2005 twin Turbo

Tribute to Mustang. Keskustelua VIN-koodeista, valmistusajankohdista tai muuten vaan Mustangista

Valvoja: Ville K

Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

2005 twin Turbo

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

http://www.tamparacing.com/forums/showt ... ge=1&pp=15

Tossa mielenkiintoinen viritelmä 2005 GT:stä... :shock:
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Nayttaa siistimmalta kuin ne ensimmaiset , joissa ahtimet ja ilmanputsarit oli auton alla.. Muistaakseni mitsun ahtimia olivat laittaneet. Luokkaa 450hp.. :shock:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Kai se 450 on edes rwhp tai sitten on aika lievä vire päällä... :D
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

HighPsi5O kirjoitti:Kai se 450 on edes rwhp tai sitten on aika lievä vire päällä... :D
En muista kumpia ja kuinka paljon tarkalleen. Saattoi olla 500:kin rwhp. Senkun virittäisivät äärimmilleen, niin tietäisi rajat omille kokeiluilleen ilman (omien) osien vaihtoa.. :wink: :lol: :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Meinasitko laittaa pakokaasuahtimen vai perinteisen ruuvin? Suosittelen kyllä pakokaasuahdinta ehdottomasti. Pojat on http://www.turbomustangs.com sivuilla ottaneet aika hyvin tehoja jo pelkästään vakio 5.O:stä.

Kyllä luulisi tuon uuden moottorin kestävän ainakin 500 rwhp - siis ahdettuna. Eri asia on vaparit, joita täytyy kierrättää yli 7000rpm noihin tehoihin. 1987- 5.O kestää noin 450-500rwhp myös. Sen jälkeen on ilmeisesti lohkon kanssa ongelmia. Ja turbollahan tuon tehon saa jo vakionokalla ja alle 5500rpm.... :wink:

- kohta tulee keskustelua....
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Ajattelin kyllä ihan oikeaa ahdinta enkä mitään tuulimyllyturboa.. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

"Oikea" ahdin on ihan ok, mutta jos "oikeasti" halutaan tehoa niin kyllä tuulimylly kuitenkin vetää pitemmän korjen. Tietenkin asennuksen ihanuus on eri asia... Vertaileppa tilastoja noiden kahden kesken ja kylla tuulimyllyturbolla on erityisesti vääntö ihan toista luokkaa V8 käytössä. Muutenkin teho/vääntö saadaan jo todella alhaalta niin ei tarvitse kierrättää "vaparisti", kuten remmillä. Pikkulohkostakin tulee isolohko (jota monet tälläkin niin himoitsevat).
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Ehkei tuo ole kuitenkaan noin yksioikoista. Tilastoja voi vertailla maailmantappiin, mutta sopivan yhdistelmä on kiinni useista osatekijöistä. Viimeisimmässä Hot Rodissa vertailtiin kohtuu onnistuneesti erilaisia ahdinkombinaatioita fordin 5.0 koneessa. Kannattanee ostaa ko. aviisi. Mukana vertailussa oli turbo, holleyn "roots" megablower ja paxton. Em. testissä turbo ei voittanut mitään osa-aluetta mittauksissa, tosin se oli tasaisen vahva kaikissa. Rootsilla parhaat alaväännöt, heikoin huipputeho, paxtonilla paras huipputeho jne. Voin kirjoittaa tarkemmin, kun pääsen lehden äärelle. Kuten edellä sanoin, jotta paketista saadaan toimiva pitää kaikki osa-alueet ja käytettävät kombinaatiot ottaa huomioon.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
HighPsi5O
Aktiivi
Viestit: 69
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Los Angeles, California

Viesti Kirjoittaja HighPsi5O »

Juu, tottakai käyttötarkoitus, moottorikombo jne. vaikuttaa asiaan.

Täytyy tutustua siihen Hot Rodiin.

Suosittelen vielä kuitenkin tutustumaan tuohon turbomustangs sivustoon. Aika paljon löytyy kaikenlaista mielenkiintoista asiaa.

Itse voin antaa faktoja aiheeseen liittyen vielä toivoittavasti tämän ajokauden aikana, kunhan saan pirssin säätöihin.. :twisted:
- 1998 GT Convertible - Procharged and 6-Speeded
- 2007 Harley Nighster
- 2000 Corvette HT
Vastaa Viestiin