Crate engine ja museoauto

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Crate engine ja museoauto

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tuossa tuli mieleen, että jos hommaa Fordin crate enginen "museo autoon" niin kuinka käy. Varsinkin, jos joskus aikanaan on tehty kutos kasi swappi...
Alkuperäisosiahan ne on... Ja mistä sitä tietää, mitä tuuninkia aikanaan koneelle ym on tehty. :wink:
Homman nimi on, että auto tulisi maahan joskus "aikansa virityksillä" ja menisi sitten suoraan museorekisteriin. Onhan sitä ennenkin tehty autoja, joita polkiessa naapurin lehmät lypsää viikon piimää.. :twisted:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Varaosien Ylijumala
Hiljaisempi
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Varaosien Ylijumala »

siis onhan täällä periferiassa hyväksytty museorekisteriin ajoneuvoja, jotka ovat olleet museoajoneuvotarkastuksessa tuunattuja tai viritettyjä aikansa palikoilla ?
ainakin muistan hämärästi lukeneeni useastakin tapauksesta, mutta kun terassikausi tuhoaa aina aivosoluja. lisää siis....
Arbeit Macht Frei !
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Re: Crate engine ja museoauto

Viesti Kirjoittaja Kristo »

veekoo kirjoitti:Tuossa tuli mieleen, että jos hommaa Fordin crate enginen "museo autoon" niin kuinka käy. Varsinkin, jos joskus aikanaan on tehty kutos kasi swappi...
Alkuperäisosiahan ne on... Ja mistä sitä tietää, mitä tuuninkia aikanaan koneelle ym on tehty. :wink:
Homman nimi on, että auto tulisi maahan joskus "aikansa virityksillä" ja menisi sitten suoraan museorekisteriin. Onhan sitä ennenkin tehty autoja, joita polkiessa naapurin lehmät lypsää viikon piimää.. :twisted:
Eihän museoautoa palasiksi pureta museotarkastuksessa, riittää kun kone on päällisin puolin sen aikakauden näköinen. Virallisestihan se pitäisi olla siinä asussa missä se on tehtaalta lähtenyt, mutta sen aikakauden viriosia ja tarvikeosia on hyväksytty (esim. tarvikeratit, vanteet jne). Kyl kai esmes venttiilikopatkin käyvät jos ovat sen aikakauden kamaa/näyttävät samalta.

Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu.. :wink:
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Crate engine ja museoauto

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Kristo kirjoitti: Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu.. :wink:
Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
MAKA
Aktiivi
Viestit: 32
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Teuva

Viesti Kirjoittaja MAKA »

Kyllä ne allekkin kattoo, eli syynää kaikki paikat. Mutta muutokset käy kunhan ne on oikean aikakauden mukaisia. Mulla on '65 musses tri y:t, torque trustit ym. muutoksia ja museotarkastukses ne hyväksyttiin ilman "tappelua". :D
KTM
Addikti
Viestit: 257
Liittynyt: 08 Loka 2004, 21:08
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Re: Crate engine ja museoauto

Viesti Kirjoittaja KTM »

veekoo kirjoitti:
Kristo kirjoitti: Niin ja museotarkastuksessa autoa ei mielestäni edes tarvitse käynnistää, eli ei ne viritykset sieltä kuulu.. :wink:
Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne.. :wink:
Auto on nosturilla ylös nostettuna ja alusta katsotaan kunnon, siisteyden ja alkuperäisyyden osalta. Ajalle tyypilliset/ajanhenkeen sopivat lisävarusteet pitää mennä läpi. Yleensä minulla on mennyt tunti kun olen käyttänyt autoa museotarkastuksessa. Tarkastajat ovat toimineet tarkasti, mutta asiallisesti. Poikkeavista asioista on hyvä olla dokumenttia mitä esittää. Vanhat lehtiartikkelit tai mainokset todistavat vanhan kaltaisten varusteiden ikäkysymyksissä oikeellisuuden.
Kristo
Aktiivi
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 13:53
Auto: Mustang -65 Convertible, 200cid, C4
Paikkakunta: Vantaa / Läyliäinen
Viesti:

Re: Crate engine ja museoauto

Viesti Kirjoittaja Kristo »

veekoo kirjoitti: Katsovatko muuten alle? Pakoputkistohan on tietty kuluvaa tavaraa ja sekin pitää vaihtaa jne.. :wink:
Omassa 65FB:ssä ei ole mm. H-putkea ollenkaan ja läpi on menny museoleimasta eikä katsurikaan ole asiasta huomauttanut (nykyäänhän katsastuksessa tsekkaillaan kans että auto on siinä kunnossa että museoleima on aiheellinen).
Asiallisen tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.
Vastaa Viestiin