Minkälaiset kannet/imusarja 302:seen

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
starsky
Aina äänessä
Viestit: 1684
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
Auto: 1966 ht
Paikkakunta: Kuopio

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja starsky »

pete66 kirjoitti:Täytyy myös alkaa pikkuhiljaa tutkimaan näitä stroker paketteja. Vinkkejä voi antaa.
Pikkulohkon stroukkaus-tietopaketti tänne.
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Keskellä on gt40p

Juha
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Onkos nuo alumiini kansia, vaiko valurautaisia? Tuota nimeä en ole koskaaan kuullut, mutta rapakon takana lie paljon sellaista mitä ei ole nähnyt/kuullut tähän saakka :o . Olen kyllä joskus poraillut itse ylimääräisiä vesireikiä eurokoneen lohkoon hyvällä menestyksellä.
Anti -Histamiini 65
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Eivät näyttäisi edes olevan kovin pahan hintaisia.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

kaara91 kirjoitti:Löytyihän tähän X porattuun Boss lohkoonkin kannet. Eikä niitä kaukaa tarvinnut hakea. Foordihan ne on valmistanut tai teettänyt. Miksei muut kansivalmistajat ole asiaan noteeranneet edes huomautuksella. Ilmeisesti asialla ei ole merkitystä. Tossa kuitenkin artikkeli jossa X porattuun Boss lohkoon tarkoitetut kannet. Huomaa pienet vesireijät sylintereiden välissä, joista lohkoon poratuista vastareijistä nousee vesi kansiin. Nämä reiät puuttuu aftermarket alukansista. Ilmeisesti ne pitää porata jälkikäteen, jotta vesi kulkee kuten lohkon valmistajakin on suunnitellut.
Miten kun Ford Racingin BOSS 302 CYLINDER BLOCK BIG BORE M-6010-B302BB ei noita X-porauksia olekaan.
Vain M-6010-BOSS302 lohkossa on ko. poraus.
◾Siamese bore with drilled coolant crossover holes (Except on M-6010-B302BB)

ja sama tuolla 351 lohkojen osalla
◾Same as M-6010-BOSS35192 except allows for bigger bore by deleting coolant crossover holes between cylinders

ja sama 9.5" lohkojen osalla
◾Same as M-6010-BOSS35195 except allows for bigger bore by deleting coolant crossover holes between cylinders

Onko niin, ettei se X-poraus ihan välttämätön olekaan?
No kansia ainakin on kanavat.
Kai muut kansivalmistajat ovat suunnitelleet kannet vain BIG BORE FORD Racing lohkoille tai muden valmistajien DART, WORLD ja SHELBY lohkoille.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Minkäs tehoista 302:sta olet tekemässä/suunnittelemassa?
Anti -Histamiini 65
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

pete66 kirjoitti:Suunnitelmat on muuttunut tässä matkan varrella, suunnitelmissa on tehdä 347 sinne 350-400hv tienoille. Kuitenkin niin että huipputehot tulee 6000:n kierroksen tuntumassa.
Tuo on vaikea tehdä kun tavoite teho tahtoo väkisin tulla lähempänä 5000 rpm kuin 6000 rpm jos tilavuus on 347cid.

Olisiko tuollainen 331 cid sopiva?
perustana 289/302 lohko 68 rautakannet, 331 stroker kit, xe 268 nokka. 353 hp/5300rpm.
Ei tarvitse noiden kansien kanssa paljoa veivata, että tavoite täyttyy.

Tai vaan 5.0 lohko hiplatu E7TE kannet, vakio rullanokka. 361hp/5900rpm.

Tai 302 C9OE kannet rulla nokka comp rulla rf ex 282. 380hp/6000rpm.

