Puristus 289 vs 302

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Puristus 289 vs 302

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Pikainen nippelikyssäri, paljonko on ero puristuksessa 289 ja 302 koneella, eli jos vaikka 302 ois 10:1 niin paljonko pienempi on 289 koneessa? 302:ssahan on eri kampiakseli ja veivit jolla saadaan isompi tilavuus?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Puristus 289 vs 302

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

noin 0.4
302 SCR 10.0:1
289 SCR 9.60:1
Olettaen ettei mikään muu muutu kuin iskunpituus 3.00" -> 2.87". Kiertokangen pituus ei vaikuta SCR.
DCR laskemiseen ei ole tarvittavia tietoja.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Puristus 289 vs 302

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Ok, tuollaista lukemaa itsekin arvailin. Eli tuossa mun motissa on palttiarallaa 10:1 puristukset KB116 pattimännillä, 289 veivit/kampi, 302 lohko, 60cc palotilat RPM kansissa.
Aiemmin muistelin että veivit ja kampi ois kanssa 302:sta mutta eipä ollutkaan vaan vanhasta orkkis 289 motista.
Tuota nokkaa kun mietiskelen uutta niin piti ynnäillä muita osia.


https://www.uempistons.com/index.php?ma ... cts_id=491

Nuo männät koneessa.
Arto65FB
Superpölöttäjä
Viestit: 2575
Liittynyt: 02 Maalis 2004, 08:33

Re: Puristus 289 vs 302

Viesti Kirjoittaja Arto65FB »

ak72 kirjoitti:Eli tuossa mun motissa on palttiarallaa 10:1 puristukset KB116 pattimännillä, 289 veivit/kampi, 302 lohko, 60cc palotilat RPM kansissa.
Aiemmin muistelin että veivit ja kampi ois kanssa 302:sta mutta eipä ollutkaan vaan vanhasta orkkis 289 motista.
Tuota nokkaa kun mietiskelen uutta niin piti ynnäillä muita osia.
Tuo antaa taas tilaa miedommalle nokalle, kun se rpm ei ole katuystävällinen mielestäsi.
Avatar
ak72
Mega-addikti
Viestit: 667
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang '66 289 HT
Paikkakunta: Raahe

Re: Puristus 289 vs 302

Viesti Kirjoittaja ak72 »

Jep matelu liikennevirrassa ei oikeen sovi nykyiseen setuppiin. Väestö vanhenee ja ostetaan sitä litraista tojotaa tai skeidaa ja sitte madellaan alle rajoitusten. Jospa sais ees sitä 60kmh ajella niin ois paljo kivempaa. Päättäjät ovat päättäneet viisaudessaan että matelu on se ainoa ja turvallisin tapa liikenteessä.
Vastaa Viestiin