Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
1994 V8 5.0 ja Automaatti on kyseessä...
Tasaisella ajolla vaihde "luistaa"... Toisinsanoen kierrokset nousee satunnaisesti (ei mitenkään säännönmukaisesti)...
Onko tää lukko-ongelma jonka saa kondikseen ehjämällä turbiini vaikka tuolla JN Tradingillä Kaarinassa...?
Auttakaas miestä mäessä
Vaihteistoöljyt ja solenoidi vaihdettiin hätäpäissään ihan ekaks... Ja hyvä kun vaihdettiin sillä osastolla ei ollut mitääl häikkää, magneettikin oli kuin uusi ei mitään likaa whatsoever...
Miten saan nyt mielenrauhan talveksi ton ongelman laajuudesta? Ajoaikaa kesäkumeilla enää reilu viikko, sitten talviunille...
Ford vaatii näissä loodissa käytettävän Mercon V öljyä turbiinin lukon levyn kitkaominaisuuksien takia. Väärä öljy aiheuttaa luistamista kytkeytyessä. Väärä öljy voi pilata levyn.
Forte motor flush käsittely, katso vaihteisto faq
Hepa kirjoitti:1994 V8 5.0 ja Automaatti on kyseessä...
Tasaisella ajolla vaihde "luistaa"... Toisinsanoen kierrokset nousee satunnaisesti (ei mitenkään säännönmukaisesti)...
Onko tää lukko-ongelma jonka saa kondikseen ehjämällä turbiini vaikka tuolla JN Tradingillä Kaarinassa...?
Auttakaas miestä mäessä
Onko öljymäärä oikea? Laatikko ajolämmin, shifteri P-asentoon, tikku ylös ja kuivaksi, tikku takaisin paikalleen ja ylös. Öljynpinta hot-merkkien välissä.
Paljonko autolla on ajettu? Onko luisto kolmosella vai nelosella ja millä nopeudella? Nelosen päällemenonhan saa estettyä OD OFF -napilla. Ja tapahtuuko luisto siis kesken tasakaasuajon, eli ei kiihdyttäessä?
Mikä solenoidi sinne vaihdettiin, TCC-solenoidi (Torque Converter Clutch) vai vaihdesolenoidit (shift solenoid pack)? Laskettiinko turbiini tyhjäksi öljynvaihdon yhteydessä? Paljonko öljyä vaihdettiin litroissa?
Kiitoksia perhetymisestä pulmassani
Ajomaileja reilu 65000 Luistaa ylivaihteella, eli 4lla Nopeus tuossa 105km/h Solenoidi on TCC Ei oo tietoa tuliko öljyt turbiinistakin, yhteensä tuota MERCONIA meni 5ploa (a' 946ml) Öljy joka poistettii oli täysin puhdasta ja magneettikin puhtain mitä eteen on sattunut (Auto Haapanen, Kaarinassa)
Hepa kirjoitti:Kiitoksia perhetymisestä pulmassani
Ajomaileja reilu 65000 Luistaa ylivaihteella, eli 4lla Nopeus tuossa 105km/h Solenoidi on TCC Ei oo tietoa tuliko öljyt turbiinistakin, yhteensä tuota MERCONIA meni 5ploa (a' 946ml) Öljy joka poistettii oli täysin puhdasta ja magneettikin puhtain mitä eteen on sattunut (Auto Haapanen, Kaarinassa)
Se tieto vielä puuttui että tuleeko luisto tasakaasulla vai tuosta nopeudesta kiihdyttäessä? Voi nimittäin olla myös ylivaihteen panta, joka luistaa jos pelkästään nelosella luisto. Sen korjaaminen vaatii laatikon aukaisun ja noilla kilometreillä sama jo peruskorjata uusilla kytkinlevyillä, tiivisteillä ja OD-pannalla sekä muilla kuluvilla osilla jotka vaihdetaan remontin yhteydessä. Tarvittaessa vahvistus jos tarkoitus virittää moottoria.
kaara91 kirjoitti:Ei ole tullut turpiinista. Koko järjestelmään menee karkeasti noin 10L öljyä Ehjä kunnossa oleva laatikko ja turpiini ei tiedä mitä öljyä siellä on.
Joo turbiini ei ole tyhjentynyt. Sen tyhjentämistä varten on turbiinkopassa alapuolella pyöreä reikä, jossa pitäisi olla muovitulppa. Tulppa pois ja sitten moottorista pyörittämällä turbiinin tyhjennyroppu kohdalle ja sieltä öljyt pois. Minusta ei todennäköisesti korjaannu enää tuo vika loput öljyt vaihtamalla.
kaara91 kirjoitti:Tuon Mercon V tarkoitus on lisätä levypakkojen pitokykyä. Eli palauttaa jossain määrin kuluneiden levypakkojen ja kitkapintojen pitokykyä.
Ymmärtääkseni Mercon vitosen suurin apu on TCC kytkimeen. Epäilen vahvasti sen parantavaa vaikutusta kytkinpakkoihin tai pantoihin. Toki pientä apua saattaa olla.
Tilanne on joltisltaankin nyt rauhoittunut luiston suhteen kun vaihdoin jenkkilässä kunnostetun AODE-laatikon uusine turbiineineen mustiini.
Luultavasti pääsin myös vähemmillä kuluilla (mikäli tuo kunnostettu laatikkko on kasattu ja putsattu kunnolla) verrattuna kotomaassa ammattilaisen tekemänä...
Pientä nypyttämistä siellä tuntuu olevan tasaisella kaasulla... Any ideas gentlemen...?
Tuleeko nypyttäminen varmasti laatikosta? Mä huomasin omassa autossa kans pientä nypytystä eilen vuokatista tullessa, mutta epäilen sen johtuvan sytytyskatkoista, tasakaasulla tuntuu että välillä kulkee hyvin sitten äkkiä tuntuu että meno käy tahmeaksi ja pitää painaa lisää kaasua, sitten taas kulkee paremmin ja taas huonommin! Ajattelin ensi töikseni uusia syttyvehkeet, koska ei tietoa milloin viimeksi uusittu. Tulpat, johdot, jakajan kansi ja pyörijä.
Mulla meni virranjakaja vaihtoon pienen nypytyksen takia. Kierrosten hetkellinen laskeminen tasakaasulla tai alamäessä korjaantui turbiinin kunnostuksella (290€ JN-Trading). Vika voi olla myös laatikon päässä, mulla auttoi tämä. Jos laatikon kunnostaa, niin tää on hyvä lisä normiosien lisäksi http://www.sonnax.com/parts/3036-the-sure-cure-kit. Estää monien tyyppivikojen osumisen kohdalle.
Katotaan vielä vikakoodit tuolta konehuoneen puolelta... (Eikös se lukupää sieltä jostain löydy...?)
Vankka aavistus on kyllä sinne sähköpuolen ongelmiin.
Voisko akkukaapelien hapettuneisuus olla osasyyllinen tällaseen...?
Nonii... Eihän sieltä löytynyt minkäänmaailman vikakoodia...ainoastaan kolmosvaihteelle tuleva jännite oli kohollaan...
Epäily on nyt tulpanjohdoissa ja virranjakajan kannessa...
Onko kellään tähän mielipidettä...?!!