Eli rauta kansilla jos oikein tehdään (ei tarvitse paljoa tehdä) päästään helposti 289 - 347cid koneissa teho alueelle 350 - 400hp, kuutiotilavuus ratkaisee lähinnä sen millä kierrosalueella voima tulee. Kannattaa kuitenkin laske tai arvioida kuinka paljon kansien kunnostaminen maksaa verrattuna uusiin rauta tai alukansiin. Alukansien painoon säästöllä lähinnä kosmeettinen merkitys.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Paljon ruttua tuossa 5.0 moottorissa josta portatuilla vakiokansilla ja vakionokalla on saatu 361hv?
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Topias74 kirjoitti:Paljon ruttua tuossa 5.0 moottorissa josta portatuilla vakiokansilla ja vakionokalla on saatu 361hv?
Aika lailla alueella 10.0:1- 10.5:1.
Nokka ei kylä ollut vakio rulla nokka vaan muistaakseni Ford racing B303.
https://performanceparts.ford.com/part/M-6250-B303

Taisin lueskella silloin aika tarkkaan tuota artikkelia.

Ford 302 Small-Block: 400 hp On Pump Gas!
Affordable Power--Would You Believe for Under $2,500?

Marlan Davis
Senior Technical Editor
April 1, 1999

http://www.mustangandfords.com/how-to/e ... all-block/

Tuolta koko lehti juttu.
http://www.carbdford.com/fletch/tech/sh ... herman.htm
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mietin vaan että mitä tehoarvioita on odotettavissa omasta moottorista, 95-gt vakio alakerta, afr 185 cnc kannet, vakionokka ja Edelbrockin performer kopio imusarja ja 70mm kaasuläppä. Mac-shortyt ja x-putki ilman katalysaattoreita ja vakio loppu putkisto. Kait tuosta jotain 300hv kieppeille irtoaa. :roll:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Kompromisseja on tehtävä, aion säilyttää auton hyvän käytettävyyden ja toimivuuden. Oli mukava ajella viime kesänä toimivalla autolla. Nyt auto on lähellä sitä, mitä sen olisi pitänyt olla lähtiessään tehtaalta! 8)
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Nyt en ymmärrä miten E7T kannet on suunniteltu rajummalle nokalle kuin F nokka? Mielestäni ihan samaa katrasta. n. 300hp ok mosa tulossa. XE nokat on eri sukupolvea kun noi FR:n aakkos nokat, mutta tuossa paketissa, ja jos budjetti ratkaisu niin ihan ok kokonaisuus.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Joo tuollaiset AFR 185 cnc kannet olis tallissa, odottaa pääsyä koneen päälle.
porttari
Addikti
Viestit: 306
Liittynyt: 10 Syys 2014, 15:06

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja porttari »

Nuo 165 cc hatuthan olisivat ehdottomasti hyvät saada ilman cnc porttausta ja sitten tehdä niihin sopivat pikku muutokset. Tuolla 1,9" imuventtiilillä pääsee 500 hummaan asti oikein hyvin. Olettaen jälleen että muut asiat ovat kunnossa. Mutta helpot 400-450hp pitäisi tulla suht helposti. Puhumattakaan 3:lla alkavista tehoista. Imupuolelle voi tehdä esim. 0,5mm istukkapinnan, jolloin päästään käyttämään venttiilin pinta-ala kokonaisuudessaan.

Näkemättä oisin sitä mieltä, että tuollekin venttiilikoolle ( 1,9") imupuolella on tehtävissä todella paljon. Mietitäänpä nyt, kuinka paljon esim. 289 rautaisissa on potentiaalia ja vieläpä samalla tilavuudellakin. Miksi täytyisi käyttää suuria venttiileitä??

Eihän se hyviä numeroita antava imukanava vielä tee kampuran päästä niitä suuria tehoja tms.

Itse asiassa 2,5L koossa 45mm venttiilillä pääsee eurokoneessa 100+hp/L. Siinäpä hieman miettimistä. Ja näistä eurokansistakaan ei meinaa kunnolla saada edes venttiilin virtauspotentiaalia helposti käytettyä, kun kanavien koko meinaa toimia rajoitteena. Ihan sama juttu kuin amerikkalaisissakin suuressa osassa.
Anti -Histamiini 65
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset kannet 302:seen

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Jos ei toimi halutulla tavalla, niin sitten vaihdetaan nokka-akseli. Kannet on jo valmiina, joten ne tulee päälle. Ja jos imusarja ahdistaa, niin sitten vaihdetaan imusarja, tosin sitten kun löytyy valuuttaa.
Vastaa Viestiin