/460), eli vaihteisto menisi uusiksi samantein. Hiperf imusarjojakin em. swappiin on kyllä olemassa, multa löytyy scannattu lehtijuttu 400 cid pannusta 4V kansilla, hyvin tuli paukkua ja kohtuu budjetilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Vastaa Viestiin